Βιτόριο Κολάο: «Πρέπει να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στις ψηφιακές επικοινωνίες»

Μήνυμα προς τον νικητή των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου να ορίσει τις ψηφιακές προτεραιότητες της Ελλάδας και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες της χώρας στέλνει ο επικεφαλής του ομίλου Vodafone κ. Βιτόριο Κολάο.

Βιτόριο Κολάο: «Πρέπει να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στις ψηφιακές επικοινωνίες»
Μήνυμα προς τον νικητή των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου να ορίσει τις ψηφιακές προτεραιότητες της Ελλάδας και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες της χώρας στέλνει ο επικεφαλής του ομίλου Vodafone κ. Βιτόριο Κολάο.
Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου μιλώντας προς «Το Βήμα της Κυριακής» υπογραμμίζει τη βαθιά εμπιστοσύνη του στη Vodafone Ελλάδας και τονίζει ότι από το ξεκίνημα της κρίσης ως σήμερα η Vodafone έχει επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ στη χώρα.
Παράλληλα ο κ. Κολάο ανοίγει τα χαρτιά του τοποθετούμενος για τη στρατηγική της εταιρείας για τη συγκέντρωση της ελληνικής αγοράς αλλά και για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα drones και τα mobile payments, υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος θα έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει σε αυτές τις νέες τεχνολογίες.
«Θέλω να συγχαρώ τους συναδέλφους μου για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν την κρίση» σημειώνει και προσθέτει ότι η Vodafone παρέχει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα έχοντας επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ από την αρχή της κρίσης.

Μείωση κόστους

«Η Vodafone πήγε καλά, μεγαλώνει το μερίδιο αγοράς, μείωσε το κόστος αλλά αύξησε και τις επενδύσεις αγοράζοντας τη hellasonline»
συνεχίζει.
Σύμφωνα με τον κ. Κολάο, η εξαγορά της hol αποτέλεσε θαρραλέα κίνηση διότι επένδυσε σε μια περίοδο «που όλοι πίστευαν ότι η Ελλάδα θα βγει από την Ευρώπη».

«Αναπτυσσόμαστε παρά το γεγονός ότι όλος ο κόσμος ήταν απαισιόδοξος για τη χώρα»
λέει και δηλώνει ότι είναι αισιόδοξος για την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Οπως αναφέρει, το «Project Spring» του ομίλου έχει ξεκινήσει να αποδίδει και συμπληρώνει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη επενδύσεις από τη Vodafone ώστε να παρέχει υπηρεσίες πλήρως ανταγωνιστικές προς τον ΟΤΕ και την Deutsche Telekom σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Ο ανταγωνισμός

«Υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες. Είναι βασικό η Ελλάδα να αποκτήσει τις κατάλληλες συνθήκες για τον ανταγωνισμό. Είναι πολύ σημαντικό η κυριαρχία του ΟΤΕ και της Deutsche Telekom να συγκρατηθεί ή να περιοριστεί προκειμένου να δοθούν επιλογές στους καταναλωτές και να γίνουν επενδύσεις στη χώρα»
λέει ο κ. Κολάο.
Σύμφωνα με τον κ. Κολάο, ο ΟΤΕ και η Deutsche Telekom διαθέτουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά. «Αν η Ελλάδα κάνει reboot μετά τις εκλογές και έχουμε την “Ελλάδα 2.0”, ένα από τα πράγματα που θα συμβούλευα θα ήταν η ρυθμιστική σταθερότητα και οι σαφείς πολιτικές υπέρ του ανταγωνισμού» σημειώνει.

«Οσο επιτρέπουμε συγκέντρωση εξουσίας σε έναν παίκτη και όσο ο ρυθμιστής είναι αδύναμος ή ακόμη και απών, όπως σήμερα, τόσο πιο κακό θα είναι το οικονομικό περιβάλλον»
τονίζει ο επικεφαλής της Vodafone.
«Αρα όποιος είναι στη νέα κυβέρνηση, αν πιστεύει στο μέλλον της ψηφιακής οικονομίας και ότι είναι σημαντικό για το αύριο της χώρας να διαθέτει ένα υγιές ψηφιακό σύστημα, πρέπει να εξασφαλίσει ότι θα υπάρχει ένας ισχυρός ρυθμιστής και ένα ισχυρό οικονομικό περιβάλλον υπέρ του ανταγωνισμού» σημειώνει.

«Οποιος είναι επικεφαλής αυτής της χώρας θα πρέπει να σκεφθεί τις ψηφιακές προτεραιότητες της Ελλάδας.
Αν η Ελλάδα θέλει να είναι μια χώρα τουριστική, εξαγωγική, σύγχρονη, μια χώρα “2.0”, η ψηφιακή υπόθεση είναι πολύ σημαντική» παρατηρεί ο επικεφαλής του ομίλου Vodafone.
Ο επικεφαλής του ομίλου τονίζει ότι η Forthnet δύναται να αποτελέσει έναν εξαιρετικό εταίρο για τη Vodafone, η οποία θα μπορούσε να εξασφαλίσει «ένα πολύ καλύτερο μέλλον για τη Forthnet».

«Φυσικά θα πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, αλλιώς θα αναπτυχθούμε ανεξάρτητα, όπως κάνουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ξεκινάμε αυτόν τον μήνα μια νέα τηλεοπτική πλατφόρμα»
σημειώνει. Η νέα πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί παράλληλα σε πολλές χώρες. «Η ομορφιά της είναι ότι είναι μοντέρνα, βασίζεται σε τεχνολογία cloud και μπορεί να αντιγραφεί σε πολλές χώρες με πολύ περιορισμένο κόστος. Αυτό είναι το “Plan B” μας αν τίποτε δεν συμβεί στο άλλο μέτωπο. Μπορούμε να τη μοιραστούμε με τη Wind αν τη θέλουν» λέει.
Η στρατηγική
Ο κ. Κολάο αναφέρεται και στη στρατηγική της εταιρείας για το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ), το οποίο για να αναπτυχθεί θα χρειαστεί η ομογενοποίηση των πρωτοκόλλων επικοινωνιών που θα επιτρέψει σε διαφορετικές μηχανές να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Οπως λέει, στο ΙοΤ θα υπάρχει σημαντικός ρόλος για μικρότερες επιχειρήσεις μέσα από ένα οικοσύστημα που θα λειτουργεί συντονισμένα και ανταγωνιστικά. «Θα χρειαστούμε 5-10 χρόνια. Σε πέντε χρόνια θα έχουμε πολύ περισσότερα διασυνδεδεμένα σπίτια» ομολογεί και εξηγεί ότι πολλά πράγματα θα ξεκινήσουν από τους «έξυπνους» μετρητές. Ακόμη μεγαλύτερος θα είναι ο ρόλος στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και στα drones, τονίζει ο κ. Κολάο. «Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τη συζήτηση για την ουδετερότητα του Διαδικτύου. Θα υπάρχουν εφαρμογές που θα είναι πιο κρίσιμες, πιο ευαίσθητες και πιο σημαντικές» οι οποίες θα έχουν προτεραιότητα, λέει και τονίζει ότι οι πάροχοι εγγυώνται ασφάλεια και ταυτοποίηση στο δίκτυο.

Tα mobile payments και η Google

«Μέλλον υπάρχει και στα mobile payments» αναφέρει ο κ. Κολάο. «Εχουμε ρόλο να παίξουμε εκεί διότι έχουμε ασφάλεια και είμαστε ουδέτεροι» τονίζει, αλλά αρνείται να σχολιάσει την ερώτηση αν η Vodafone θα ξεκινούσε τη διάθεση υπηρεσιών αντίστοιχων με το PayPal.

Ο επικεφαλής της Vodafone παραδέχεται ότι ο συγκεκριμένος τομέας έχει χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας και ήδη υπάρχουν πολλοί μεγάλοι παίκτες. «Πρέπει να τους βοηθήσουμε να μπουν στο ψηφιακό πορτοφόλι» σημειώνει και τονίζει ότι μπορεί να υπάρξει συνεργασία στη διανομή, σε τοπική όμως βάση.
Στο μεταξύ, όπως αναφέρει ο κ. Κολάο, η Vodafone δεν συμμερίζεται την άποψη των παλιών κρατικών μονοπωλίων για τους λεγόμενους «Over the top» (ΟΤΤ) παίκτες, όπως το Facebook, η Google κ.τ.λ.

«Δεν πιστεύω ότι οι ΟΤΤ κλέβουν φάσμα. Το χρησιμοποιούν για να πωλούν υπηρεσίες. Πρέπει να είμαστε σαφείς. Χωρίς Netflix, Google και Facebook δεν θα πουλάμε μεγάλα πακέτα δεδομένων. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Αποτελούν πρόβλημα ή τελικά τον λόγο για τον οποίο οι πελάτες αγοράζουν δεδομένα;»
διερωτάται ο κ. Κολάο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version