Χαμηλό budget, ελληνοκυπριακή παραγωγή, ασυνήθιστο σενάριο, ηθοποιοί από Ελλάδα και Κύπρο. Με αυτά τα συστατικά σε συνδυασμό με το γρήγορο σενάριο, την έντονη συναισθηματική κλιμάκωση και τις ανατροπές στην πλοκή το Mega εξασφάλισε μια σειρά η οποία κατάφερε να ξαναφέρει στη ζώνη 19.00 – 20.00 το κοινό που αναζητούσε τα τελευταία χρόνια. Ο ανταγωνισμός με το «Μπρούσκο» του ΑΝΤ1, όπως όλα δείχνουν, θα είναι ισχυρός και η ελληνοκυπριακή παραγωγή συνιστά την πιο ισχυρή τάση στον τομέα της μυθοπλασίας για τη σεζόν που μόλις αρχίζει.
Υστερα από ένα διάστηµα πειραµατισµών και συνεχούς αλλαγής προγραµµάτων βρέθηκε η σειρά η οποία έδωσε και πάλι δυναµική στη ζώνη του lead in για το Mega. Το «Ονειρο ήταν», η ελληνοκυπριακή παραγωγή του Mega Κύπρου, ήταν αυτή που επελέγη σε µια σκληρή ζώνη ανταγωνισµού και τα πρώτα δείγµατα είναι όχι µόνο θετικά αλλά θυµίζουν και εποχές που το κανάλι κυριαρχούσε τη συγκεκριµένη χρονική περίοδο στο τηλεοπτικό κοινό. Φυσικά ακόµη δεν έχει κάνει την εµφάνισή του το «Μπρούσκο», η σειρά του ΑΝΤ1 η οποία την περασµένη σεζόν κέρδισε τη ζώνη σε αριθµούς και αναµένεται και εφέτος µε αυξηµένο ενδιαφέρον. Πάντως µέχρι στιγµής οι επιδόσεις του «Ονειρο ήταν» στο σύνολο αγγίζουν το 33,6%, στο 15 – 44 το 32,1%, ενώ στις γυναίκες του συγκεκριµένου ηλικιακού γκρουπ το ποσοστό αγγίζει το 43,7%. Κατά µέσο όρο τη σειρά παρακολουθούν 658.000 τηλεθεατές, ενώ 1.170.000 την έχουν παρακολουθήσει έστω για ένα λεπτό.
Μια φορά κι έναν καιρό…
Με μια ιστορία αιχμαλωσίας ενός ανήλικου κοριτσιού αρχίζει να ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας που υπογράφει ο Κώστας Βαζάκας. Πρόκειται για την Ηβη Δραγούμη (Δανάη Σκιάδη), η οποία εξαφανίστηκε από την Κύπρο σε ηλικία 10 ετών και βρέθηκε στην Αθήνα 14 χρόνια μετά, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο σπίτι του ανθρώπου που την είχε απαγάγει. Η επιστροφή της προκαλεί μια σειρά από αντιδράσεις και ανατροπές τόσο στην οικογένειά της όσο και στον κύκλο των ανθρώπων που έχουν αναλάβει τη φροντίδα και την επανένταξή της. Η ιστορία θυμίζει έντονα την υπόθεση αιχμαλωσίας της Νατάσα Κάμπους η οποία είδε το φως της δημοσιότητας πριν από μερικά χρόνια. Ο σεναριογράφος παραδέχεται ότι η συγκεκριμένη ιστορία τον επηρέασε σημαντικά. «Και η υπόθεση Κάμπους και άλλες παρόμοιες ιστορίες φρίκης και αιχμαλωσίας πάντα με ενδιέφεραν, γιατί μου έκανε εντύπωση όχι μόνο η ιστορία αλλά κυρίως οι χαρακτήρες. Ολο αυτό που έζησαν στη διάρκεια της αιχμαλωσίας τους και κυρίως η δύναμή τους να αντέξουν κάτω από τέτοιες συνθήκες και στη συνέχεια η δύναμη που απαιτείται να επανενταχθούν είναι σημεία που πραγματικά με ενδιαφέρουν πολύ. Είχα ακούσει μικρότερος και για την περίπτωση “Κωσταλέξι”, διάβασα και πολύ ό,τι έχει γραφτεί, και σίγουρα επηρεάστηκα και για τη σειρά».
Ενα τέτοιο γεγονός ενδεχομένως να φανεί σκληρό για τον μέσο τηλεθεατή που έχει συνηθίσει να παρακολουθεί σειρές βασισμένες σε ειδύλλια και συνωμοσίες. Ο Κ. Βαζάκας υποστηρίζει πως το έλαβε υπ’ όψιν του αλλά «με ενδιέφερε πολύ να κάνω μία σειρά με θέμα μη συνηθισμένο, και μάλιστα δεν σας κρύβω ότι υπάρχει και μια ηδονή στο να μπορείς να δεις αυτό που φοβάσαι».
Προσαρμοσμένη σε δεδομένα καθημερινής σειράς, άρα μυθοπλασίας, η σειρά καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τις ζωές των ανθρώπων του κύκλου της νεαρής κοπέλας. Η οικογένειά της διαλύθηκε μετά την απαγωγή της, ο γάμος των γονιών της δεν άντεξε, ενώ επηρεάστηκε σημαντικά και η ζωή των δύο αδελφών της. Δυστυχώς αναταράξεις προκαλεί και η επιστροφή της. Κάποιοι αντιδρούν στην εμφάνισή της και οι σχέσεις αλλάζουν, συναισθήματα γεννώνται, έρωτες και πολλά άλλα.
Πολλά πρόσωπα, αρκετές παράλληλες ιστορίες σε μια σειρά χαμηλού κόστους, καθώς πλέον οι συνθήκες άλλαξαν και ο πλούτος που κάποτε χαρακτήριζε τις σειρές αυτού του είδους αποτελεί παρελθόν.
«Προσάρμοσα το γράψιμό μου στα νέα δεδομένα. Δεν μπορείς πια να έχεις τον προϋπολογισμό που είχαμε στο παρελθόν και οφείλουμε όλοι να λειτουργήσουμε διαφορετικά». Πώς αντισταθμίζονται αυτές οι δυσκολίες;
«Δημιουργείς πολύ δυνατούς χαρακτήρες με τους οποίους θα “κολλήσει” ο τηλεθεατής. Απαραίτητο στοιχείο είναι το συναίσθημα το οποίο θα παρακολουθήσει ο τηλεθεατής και στη συνέχεια θα ταυτιστεί. Τη συνταγή της επιτυχίας κανείς δεν την ξέρει, αλλά πάντα σε αυτό το είδος, εκτός από αυτά που σας ανέφερα, θέλεις να έχεις γρήγορη δράση, εναλλαγή και φυσικά ανατροπή».
Αννα Μονογιού: «Θα ήταν ύβρις να πούμε ότι η κρίση μάς έκανε καλό» Η εκ των πρωταγωνιστριών της σειράς µίλησε στο «Βήµα της Κυριακής» για την επιτυχία της σειράς και τα νέα δεδοµένα στην παραγωγή της µυθοπλασίας.
Περιµένατε την επιτυχία της σειράς;
«Δεν ξέρω πώς λειτουργεί η τηλεόραση. Αντιλαµβάνοµαι ότι µια όµορφη ιστορία τραβάει οποιονδήποτε θεατή, πάντα ένα παραµύθι µπορεί να προσελκύσει τον κόσµο. Το ενδιαφέρον µε τη συγκεκριµένη δουλειά είναι το γεγονός ότι πρόκειται για µια “έντιµη” παραγωγή, µε την έννοια ότι δεν είναι µια παραγωγή που κόστισε πολλά λεφτά, φτιασιδωµένη, δεν προσπαθεί να δείξει ψεύτικη. Κάναµε ό,τι κάναµε µε τα µέσα που είχαµε και νοµίζω ότι αυτό είναι “καθαρό”».
Τι αλλάζει για έναν ηθοποιό όταν δουλεύει στην Ελλάδα και όταν δουλεύει στην Κύπρο;
«Ως ηθοποιός αυτό που µε ενδιαφέρει είναι να κάνω τη δουλειά µου. Θέλω να κάνω τις αναγνώσεις µου, να υποδύοµαι καλά τον ρόλο µου και τίποτε άλλο. Οπότε όπου και να είµαι είναι το ίδιο. Δεν αντιµετωπίζω διαφορετικά τη δουλειά στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Ολα γίνονται µε αγάπη».
Η κρίση έκανε καλό στη δουλειά σας;
«Οχι, δεν µας έκανε καλό η κρίση. Δεν πιστεύω σε τίποτε από αυτά που λένε. Οταν λόγω κρίσης κάποιοι συνάνθρωποί µας δεν έχουν ρεύµα και φαγητό, θα ήταν ύβρις να σκεφθεί κάποιος ότι έκανε έστω και ένα καλό όλη αυτή η κατάσταση».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ