Το ίδιο έργο μεταξύ ελληνικής και τουρκικής ακτοφυλακής παίχτηκε και πάλι στο Αιγαίο, αυτή τη φορά με αφορμή ατύχημα ενός φορτηγού πλοίου υπό τουρκική σημαία που μετέφερε νιτρικά άλατα στα διεθνή ύδατα μεταξύ Χίου και Σάμου, εντός του FIR Αθηνών, δηλαδή περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας.

Μόλις το πλήρωμα του πλοίου «Ντογκού Χασλαμάν» εξέπεμψε στις 10.55 το πρωί της Τρίτης σήμα κινδύνου απογειώθηκε αμέσως ελικόπτερο Σούπερ Πούμα της Πολεμικής Αεροπορίας για έρευνα και διάσωση. Ωστόσο όταν το ελικόπτερο έφτασε στη περιοχή διαπιστώθηκε πως το 12μελες πλήρωμα του πλοίου είχε ήδη μετέβαινε με σωστική λέμβο προς το παραπλέον φορτηγό πλοίο «Πίρι Ρέις», που εμφανίσθηκε εγκαίρως κοντά του…

Το πλήρωμα του τουρκικού πλοίου, κατά τη συνήθη τακτική, αρνήθηκε την παροχή βοήθειας από το πλήρωμα του ελικοπτέρου, λέγοντας ότι αναμένουν τουρκικά μέσα να τους παραλάβουν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των ελληνικών αρχών το Σούπερ Πούμα, που είχε απογειωθεί από τη Σάμο, έφτασε στην περιοχή του ατυχήματος εντός έξι λεπτών, αλλά αυτός ο χρόνος αποδείχθηκε αρκετός (!) για να επιβιβαστεί το πλήρωμα του φορτηγού στη σωστική λέμβο και να κατευθυνθεί προς το «Πίρι Ρέις».

Στο σημείο όπου είχε ημιβυθιστεί το πλοίο, 18 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Σάμου, μετέβησαν πλωτά σκάφη του Λιμενικού. Από την έρευνα διαπιστώθηκε πως το φορτηγό είχε ξεκινήσει από το λιμάνι Νικολάγιεφ της Ουκρανίας και είχε προορισμό το λιμάνι Ασντοντ του Ισραήλ.

Για την υπόθεση ενημερώνονται διαρκώς οι αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας.