Οι αγορές μέσω smartphones κερδίζουν έδαφος

Οι αγορές μέσω «έξυπνων» συσκευών αναπτύσσονται διεθνώς τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό

Οι αγορές μέσω smartphones κερδίζουν έδαφος
Οι αγορές μέσω «έξυπνων» συσκευών αναπτύσσονται διεθνώς τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Από το 2013 ως το 2016 ο μέσος σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης –διεθνώς –για το κινητό εμπόριο υπολογίζεται σε 42% έναντι 13% για το e-commerce συνολικά (συμπεριλαμβανομένου του mobile commerce), όπως προκύπτει από στοιχεία που παραθέτει το ΣΕΠΕ. Συνολικά, ο παγκόσμιος τζίρος των αγορών, μέσω κινητών τηλεφώνων, εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί από περίπου 102 δισ. δολάρια το 2013 σε 291 δισ. δολάρια το 2015. Στην Ελλάδα όμως οι καταναλωτές δεν έχουν εξοικειωθεί πολύ με τις διαδικτυακές αγορές σε σχέση με το εξωτερικό.

Νέα έρευνα, η οποία διεξήχθη από την PayPal και την Ipsos και κατέγραψε τις κινητές αγοραστικές συνήθειες για περισσότερους από 17.500 καταναλωτές σε 22 χώρες, αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κινητή αγοραστική συμπεριφορά, τα εμπόδια και τις αναπτυσσόμενες αγορές.

Για παράδειγμα, το ένα τρίτο (33%) των online αγοραστών δηλώνει ότι έχει αγοράσει ένα είδος μέσω smartphone το προηγούμενο 12μηνο, με το 20% να αναφέρει αγορές μέσω tablet.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αύξηση στο εμπόριο μέσω «έξυπνων» κινητών συσκευών οφείλεται σε νεαρούς ενηλίκους: το 59% των smartphone shoppers είναι κατά μέσο όρο, σε διεθνές επίπεδο, μεταξύ 18 και 34 ετών, σε σχέση με το 44% το συνολικό ποσοστό των online αγοραστών.

Πάντως, παρά τη σημαντική προοπτική, σήμερα το κινητό εμπόριο συγκεντρώνει σχετικά χαμηλά νούμερα. Σύμφωνα με την έρευνα οι αγορές μέσω «έξυπνων» κινητών συσκευών καλύπτουν το 9%, ενώ οι αγορές μέσω tablets μόλις το 5% των online αγορών. Εν τούτοις και οι δύο επισκιάζονται από τη χρήση laptops, desktops και notebooks, τα οποία αθροιστικά χρησιμοποιούνται για το 85% των online αγορών. Το ποσοστό αυτό προβλέπεται ότι θα μειωθεί στο 74% το αμέσως προσεχές διάστημα (για laptops, desktops και notebooks), ενώ τα ποσοστά των smartphones θα ανέλθουν σε 14% και των tablets σε 7%.
Η Κίνα, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κυριαρχούν στο εμπόριο μέσω smartphones. Οι online αγοραστές στα Εμιράτα συμβάλλουν σε ένα ποσοστό 24% των ηλεκτρονικών αγορών τους που πραγματοποιούνται με τη χρήση «έξυπνων» κινητών. Οι κινέζοι καταναλωτές ακολουθούν, κατά πόδας, με ποσοστό 21%, ενώ οι Τούρκοι έρχονται τρίτοι στην κατάταξη με ποσοστό 19%. Οι τρεις αυτοί πληθυσμοί προηγούνται επίσης στην υψηλή αγορά smartphones.
Στην Κίνα πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των online αγοραστών έχουν κάνει χρήση ενός smartphone για να προβούν σε μια αγορά το διάστημα των προηγούμενων 12 μηνών. Το ίδιο έπραξαν περισσότεροι από τους μισούς (57% και 53% αντίστοιχα) των αγοραστών στα Εμιράτα και στην Τουρκία.
«Βρισκόμαστε στην ακμή της πρώτης εποχής των κινητών» δήλωσε ο Senior Director of Global Initiatives της PayPal, Anuj Nayar. «Στην PayPal έχουμε δει την αύξηση της δύναμης των κινητών να κυμαίνεται από ποσοστό λιγότερο από 1% στον όγκο πληρωμών το 2010 σε άνω του 20% το 2014».

Η έρευνα διαπιστώνει ότι σήμερα η πλέον συχνά αναφερομένη δραστηριότητα σχετικά με το κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο ανάμεσα στους κατόχους ή χρήστες smartphone είναι η έρευνα προϊόντων. Το 36% δήλωσε ότι «έψαξα για πληροφορίες σχετικά με προϊόντα στο smartphone μου» κατά το προηγούμενο 12μηνο, το 27% «χρησιμοποίησα το smartphone μου για να με βοηθήσει να εντοπίσω/βρω πληροφορίες σχετικά με ένα κατάστημα ή μια επιχείρηση» και το 25% «διάβασα κριτικές πελατών ή χρηστών στο smartphone μου».
Πάντως, όσον αφορά την Ελλάδα, η ψηφιακή κατανάλωση μέσω ηλεκτρονικών συσκευών είναι περιορισμένη σε σχέση με άλλες χώρες. Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας The Boston Consulting Group (BCG) για την ψυχολογία των καταναλωτών το 2013 στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώθηκε ότι τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερο σε σχέση με άλλες ανεπτυγμένες χώρες, καθώς οι έλληνες καταναλωτές βασίζονται ακόμη σε παραδοσιακές πηγές, εκτός Διαδικτύου, για την έρευνα αγοράς. Βάσει των στοιχείων, υπάρχουν παρ’ όλα αυτά ενδείξεις για την ανάπτυξη της ψηφιακής κατανάλωσης, καθώς η νέα γενιά είναι τεχνολογικά ενήμερη και χρησιμοποιεί ποικιλία συσκευών για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ δραστηριοποιείται επίσης ενεργά στα κοινωνικά δίκτυα.

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version