Τα δύο πρόσωπα του Ντέμη Νικολαΐδη

ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟΣ

«διέτρεξε» γρήγορα τις σελίδες του συμβολαίου του. το σημειο όπου αναγράφεται το ποσό ήταν εντελώς κενό. Ο νεαρός ποδοσφαιριστής σκοτείνιασε. «Μισό λεπτό» τους ζήτησε και έτρεξε να τηλεφωνήσει στον πατέρα του. «Πήγα να υπογράψω συμβόλαιο στον Απόλλωνα, αλλά δεν έχει χρήματα, είναι μηδέν» του είπε. Ο πατέρας του δεν δίστασε: «Υπόγραψε και ας είναι μηδενικό το συμβόλαιο. Απλώς φύγε από ’δώ». Η απόφαση ήταν σωστή. Ο 20χρονος Θεμιστοκλής έπρεπε να φύγει από την Αλεξανδρούπολη με κάθε κόστος.

Στα μέσα των 90s ο Ντέμης με το άτσαλο ροκ στυλ, τις φαβορίτες και τις μπότες κατέβηκε στην Αθήνα, έμενε στη Ριζούπολη, οδηγούσε ένα Οpel Corsa και θα ήταν ένας συνηθισμένος ποδοσφαιριστής αν δεν είχε αυτό το κάτι που κάνει τη διαφορά. Το star quality. Τατουάζ, μοντέρνα κουρέματα, διαφορετική προσέγγιση στον Τύπο έφταναν για να αποτινάξει από πάνω του τον επαρχιωτισμό. Ο Ντέμης επανεφηύρε τον εαυτό του. Δεν ήταν ο πρώτος. Ηταν, όμως, από τους καλύτερους.

Οι άνθρωποι δεν φαίνονται μόνο από τα «ναι» τους, αλλά κυρίως από τα «όχι» τους. Ο Ολυμπιακός του large Σωκράτη Κόκκαλη έκανε τα πάντα για να τον αγοράσει, αλλά εκείνος αρνήθηκε. Η ιδεολογία της ΑΕΚ ήταν η αιτία. Δεν είναι συνηθισμένο να αρνείσαι τέτοιες προτάσεις. Αλλά ο Ντέμης, είπαμε, δεν ήταν συνηθισμένος.

Υπήρξε ένας καταπληκτικός ποδοσφαιριστής, όχι όμως και υπόδειγμα επαγγελματία. Τσιγάρα, ποτά και ξενύχτια τού καταλόγιζαν συχνά οι αθλητικές εφημερίδες. Κάποιοι είχαν γράψει ότι είχε πλακωθεί με οπαδούς του Ολυμπιακού σε ένα μπαρ. Το διέψευσε, αλλά εκείνη την εποχή ταίριαζε στην εικόνα του επαναστάτη.

Ηταν ο πρώτος άνθρωπος του αθλητικού κατεστημένου που είχε το σθένος να εναντιωθεί στον Μάκη Ψωμιάδη. Τον κέρδισε. Το ίδιο θαρραλέος αποδείχθηκε και όταν κατέθετε για το σκάνδαλο των στημένων αγώνων. Λέγεται πως το «κατεστημένο» τον εκδικήθηκε παίρνοντας το πρωτάθλημα από την ΑΕΚ στα δικαστήρια της Ελβετίας το 2008.

Στα 31 του, έπειτα από μια χρονιά στην Ατλέτικο Μαδρίτης, εκεί όπου έμαθε πώς το ποδόσφαιρο μπορεί να είναι απόλαυση και την κατάκτηση του Euro, η μυθιστορηματική ζωή του πήρε άλλη μια στροφή: ανέλαβε το τιμόνι της ΑΕΚ. Ο μεσσίας των πρώτων ημερών μετατράπηκε σε προδότη από τους οπαδούς της ΑΕΚ. Ολα ξεκίνησαν όταν ορθώς παρέδωσε βίντεο και φωτογραφίες ταραξιών της ΑΕΚ στην ελληνική αστυνομία. Ο ομφάλιος λώρος με την Original κόπηκε και μια σφαίρα βρέθηκε σε φάκελο στο γραμματοκιβώτιο του σπιτιού του. Η πραγματικότητα του ελληνικού ποδοσφαίρου κατάπιε τον Ντέμη. Το ανέκδοτο «γιατί ο Ντέμης σκαρφάλωνε τα κάγκελα της Σκεπαστής όταν πανηγύριζε; Για να κόβει φάτσες», πονά, όσο και να υπηρετεί τη λογική της μηδενικής σύγκρουσης. Αυτής που δεν ήθελε ποτέ στη ζωή του.

ΜΕΓΑΛΟΜΑΝΗΣ

βλοσυρός, λιγομίλητος, εγωιστής. είναι μερικοί μόνο χαρακτηρισμοί που έχουν συνοδέψει τον Ντέμη Νικολαΐδη κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Η αλήθεια είναι ότι το ιδιαίτερο αυτό προφίλ το έχει χτίσει ο ίδιος επιμελώς. Μπορεί λοιπόν να ισχυρίζεται ότι απεχθάνεται τις δημόσιες σχέσεις, αλλά ταυτόχρονα καλλιεργώντας το προφίλ του απόλυτου αντιστάρ κατάφερνε τον σκοπό του: να στρέφει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του. Αλλωστε, από την πρώτη στιγμή ο Ντέμης έπαιρνε τον εαυτό του πολύ πιο σοβαρά σε σχέση με τους υπόλοιπους έλληνες ποδοσφαιριστές. Ηταν τότε που έκανε βαρύγδουπες δηλώσεις όπως η βαθιά φιλοσοφημένη «αριστερίζω, γι’ αυτό είμαι ΑΕΚ» που είχε κάνει στο BHmagazino στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ή όταν στις προπονήσεις της ομάδας παρουσία δημοσιογράφων φρόντιζε να εμφανίζεται φορώντας πάντα κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους συμπαίκτες του. Το φλερτ του με το ΠαΣοΚ του Γιώργου Παπανδρέου ευτυχώς για τον ίδιο δεν οδήγησε σε γάμο. Η μεγαλομανία όμως παραμένει, το ίδιο και τα νεύρα, κάτι που μπορούν να επιβεβαιώσουν και πρώην συμπαίκτες του στους οποίους ξεσπούσε την οργή του στο γήπεδο. Μετά, το μετάνιωνε.

Με τη Δέσποινα Βανδή προσπάθησαν να αποτελέσουν την ελληνική εκδοχή του ζεύγους Μπέκαμ. Τα μπλουζάκια του Ντέμη σιγά σιγά απέκτησαν ροκ στάμπες, ενώ τα σκουφάκια αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν του. Πρόσφατα εμφανίστηκε με το μαλλί βαμμένο «πλατινέ», ευτυχώς για λίγες ημέρες, ενώ την ίδια τύχη είχε και το μουστάκι του. Ο ίδιος βέβαια αρνείται την οποιαδήποτε προσπάθεια μίμησης. «Ο Μπέκαμ είναι πιο όμορφος από μένα» έχει δηλώσει χαρακτηριστικά.

Το 2008 ήταν αναμφισβήτητα η πιο δύσκολη χρονιά για τον ίδιο. Τον Νοέμβριο, η αθλητική εφημερίδα «Εξέδρα» είχε αποκαλύψει ότι φεύγει από την ΑΕΚ, όπως και έγινε. Πολλοί εκείνη την εποχή τον χαρακτήρισαν σπάταλο. Ετσι, ενώ αρχικά κατάφερε να σώσει την ΑΕΚ, αργότερα, παρασυρμένος από τη μεγαλομανία του, όπως υποστηρίζουν οι κακές γλώσσες, σπατάλησε χρήματα σε λάθος μεταγραφές και κινήσεις. Μέχρι και ο αποκλειστικός στιχουργός της συζύγου του, ο Φοίβος, επιστρατεύτηκε για να γράψει μια κακή και πλέον ξεχασμένη εκδοχή του ύμνου της ομάδας.

Κανείς, όμως, ποτέ δεν τον κατηγόρησε ότι «έφαγε λεφτά». Το αντίθετο. Για το μόνο που κατηγορήθηκε είναι ότι ως παίκτης δεν χάρισε ούτε ευρώ στην ΑΕΚ.

Οι καιροί, όμως, αλλάζουν. Και ακόμη και αν ο Ντέμης δεν αναγορευθεί ξανά σε πρόεδρο, έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει επιτυχημένα τον dj στο μπαρ που διατηρεί, αλλά και τον οργανωτή συναυλιών μέσω της εταιρείας του Εleven Concerts. Oι τελευταίες φήμες τον θέλουν να αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στα media με την αγορά αθλητικής ιστοσελίδας. Με τον δικό του τρόπο και τα δικά του λάθη, ο Ντέμης είναι πάντα κάπου εδώ γύρω.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino