από metereologos.gr
Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018
 
 

Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας: Κατάργηση και με νόμο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Τι περιλαμβάνει και ποιους αφορά
Νομοσχέδιο υπουργείου Παιδείας: Κατάργηση και με νόμο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Το ένα μετά το άλλο φτάνουν τα νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας στη Βουλή, με επόμενο το νομοσχέδιο που καταργεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το σχετικό κείμενο κατατέθηκε την Τρίτη στην Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, ενώ σ' αυτό περιλαμβάνεται και το νέο σύστημα επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει:

- Επιλογή στελεχών και αξιολόγησή τους. Καθιερώνεται νέο σύστημα επιλογής στελεχών στο οποίο θα λαμβάνονται μεν υπόψη τα πτυχία και τα τυπικά προσόντα των υποψηφίων, αλλά στην ουσία θα μοριοδοτείται η αρχαιότητα και ειδικά στη διδασκαλία. Οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, θα επιλέγονται με 3ετή θητεία, από Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής στο οποίο προΐσταται πρόεδρος του ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο Επιλογής θα απαρτίζεται από 7 μέλη και θα προεδρεύει σε αυτό ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ. Συμμετέχουν: ένας εκπρόσωπος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης, δύο μέλη ΔΕΠ (διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό), ένας εκπρόσωπος του υπουργείου (που είναι ένας από τους γενικούς διευθυντές του) και δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών. Το σύστημα αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης θα είναι αντίστοιχο ως προς τις γενικές αρχές και τις βασικές ρυθμίσεις με το σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.

- Κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Καταργείται το ΠΔ 152/2013 για το οποίο το υπουργείο Παιδείας κρίνει ότι «προκάλεσε προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων καθώς διαπνέονταν από ανορθολογικές προβλέψεις». Το υπουργείου Παιδείας κρίνει ότι μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης πρέπει να αξιολογούνται και όχι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και μάλιστα χαρακτηρίζει την αξιολόγηση τους «τιμωρητική».

- Σύλλογοι διδασκόντων. Δίνεται μεγαλύτερη εξουσία σε θέματα διοίκησης στους εκπαιδευτικούς. Οι αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου ενισχύονται, καθώς τουλάχιστον τρεις φορές, στην έναρξη, στη μέση και στη λήξη του διδακτικού έτους, αναλαμβάνει την ευθύνη να προγραμματίζει συλλογικά και να αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο σχολείο. Ο Σύλλογος «εντοπίζει τα σημεία υπεροχής, τα προβλήματα και τις αδυναμίες που προέκυψαν κατά την υλοποίηση δράσεων και αποτιμά το συνολικό εκπαιδευτικό έργο, εστιάζοντας στην επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν, αναδιατυπώνοντας ή/και αναπλαισιώνοντας τους στόχους του αρχικού εκπαιδευτικού προγραμματισμού».

- Νέα όργανα. Δημιουργούνται Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ. Κ. Ε. Σ.) στα οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου καταθέτει τον συλλογικό προγραμματισμό του και την αποτίμηση του διδακτικού έργου του. Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου των Π. Ε. Κ. Ε. Σ, που επιλέγονται από Περιφερειακά Συμβούλια, λειτουργούν υποστηρικτικά προς στον Σύλλογο Διδασκόντων και στο τέλος του διδακτικού έτους συντάσσουν εκθέσεις προς κάθε σχολείο για την βελτίωση στους τομείς που χρειάζεται, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις, πρωτοβουλίες και επιμορφώσεις που μπορούν να εφαρμοστούν κατά τη νέα σχολική χρονιά.

- Συγχωνεύσεις δομών. Σε κάθε Διεύθυνση Σπουδών (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια) δημιουργούνται Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ. Ε. Σ. Υ.). Επιπλέον, καθορίζεται η λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ. Ε. Α.) που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας και του Πολιτισμού στα σχολεία όλων των βαθμίδων.




Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (6)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αν | 25/04/2018 07:58
    οι ίδιοι οι διδάσκοντες θα κρίνουν τι έκαναν σωστά και τι όχι αλίμονο στη χώρα μας, ελπίζουμε να είναι λίγες οι μέρες τους.
    Ζήτω οι συντεχνίες
    απάντηση100
     
     
    Μπράβο | 25/04/2018 07:53
    κε Υπουργέ, ολοταχώς προς το μέλλον!!
    Όξω βρε
    απάντηση90
     
     
    Μπράβο | 25/04/2018 07:46
    κε Υπουργέ, ολοταχώς προς το μέλλον!!
    Όξω βρε
    απάντηση50
     
     
    Καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική | 25/04/2018 07:41
    Με τη δύναμη που δίνει ο νόμος στους Συλλόγους των διδασκόντων και την παντελή απουσία αξιολόγησης, αν μπορεσουν να κρατηθούν και να λειτουργήσουν τα σχολεία να μας το πούνε!!! Αποχώρησα από τη Μέση Εκπαίδευση και δεν αξιολογήθηκα ποτέ!!! Με αυτόν τον τρόπο, οι ανισότητες διευρύνονται!
    X.M.
    απάντηση50
     
     
    Ισοπεδωση | 25/04/2018 01:54
    Στατιστικα,αν γινοταν στοιχειωδης αξιολογηση των διδασκοντων της στοιχειωδους και μεσης εκ(χ)παιδευσης,θα καταληγαμε στο εξης ασφαλες συμπερασμα: 1.To 60% ΔΕΝ δυναται ουτε επιθυμει. 2.Το 10% δυναται, ΑΛΛΑ ΔΕΝ επιθυμει. 3.Το 10% επιθυμει ΑΛΛΑ ΔΕΝ δυναται. 4.Το 20% δυναται και επιθυμει. Το 80% φοροδιαφευγει κανοντας λαθρα και με "πασες" φροντιστηρια. Αποδειξη:Το 98% των μαθητων κανει επισημα φροντιστηρια πασης φυσεως.Ουδεις μαθαινει στοιχειωδως π.χ. αγγλικα. Επισημαινω οτι περαν της καταργησης της επιστημονικης αξιολογησης,ουδεις ελεγχος γινεται απο ψυχολογικης και παιδαγωγικης πλευρας.Κυκλοφορουν και τρελλοι!.. Απολυτη ισοτητα.Τωρα ,ολα τα παιδακια αρχιζουν απο τα 4 ετη=τακτοποιηση ημετερων.
    Prof. Lysimachos
    απάντηση100
     
     
    ο παλιος ειναλλιως | 24/04/2018 22:52
    "..θα μοριοδοτείται η αρχαιότητα και ειδικά στη διδασκαλία..." λογικο...η ικανοτητα δεν παιζει ρολο....αρκει να εισαι παλιος....δεν πα να εισαι τεμπελης , ανικανος, αρτηριοσκληρωτικος, αμα εισαι παλιος εισαι ο καλυτερος.... α ρε σοβιετικα απολιθωματα θα μας γυρισετε 60 χρονια πισω...
    sobieski
    απάντηση130
     
-