Ενας σπειροειδής γαλαξίας που μοιάζει πολύ με τον δικό μας σε απόσταση 800 εκ. ετών φωτός από εμάς έκρυβε στην καρδιά του ένα εντυπωσιακό κοσμικό «μυστικό». Με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου XMM-Newton επιστήμονες του Instituto Nacional de Astrofísica, Óptica y Electrónica of Puebla, στο Μεξικό διαπίστωσαν ότι στο κέντρο του γαλαξία υπάρχει μια μελανή οπή με μάζα έξι εκ. φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ηλιου. Η μαύρη τρύπα έλαβε την κωδική ονομασία IRAS17020+4544 και όπως ανακάλυψαν οι ερευνητές εκεί δημιουργούνται κοσμικοί άνεμοι που αποτελούνται από διάφορα αέρια και κινούνται με τρομερές ταχύτητες.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι οι άνεμοι αυτοί κινούνται με ταχύτητες 23-33 χιλιάδες χλμ/δευτ. και είναι φυσικά οι ταχύτεροι άνεμοι που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα στο Σύμπαν. Δεν είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται το φαινόμενο της δημιουργίας ανέμων από την δραστηριότητα μιας μελανής οπής. Όμως είναι οι ταχύτεροι που έχουν εντοπιστεί μέχρι τώρα. Οπως εκτιμούν οι ειδικοί αυτοί οι τρομεροί άνεμοι συμπαρασύρουν τα πάντα στο διάβα τους όπως παραδείγματος χάριν νεφελώματα που θα αποτελούσαν περιοχές γέννησης νέων άστρων. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Astrophysical Journal Letters».