Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου ο Μιχάλης Γκανάς καλεσμένος στο ένθετο της εκπομπής «Αυτοπροσώπως» του Νίκου Θρασυβούλου, «Οι Σελίδες του Σαββατοκύριακου». Συντονιστείτε (14:15-15:00) στον Βήμα fm 99.5 και κερδίστε 5 αντίτυπα της τελευταίας του ποιητικής συλλογής και διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Η Μαρινέλλα συναντά τη Βέμπο» στο Θέατρο Badminton.
Ο Μιχάλης Γκανάς είναι Έλληνας ποιητής και στιχουργός.
Γεννήθηκε στον Τσαμαντά Θεσπρωτίας το 1944 και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Φοίτησε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Εργάστηκε ως βιβλιοπώλης, ως επιμελητής τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών και ως κειμενογράφος. Πολλά ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί από σημαντικούς Έλληνες και ξένους μουσικοσυνθέτες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Θανάσης Γκαϊφύλλιας, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, o Ara Dinkjian, κ.ά. Το 1994 τιμήθηκε με το Α΄ Κρατικό Βραβείο ποίησης.
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Επτά ποιητικές συλλογές σε διάστημα 34 ετών, από μια ποιητική φωνή ευδιάκριτη και διακεκριμένη που έχει αποσπάσει τον έπαινο και του Δήμου και των Σοφιστών, κατά τον ποιητή και κριτικό Κώστα Κουτσουρέλη.
Ο ίδιος σημειώνει:
«Καμιά εκατοστή χρόνια πριν, ο Ούγκο Χόφμαννσταλ, έλεγε ότι ένας δημιουργός δύο πράγματα έχει ανάγκη. Το πρώτο είναι να πείσει τους ομότεχνούς του και τους κριτικούς. Το δεύτερο ν’ αγγίξει το ευρύ κοινό.
Ο Μιχάλης Γκανάς από καιρό τα έχει πετύχει και τα δύο.
Ενώ διαθέτει γλώσσα δική του απολύτως διακριτή, η τέχνη του δεν έχασε τη ζωτική της επαφή με την κοινή λαλιά, με την κοινή γλώσσα. Διατήρησε την αμεσότητα και την υψηλή συναισθηματική της θερμότητα, παρέμεινε γλώσσα οικεία.
Αν ο Γκανάς σήμερα είναι από τους πιο πολυδιαβασμένους μας ποιητές, αν το έργο του είναι προσφιλές ακόμη και σε ανθρώπους που γενικά δεν διαβάζουν ποίηση ή και την αποφεύγουν συστηματικά, αυτό οφείλεται στους εκφραστικούς του τρόπους, στη στάση του ως πνευματικού ανθρώπου, στον καθολικό χαρακτήρα των θεμάτων του.
Μας θυμίζει έτσι, ότι στις μεγάλες της στιγμές η ελληνική ποίηση ήταν ταυτόχρονα η τέχνη του Εγώ και του Εμείς, του ανθρώπου και του φυσικού κόσμου. Και μας υποδεικνύει έναν δρόμο ώστε αυτή πάλι σήμερα να αφήσει πίσω της την αυτάρεσκη ιδιώτευση των τελευταίων δεκαετιών και να επανέλθει εκεί όπου ανήκει: στη Πολιτεία και στην Αγορά»
– «Ακάθιστος δείπνος» (1978)
– «Μαύρα λιθάρια» (1980)
– «Γυάλινα Γιάννενα» (1989)
– «Παραλογή» (1993)
– «Τα μικρά» (2000)
– «Ο ύπνος του καπνιστή» (2003)
– «Άψινθος» (2012)

Λίγα λόγια για την παράσταση:
Θέατρο Badminton
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός
Έρευνα – Μουσική Επιμέλεια: Λάμπρος Λιάβας
Ενορχηστρώσεις- Διεύθυνση Ορχήστρας: Γιώργος Ζαχαρίου
Φωνητικός Σχεδιασμός – Μουσική Διδασκαλία: Χριστίνα Αργύρη
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς – Γιάννης Μουρίκης
Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Σχεδιασμός ήχου: Γιάννης Σμυρναίος
Παραγωγή: Μιχάλης Αδάμ
Σημείωμα Σκηνοθέτη:
Το «Η ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΒΕΜΠΟ» είναι ένα φιλόδοξο ελληνικό μιούζικαλ πάνω στην πολυτάραχη ζωή και τα τραγούδια της Σοφίας Βέμπο. Ένας ζωντανός θρύλος, η Μαρινέλλα, συναντά επί σκηνής μια άλλη γυναίκα θρύλο, που υπήρξε πρότυπο και έμπνευσή της σε ολόκληρη την καλλιτεχνική της πορεία. Η παράσταση ζωντανεύει μια ολόκληρη εποχή, που σημάδεψε η παρουσία της σπουδαίας τραγουδίστριας και θεατρίνας Σοφίας Βέμπο. Η νεότερη ιστορία της Ελλάδας περνά μέσα από τη μυθιστορηματική ζωή της Βέμπο και η Μαρινέλλα αγκαλιάζει μέσα από το σήμερα το χθες και ξαναδίνει φωνή και ζωή στον κόσμο της «τραγουδίστριας της νίκης».
Παιχνίδι αναμνήσεων η παράσταση ακροβατεί μεταξύ κωμωδίας και δράματος, μεταξύ «είναι και φαίνεσθαι», πρόζας και μελωδίας, ρεαλισμού και μυθοπλασίας. Η Μαρινέλλα πρωτοβγήκε στη σκηνή τραγουδώντας Βέμπο και μετά από τόσα χρόνια ξαναπιάνει το δρόμο της αφετηρίας, το νήμα της αρχής, για να παρουσιάσει μια σκηνική εξομολόγηση προς τη γυναίκα που υπήρξε δασκάλα και οδηγός της.
Η Βέμπο με την ισχυρή της προσωπικότητα ταυτίστηκε με την Ελλάδα και την ιστορία της. Έγινε η φωνή της, η καρδιά της. Πολέμησε και νίκησε με τον τρόπο της. Πρωτοστάτησε σε αγώνες, σε ανατροπές, σε μικρές και μεγάλες επαναστάσεις. Πάλεψε σαν άνδρας στη ζωή της και γύρισε σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο την σημαία της πίστης προς την πατρίδα της. Η κοντράλτο φωνή της άλλαξε το μουσικό κατεστημένο και η δυναμική της προσωπικότητα έστησε νέους κόσμους. Η Αθηναϊκή επιθεώρηση της οφείλει πολλά.
Θέλοντας να ακουμπήσουμε τη βιογραφία και αποφεύγοντας την αγιογραφία της σπουδαίας αυτής γυναίκας , το έργο μας ακολουθεί την πορεία του άστρου της. Την ακμή και την παρακμή. Την αποδοχή αλλά και την απόρριψη του ειδώλου. Την δύναμη της πρωταγωνίστριας αλλά και την ανθρώπινη αδυναμία της.
Δίπλα στη Μαρινέλλα- Βέμπο, ο Τραϊφόρος του Χρήστου Στέργιογλου, ένας παλιός επιθεωρησιακός θεατρίνος, ο Παυλάρας, του Αντώνη Λουδάρου κι ένα καστ 50 ηθοποιών και τραγουδιστών, βοηθούν να ξεδιπλωθεί όλο το κουβάρι μιας σύνθετης προσωπικότητας, μιας δύσκολης εποχής και ενός μουσικού θησαυρού, που ακόμα περνά στα στόματά μας σαν παρακαταθήκη. Ενός θησαυρού που δεν πρέπει να χαθεί.