από metereologos.gr
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Εντοπίστηκαν δεκάδες καρκινικά γονίδια

Ανοίγει ο δρόμος για την ανάπτυξη νέων αποτελεσματικών θεραπειών
Εντοπίστηκαν δεκάδες καρκινικά γονίδια
O εντοπισμός των γονιδίων που εμπλέκονται στην εξέλιξη του καρκίνου μπορεί αναμένεται να βοηθήσει πολύ στην αντιμετώπιση του

Ερευνητές στη Βρετανία ανακάλυψαν ένα νέο βιολογικό στόχο για τα αντικαρκινικά φάρμακα, καθώς εντόπισαν 23 γονίδια που εμπλέκονται στην εξάπλωση των όγκων. Ιδίως ένα από αυτά, το Spns2, φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στις μεταστάσεις και η απενεργοποίησή του μπορεί να «φρενάρει» σημαντικά την επέκταση του καρκίνου σε άλλα σημεία.

Η ανακάλυψη

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ. Ντέηβιντ Ανταμς του Ινστιτούτιου Γενετικής Wellcome Trust Sanger, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στην επιθεώρηση «Nature», μελέτησαν την εξάπλωση των όγκων σε ποντίκια. Με αυτόν τον τρόπο, ανακαλύφθηκαν 23 γονίδια που είτε αυξάνουν, είτε μειώνουν την εξάπλωση του καρκίνου. Η εξουδετέρωση του γονιδίου Spns2 επέφερε δραστική μείωση 75% (κατά τα τρία τέταρτα) στις μεταστάσεις. Επιπλέον, η «σίγαση» του εν λόγου γονιδίου ενισχύει την αμυντική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η εξάπλωση του καρκίνου σε άλλα σημεία του σώματος αποτελεί την κύρια αιτία θανάτου των καρκινοπαθών (έως το 90% των θανάτων οφείλονται σε μεταστάσεις). Έως σήμερα, όμως, υπάρχει ανεπαρκής κατανόηση από τους επιστήμονες του βιολογικού μηχανισμού που επηρεάζει την εξάπλωση των όγκων. Στο μέλλον οι επιστήμονες θα αναζητήσουν τρόπους ανάπτυξης νέων αντικαρκινικών φαρμάκων, που θα στοχεύουν ακριβώς στο γονίδιο Spns2.