ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

Στο σφυρί βγαίνουν τα αεροπλάνα της παλαιάς Ολυμπιακής

Νέος διαγωνισμός για την πώληση των 18 αεροσκαφών της παλαιάς Ολυμπιακής πραγματοποιείται την προσεχή Τετάρτη 26 Μαΐου. Ο πρώτος διαγωνισμός είχε αποβεί άγονος καθώς, ενώ αρχικά υπήρξε ενδιαφέρον από περίπου 30 εταιρείες αεροπορικές και λίζινγκ, εν τούτοις καμία από αυτές τελικά δεν κατέθεσε προσφορά. Πρόκειται για τα επτά Βoeing 737-484 τα οποία επιχειρούσαν ως τον περασμένο Οκτώβριο για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τα 11 συνολικά μικρότερα στροβιλοελικοφόρα (turboprop), ΑΤR 72 και 42, με τα οποία επιχειρούσε η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα κυρίως στα νησιά και στις άγονες γραμμές.

Νέος διαγωνισμός για την πώληση των 18 αεροσκαφών της παλαιάς Ολυμπιακής πραγματοποιείται την προσεχή Τετάρτη 26 Μαΐου. Ο πρώτος διαγωνισμός είχε αποβεί άγονος καθώς, ενώ αρχικά υπήρξε ενδιαφέρον από περίπου 30 εταιρείες αεροπορικές και λίζινγκ, εν τούτοις καμία από αυτές τελικά δεν κατέθεσε προσφορά. Πρόκειται για τα επτά Βoeing 737-484 τα οποία επιχειρούσαν ως τον περασμένο Οκτώβριο για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές και τα 11 συνολικά μικρότερα στροβιλοελικοφόρα (turboprop), ΑΤR 72 και 42, με τα οποία επιχειρούσε η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα κυρίως στα νησιά και στις άγονες γραμμές. Τα αεροσκάφη αυτά βρίσκονται σήμερα «δεμένα» στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Την πώληση έχει αναλάβει η Εθνική Κεφαλαίου ΑΕ, θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, η οποία είναι και ο εκκαθαριστής της «παλαιάς Ολυμπιακής» μετά την εξαγορά της από τη ΜΙG του κ. Α. Βγενόπουλου. Με βάση τη συμφωνία μεταξύ Βγενόπουλου και Ελληνικού Δημοσίου, η οποία ενεκρίθη και από την ΕΕ, τα Βoeing και τα ΑΤR- περιουσία ως τότε της Ολυμπιακής- παροπλίστηκαν και έκτοτε παραμένουν «δεμένα» στον χώρο του αεροδρομίου, κοντά στον διάδρομο 03L/21R.

Οπως αναφέρει προς «Το Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Κεφαλαίου κ. Αθ. Μαυρομμάτης, η εταιρεία ανέλαβε να ρευστοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία της «παλαιάς Ολυμπιακής» ως εκκαθαριστής και να αποδώσει τα όποια έσοδα στους δικαιούχους. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αξία των αεροσκαφών δεν έχει απομειωθείκαθώς η συντήρησή τους συνεχίστηκε κανονικά και μετά τον παροπλισμό τους ώστε οι ενδιαφερόμενοι που θα καταθέσουν τις προσφορές τους και τα αποκτήσουννα μπορέσουν αμέσως να τα εκμεταλλευθούνεπιχειρησιακά» . Αλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος από την αρχή, να μην πωληθούν δηλαδή ως «μεταλλικά κουτιά» αλλά ως αξιόπλοα αεροσκάφη. Τα επτά Βoeing 737-484 έχουν κατασκευαστεί το διάστημα 1991-1993 και έχουν επιχειρήσει από 50.000 ως 55.000 ώρες το καθένα αντικαθιστώντας τα 11 ιδιόκτητα και τέσσερα μισθωμένα αεροσκάφη του παλιότερου τύπου Βoeing 737-200 με τα οποία επιχειρούσε η Ολυμπιακή από το 1976.

Σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον και τα αεροσκάφη αγοραστούν, τότε θα προχωρήσει η επόμενη φάση, που περιλαμβάνει και την εκπoίηση των 11 turbo props τύπου ΑΤR, από τα οποία θα διατεθούν σε δημόσια δημοπρασία τα επτά.

Σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα αεροσκάφη που επιχειρούσαν για την «παλαιά Ολυμπιακή», στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι τύποι Βoeing 747 και Αirbus 340, για αυτά δεν έχει ακόμη αποφασιστεί η τύχη τους καθώς ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο και είχαν παραχωρηθεί στην Ολυμπιακή με λίζινγκ. Κάθε καθυστέρηση της διαδικασίας της πώλησης των αεροσκαφών είναι αρκετά κοστοβόρα καθώς το δικαίωμα ελλιμενισμού στο αεροδρόμιο της Αθήνας για τα 25 συνολικά αεροπλάνα της «παλαιάς» Ολυμπαικής (18 ιδιόκτητα και 7 μισθωμένα) κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο περί τις 15.000 ευρώ την ημέρα. Ενα επιπλέον κόστος το οποίο καλείται να επωμισθεί το Δημόσιο είναι και αυτό των χειριστών που προβλέφθηκε να παραμείνουν στην παλαιά, υπό εκκαθάριση εταιρεία για να βοηθήσουν στην επιστροφή των μισθωμένων αεροσκαφών και στην πώληση των ιδιόκτητων.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk