• Αναζήτηση
  • Κλειδί η εμπιστοσύνη του πελάτη

    Κλειδί η εμπιστοσύνη του πελάτη * Ο ιδρυτής της Profile κ. Χ. Στασινόπουλος μιλάει στο «Βήμα» για τα σχέδια της εταιρείας του Η Profile, έχοντας συμπληρώσει μια διαδρομή δέκα ετών στον χώρο της παραγωγής επενδυτικού λογισμικού και υπηρεσιών, αποτελεί σήμερα έναν όμιλο εταιρειών που απασχολεί περισσότερα από 150 άτομα. Η μητρική εταιρεία προσφέρει τις πιο ολοκληρωμένες και τεχνολογικά προηγμένες λύσεις




    Η Profile, έχοντας συμπληρώσει μια διαδρομή δέκα ετών στον χώρο της παραγωγής επενδυτικού λογισμικού και υπηρεσιών, αποτελεί σήμερα έναν όμιλο εταιρειών που απασχολεί περισσότερα από 150 άτομα. Η μητρική εταιρεία προσφέρει τις πιο ολοκληρωμένες και τεχνολογικά προηγμένες λύσεις για επενδυτικούς οργανισμούς κάθε μεγέθους. Καλύπτει τις ανάγκες μεγάλων τραπεζών, επενδυτικών, χρηματιστηριακών εταιρειών και άλλων οργανισμών και επιχειρήσεων του χώρου της κεφαλαιαγοράς με εφαρμογές front και back office, με συστήματα που βελτιστοποιούν τη λήψη αποφάσεων και εφαρμογές που αυτοματοποιούν τις διαδικασίες διαχείρισης. Οι θυγατρικές εταιρείες Becom ΑΕ και Analysis ΑΕ καλύπτουν αντίστοιχα την ανάπτυξη εφαρμογών για το Internet και τη μηχανογραφική υποστήριξη εταιρειών κάθε κλάδου. Ο κ. Χαράλαμπος Στασινόπουλος, ιδρυτής, διευθύνων σύμβουλος και μέτοχος της εταιρείας πληροφορικής Profile, περιγράφει την πορεία, την ανάπτυξη αλλά και τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας του.


    ­ Πώς ξεκίνησε η εταιρεία;


    «Στο ξεκίνημα όλος ο κύκλος της δουλειάς μας άρχιζε και έκλεινε σε μένα από την ιδέα ως την υλοποίηση, από την προώθηση ως και την υποστήριξη. Σύντομα προστέθηκαν κάποιοι συνεργάτες που βοήθησαν στην ανάπτυξη της δεύτερης εφαρμογής μας, η οποία ήταν και το πρώτο ελληνικό σύστημα ηλεκτρονικής ενημέρωσης τιμών του ΧΑΑ. Η σημαντικότερη βοήθεια που είχα όλα αυτά τα χρόνια ήταν η ουσιαστική και ηθική υποστήριξη της συζύγου μου Αρετής. Η ιδέα για τη δημιουργία της Profile προήλθε από την προσωπική μου ενασχόληση με το ΧΑΑ, ως απλός επενδυτής, στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Οντας αναλυτής-προγραμματιστής είδα την ανάγκη για εφαρμογές που θα επέτρεπαν την αυτοματοποίηση της ροής εργασιών για τις εταιρείες και τους οργανισμούς καθώς και για εργαλεία υποστήριξης στη λήψη επενδυτικών αποφάσεων. Επιπλέον πίστευα ότι η μελλοντική πορεία του Χρηματιστηρίου και της αγοράς κεφαλαίων θα δικαίωνε την απόφασή μου να δημιουργήσω μια εταιρεία η οποία θα δημιουργούσε επενδυτικό λογισμικό και υπηρεσίες. Τα πρώτα τέσσερα χρόνια της λειτουργίας της ως το 1994 η εταιρεία λειτούργησε τυπικά αλλά και ουσιαστικά ως ατομική επιχείρηση. Το 1995 μετετράπη σε ανώνυμη εταιρεία με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 70 εκατ. δρχ. ενώ την ίδια χρονιά ιδρύσαμε το υποκατάστημα της Θεσσαλονίκης. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η πρωτοπορία των εφαρμογών και η αξιοπιστία των συνολικών λύσεων μάς έκαναν market leaders. Το 1999 έγινε μια σειρά επιχειρηματικών κινήσεων, όπως η αύξηση του μετοχικού μας κεφαλαίου σε 1,2 δισ. δρχ., η εξαγορά του 51% της εταιρείας Analysis ΑΕ, που ειδικεύεται σε λύσεις συστημάτων πληροφορικής hardware και system integration. Το ίδιο έτος ιδρύθηκε και η θυγατρική μας εταιρεία Becom ΑΕ, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη εφαρμογών στο Διαδίκτυο».


    ­ Ποια είναι η σημερινή κατάσταση αλλά και οι στόχοι της εταιρείας;


    «Οι εξελίξεις στον χώρο μας δικαίωσαν τις επιλογές μου και σήμερα η Profile κατέχει την πρώτη θέση στην Ελλάδα στο χρηματοοικονομικό λογισμικό και βρίσκεται ανάμεσα στις δέκα μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες πληροφορικής. Τα οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Το 1999 πραγματοποιήσαμε τζίρο 1,8 δισ. δρχ. με κέρδη 580 εκατ. δρχ., ενώ το 2000 ο τζίρος μας θα φθάσει τα 3,2 δισ. δρχ. και τα κέρδη μας περίπου τα 950 εκατ. δρχ. Αν κερδίσαμε, όπως ήδη σας είπα, την πρώτη θέση στο χρηματοοικονομικό λογισμικό, αυτό έγινε μέσα από τη σχέση εμπιστοσύνης που χτίσαμε με τους πελάτες μας στα χρόνια που πέρασαν. Προσωπικά θεωρώ ότι αυτή η σχέση αποτελεί και τη μεγαλύτερη επιτυχία μας, επιτυχία που δεν μπορεί να αποτιμηθεί. Επειδή όμως οι εξελίξεις πάντα τρέχουν, και στη δική μας δουλειά τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, κάνουμε πάντα σχέδια. Ενα από αυτά, που έχουν ήδη δρομολογηθεί, είναι η ένταξη της εταιρείας μας στο ΧΑΑ καθώς και η επέκτασή μας σε νέες αγορές, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη».


    ­ Πώς αποφασίσατε να γίνετε επιχειρηματίας;


    «Η επιχειρηματική μου δραστηριότητα δεν είναι και δεν ήταν ποτέ αυτοσκοπός. Απλά είχα μια ιδέα, ένα όραμα αν θέλετε, στο οποίο πίστεψα. Οτι δηλαδή μπορούμε να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις στην παραγωγή λογισμικού υψηλών αξιώσεων κάθε ξένη χώρα. Πιστεύω ότι σε αυτό οφείλεται και μέρος της επιτυχίας μας. Η Profile δεν δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει μια προσωπική ανάγκη αλλά την αγορά στην οποία απευθύνεται. Τα υπόλοιπα συστατικά της επιτυχίας είναι γνωστά: πολύ δουλειά, προσήλωση στον σκοπό μας, άριστα προϊόντα και καλοί συνεργάτες».


    ­ Τι συμβουλές θα δίνατε στους νέους που θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες όσον αφορά την ίδρυση μιας εταιρείας αλλά και τη διατήρηση της επιτυχίας;


    «Ο χώρος των επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Οι νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με την παγκοσμιοποίηση της αγοράς επιβάλλουν σκληρούς κανόνες και διεθνή ανταγωνισμό, ενώ τα δεδομένα αλλάζουν με ρυθμούς πρωτόγνωρους. Ο πελάτης δεν ανήκει σε κανέναν. Εκτός λοιπόν από τη διάθεση για πολύ δουλειά, κάθε νέος επιχειρηματίας πρέπει να έχει βαθιά γνώση του χώρου όπου απευθύνεται και να βελτιώνει συνεχώς την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών. Πάνω απ’ όλα δεν πρέπει να έχει στόχο το εύκολο ή γρήγορο κέρδος αλλά να είναι διατεθειμένος να επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη και στην εξέλιξη της επιχείρησής του. Η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει αλλάξει μορφή. Από τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας με πελάτες και συνεργάτες περνάμε στα νέα δεδομένα που ορίζονται από την όλο και πιο ευρεία χρήση των νέων τεχνολογιών και του Internet. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να γίνουν περισσότερο πελατοκεντρικές. Δεν θα πρέπει δηλαδή να αρκούνται στην παρακολούθηση της αγοράς συνολικά αλλά να επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους σε κάθε πελάτη ξεχωριστά ώστε να του προσφέρουν εκείνες τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που του ταιριάζουν. Με δεδομένο το μέγεθος των εταιρειών, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο από τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Αυτό αποτελεί για τις ελληνικές επιχειρήσεις πρόκληση και ευκαιρία συγχρόνως».

    Οικονομία