Στο 1,22 ευρώ έστειλαν οι κερδοσκόποι την αμόλυβδη

Συνεχίζεται το ράλι κερδοσκοπίας με την αμόλυβδη βενζίνη. Το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά καυσίμων, ανακοίνωσε χθες ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης σε 2.300 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα διαμορφώθηκε στις 16 Μαΐου στα 1,22 ευρώ ανά λίτρο σημειώνοντας αύξηση κατά 3,83% σε σχέση με τη μέση τιμή 1,17 ευρώ στις 9 Μαΐου. Αυτό επιβεβαιώνει ότι οι πρατηριούχοι διατήρησαν και επαύξησαν τα «καπέλα» που είχαν βάλει τις ημέρες της απεργίας των βυτιοφόρων.

Στο 1,22 ευρώ έστειλαν οι κερδοσκόποι την αμόλυβδη

Συνεχίζεται το ράλι κερδοσκοπίας με την αμόλυβδη βενζίνη. Το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά καυσίμων, ανακοίνωσε χθες ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης σε 2.300 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα διαμορφώθηκε στις 16 Μαΐου στα 1,22 ευρώ ανά λίτρο σημειώνοντας αύξηση κατά 3,83% σε σχέση με τη μέση τιμή 1,17 ευρώ στις 9 Μαΐου. Αυτό επιβεβαιώνει ότι οι πρατηριούχοι διατήρησαν και επαύξησαν τα «καπέλα» που είχαν βάλει τις ημέρες της απεργίας των βυτιοφόρων. Στην επαρχία οι τιμές έχουν αγγίξει και τα 1,40 ευρώ το λίτρο. Εξάλλου από χθες ισχύουν οι αυξήσεις στα ταξί (5% στη σημαία και 5,9% στη μονή ταρίφα), ενώ αυξήσεις 5% ισχύουν και στα κόμιστρα των υπεραστικών ΚΤΕΛ και των φορτηγών. Το γαϊτανάκι της κερδοσκοπίας αποδεικνύεται στη χώρα μας και από τη σύγκριση των τιμών ανόδου με άλλες χώρες: από τον Απρίλιο του 2007 ως τον Απρίλιο του 2008 η τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 16,4% (από 0,962 σε 1,12 ευρώ το λίτρο), ενώ ακολουθεί η Ιρλανδία με 13,7%, η Φινλανδία με 12,8%, η Γαλλία με 12,3%, η Ισπανία με 11,1%, η Ιταλία με 10,7%, το Βέλγιο με 10,4% και η Γερμανία με 9,3%. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της κυβέρνησης αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με τη δικαιολογία ότι «οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και ο ανταγωνισμός λειτουργεί». Χθες καταγράφηκαν τιμές με 1,40 ευρώ το λίτρο στην Αργυρούπολη (στο… γνωστό ανεξάρτητο πρατήριο), δηλαδή μόλις 10 χιλιόμετρα από την Ομόνοια. Επίσης στο Λασίθι 1,40 ευρώ και ακολουθούν οι Παξοί και η Αμοργός με 1,35 ευρώ, η Ιθάκη, η Ηγουμενίτσα και το Ρέθυμνο με 1,34 ευρώ. Αλλά και σχεδόν σε όλα τα σημεία του Λεκανοπεδίου Αττικής, όπου υποτίθεται ότι λειτουργεί ο ανταγωνισμός, οι τιμές από 1,25 ως 1,32 ευρώ ήταν πολύ συνηθισμένες για τα περισσότερα πρατήρια. Αναλύοντας την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, για κάθε ένα ευρώ που πληρώνει ο οδηγός στην κάνουλα, σχεδόν τα μισά, δηλαδή 48,3 λεπτά, πηγαίνουν σε δασμούς και φόρους είτε υπέρ του Δημοσίου είτε (το μικρότερο ποσοστό) υπέρ τρίτων. Ακολουθεί με 38,5 λεπτά το κόστος του αργού πετρελαίου, που είναι η πρώτη ύλη. Αυτό ακριβώς το 38,5% είναι και η άμεση συμμετοχή της μεγάλης ανόδου του αργού πετρελαίου στην τελική τιμή.

Στη συνέχεια υπάρχει το μεικτό περιθώριο εμπορίας με 10,8 λεπτά, το οποίο διαμοιράζεται περίπου στο ήμισυ μεταξύ εταιρειών εμπορίας και πρατηριούχων. Στη συνέχεια με 1,3% είναι το περιθώριο διύλισης και με 1,1% το κόστος λειτουργίας των διυλιστηρίων.

Από τις αρχές του 2004 η τιμή της αμόλυβδης έχει συνολικά αυξηθεί κατά 67,03%, ενώ από την αρχή του έτους έχει αυξηθεί κατά 11,3%. Σημαντική διαπίστωση είναι ότι από τις αρχές του 2007 ως τις αρχές του 2008 η μέση τιμή της αμόλυβδης στη χώρα μας έχει αυξηθεί κατά 20,28%.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version