από metereologos.gr
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
 
 

Εφτασε σε Φρεαττύδα και Πειραϊκή η ρύπανση από τη Σαλαμίνα

Εκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτιλίας το πρωί της Τετάρτης
Εφτασε σε Φρεαττύδα και Πειραϊκή η ρύπανση από τη Σαλαμίνα
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Έκτακτη σύσκεψη την Τετάρτη στις 10 το πρωί θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ρύπανση που έχει προκληθεί από τη Σαλαμίνα ως τις ακτές του Πειραιά μετά την βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» την Κυριακή τα ξημερώματα κοντά στην Ψυτάλλεια.

Στη σύσκεψη αναμένεται να συμμετάσχουν οι Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου (ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής βρίσκεται στο Λονδίνο), ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος - Ελληνική Ακτοφυλακή Σταμάτιος Ράπτης, ο Περιφερειάρχης Πειραιά κ. Γιώργος Γαβρίλης και δήμαρχοι περιοχών που έχουν πληγεί ή κινδυνεύουν. 

Την Τρίτη το απόγευμα η ρύπανση έφτασε ως τις ακτές της Πειραϊκής και της Φρεαττύδας στον Πειραιά ενώ έντονη δυσοσμία παρατηρείται σε αρκετά σημεία στο μεγάλο λιμάνι. Παράλληλα εκφράζονται φόβοι ότι λόγω της αλλαγής της διεύθυνσης του αέρα εάν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα τότε ενδεχομένως η πετρελαιοκηλίδα να φτάσει και σε άλλες ακτές περιοχών όπως στο Πέραμα και στο Κερατσίνι αλλά και σε νησιά του Σαρωνικού. 

Εν τω μεταξύ για το ζήτημα ενημερώθηκε το απόγευμα της Τρίτης ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά: «O Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε ότι η πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε στη θαλάσσια περιοχή της Σαλαμίνας, κατευθύνεται προς την Πειραϊκή,επικοινώνησε με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Γιώργο Γαβρίλη και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος  κ. Σταμάτη Ράπτη, προκειμένου να ζητήσει να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, καθώς ο Δήμος Πειραιά δεν έχει αρμοδιότητα παρέμβασης. Από την πλευρά του, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος ενημέρωσε τον Δήμαρχο Πειραιά ότι αύριο το  πρωί που θα μπορέσει να εκτιμηθεί η κατάσταση, θα είναι σε θέση να τον ενημερώσει τόσο για τον τρόπο όσο και για το χρονοδιάγραμμα του καθαρισμού της περιοχής της Πειραϊκής.»

Σύμφωνα με πληροφορίες πέντε μεγάλα αντιρρυπαντικά σκάφη ιδιωτικής εταιρείας επιχειρούν στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Πειραϊκής προκειμένου να αντιμετωπίσουν μεγάλα κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας που παρέσυραν οι άνεμοι προς την πλευρά της.

Να σημειωθεί ότι στο σημείο έχουν ποντιστεί πλωτά φράγματα, ενώ η όλη επιχείρηση επιτηρείται από δύο σκάφη του Λιμενικού Σώματος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος-Ελληνική Ακτοφυλακή που εκδόθηκε νωρίς το απόγευμα της Τρίτης «μετά την άμεση αντίδραση του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ από την ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει κατατεθεί σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου.

Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στη Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον τρία βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.

Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου συνεχίζουν να επιχειρούν πλωτός γερανός, ρυμουλκό και παράκτια αντιρρυπαντικά σκάφη αναδόχου εταιρείας εργασιών απορρύπανσης.»



Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (2)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Ερωτήματα | 13/09/2017 16:06
    H κηλίδα έφτασε ήδη στον Άγιο Κοσμά. Εν τω μεταξύ "διορίστηκε πραγματογνώμονας προς εξακρίβωση των αιτιών και συνθηκών του ναυτικού ατυχήματος". Τα αίτια είναι ότι επιτρέπετε σε σάπια καράβια κατασκευής 1972 να κουβαλάνε πετρέλαια, ΓΕΛΟΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ. Ποιός νηογνόμωνας έλεγχε το καράβι? Ποιός επιθεωρητής υπέγραψε τα πιστοποιητικά του? Θα τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι? Τι κάνει το κράτος για να αποτρέψει να ξανασυμβεί τέτοιο ατύχημα? Γιατί τα ΜΜΕ δεν κάνουν ολοκληρωμένο ρεπορτάζ για να απαντήσουν στα παραπάνω ερωτήματα και περιορίζονται στην παθητική καταγραφή της καταστροφής? Μήπως επειδή διαπλέκονται με ναυτιλιακα συμφέροντα? Γιατί δεν μας λέτε ότι το καράβι είχε προσαράξει με ρήγμα στη σαλαμίνα και το 2009. Μήπως το έλεγχε ο ελληνικός νηογνώμονας που είχε χάσει την άδεια να εκδίδει πιστοποιητικά σε κοινοτικά (άρα και ελληνικά) καράβια? Γιατί δεν εγκρίνεται το σχόλιό μου για δημοσίευση στο skai.gr? Μήπως γιατί η υπόθεση βρωμάει ακόμα περισσότερο και από το πετρέλαιο στις ακτές μας?
    Ανώνυμος / η
    απάντηση30
     
     
    Ρύπανση | 13/09/2017 05:28
    Είθε να φτάσει μέχρι την... Βολή και του Μαξίμου και να τους πνίξει όλους, για να σωθείι η χώρα!
    P.L.
    απάντηση20
     
-