Στην ανάδειξη της σχέσης της σύγχρονης εικαστικής τέχνης με την 7η αλλά και στη διεύρυνση του κοινού της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με το δοκιμασμένο, σταθερό κοινό του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ στηρίζεται η πρώτη, «πιλοτική» συνεργασία ανάμεσα στους δύο οργανισμούς που εγκαινιάζεται εφέτος. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα προβολών «Art Projections», το οποίο εντάσσεται στο παράλληλο πρόγραμμα της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, προτείνει μια επιλογή από πειραματικές ταινίες που έχουν συνάφεια με το γενικό θέμα της Μπιενάλε, τη Μεσόγειο.
Οι ταινίες αυτές έχουν γυριστεί ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις μέρες μας. Παράλληλα, παρουσιάζονται ντοκυμαντέρ με θέμα τη ζωή εικαστικών καλλιτεχνών και το έργο τους. Οι προβολές λαμβάνουν χώρα στο Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, στην Αποθήκη Α’ του Λιμανιού της πόλης.
«Ηδη από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα ο εικαστικός χώρος χρησιμοποίησε τη γλώσσα και τις δομές του κινηματογράφου, συνδιαλεγόμενος μαζί του, ακολουθώντας τον ή και αποδομώντας τον» αναφέρει χαρακτηριστικά η κυρία Κατερίνα Κοσκινά, πρόεδρος ΔΣ του ΚΜΣΤ και διευθύντρια της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.
Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι η πρώτη αυτή διοργάνωση γίνεται με τη συνεργασία του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστoπούλου, το οποίο επί σειρά ετών έχει συμβάλει στην παραγωγή, ολοκλήρωση, συντήρηση αλλά και ψηφιοποίηση ταινιών πειραματικού κινηματογράφου καθώς και στη δημιουργία ταινιών τεκμηρίωσης.
Συνεπώς, από τον Κώστα Σφήκα, τον Λουκά Σαμαρά, τις Μαρία Κλωνάρη και Κατερίνα Θωμαδάκη, την Αντουανέττα Αγγελίδη μέχρι, μεταξύ άλλων, την Ιβ Σάσμαν, τον Δημήτρη Κόζαρη, τον Στέφανο Τσιβόπουλο, τον Νικόλα Κοζάκη και την Κατερίνα Αποστολίδου, η Ταινιοθήκη της Θεσσαλονίκης στο Μουσείο Κινηματογράφου στο Λιμάνι υποδέχεται τους θεατές του προγράμματος, ευελπιστώντας να τους έχει συμμάχους σε μια προσπάθεια που ενδεχομένως να έχει ενδιαφέρον και μέλλον.
Οι ταινίες που έχουν επιλεγεί είναι οι «A-05», Φίλιππος Κάππα, Ελλάδα, «Amnesialand», Στέφανος Τσιβόπουλος, Ισπανία-Ολλανδία, «Costas Varotsos alla Morgia», «Σάρον Πίσλι», ΗΠΑ, «D-01», Φίλιππος Κάππα, Ελλάδα, «Empirical Data», Γιώργος Δρίβας, Ελλάδα, «I Spend Time With Making: Lucas Samaras», Τάσος Ρηγόπουλος, Τζοάνα Γιούεν, ΗΠΑ, «Our Existence Is a Maze», Νικόλας Κοζάκης, Ραούλ Βανέιγεμ, Βέλγιο, «Star Tricks», Δημήτρης Κόζαρης, Γερμανία, «Stephen Antonakos. ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ», Κώστας Μαζάνης, Ελλάδα, «The Hotel», Κατερίνα Αποστολίδου, Ελλάδα, «The Landing (L’approdo delle anime migranti)», Σιμόνε Σαλβεμίνι, Ιταλία, «Tracing Tracks», Κατερίνα Αποστολίδου, Ελλάδα, «Un Moment d’éternité dans le passage du temps», Νικόλας Κοζάκης, Ραούλ Βανέιγεμ, Βέλγιο, «Unheimlich I: Dialogue secret», Κατερίνα Θωμαδάκη, Μαρία Κλωνάρη, Γαλλία, «Ανάμεσα», Κατερίνα Αποστολίδου, Ελλάδα, «Αποσπάσματα από ένα ημερολόγιο» Χάιντς-Πέτερ Σβέρφελ, Γερμανία, «Δημήτρης Αληθεινός. Κρυμμένα Σώματα», Δημήτρης Τρίκας, Ελλάδα, «Εαυτός», Λουκάς Σαμαράς, ΗΠΑ, «Ελένη Μπούκουρη – Αλταμούρα –Η πρώτη ελληνίδα ζωγράφος», Κλεώνη Φλέσσα, Ελλάδα, «Η αρπαγή των Σαβίνων γυναικών», Ιβ Σάσμαν & The Rufus Corporation, ΗΠΑ, «Η κατάκτηση μιας ανύπαρκτης Δύσης», Δημήτρης Κόζαρης, Ελλάδα, «Ι. Μόραλης», Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, Ελλάδα. «Κλέφτης ή η πραγματικότητα», Αντουανέττα Αγγελίδη, Ελλάδα, «Κώστας Τσόκλης. Εσύ, ο τελευταίος λεπρός», Χρόνης Πεχλιβανίδης, Ελλάδα, «ΜΟΝΤΕΛΟ», Κώστας Σφήκας, Ελλάδα, «Νογκούτσι: Ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση», Γιώργος Δάμπασης, Ελλάδα, «Οι ώρες –Μια τετράγωνη ταινία», Αντουανέττα Αγγελίδη, Ελλάδα, «Παύλος. Ο ζωγράφος της διασποράς», Γιώργος Δάμπασης, Ελλάδα, «Περσεφόνεια», Μαρώ Βανδώρου, Ελλάδα-ΗΠΑ, «ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΕΝΑΝΤΙΟΔΡΟΜΩΝ», Κώστας Σφήκας, Ελλάδα και «Σειρά “Φωτοταινίες”», Λουκάς Σαμαράς, ΗΠΑ.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 4 Νοεμβρίου 2013
HeliosPlus
