από metereologos.gr
Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Ιατρική – Βιολογία

Συστατικό σε τρόφιμα, καλλυντικά και καθαριστικά ύποπτο για αλλεργίες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 13:17Σχολιάστε
Τα τεχνητά (γενετικά τροποποιημένα) ένζυμα που χρησιμοποιούνται συχνά σε απορρυπαντικά, προϊόντα καθαρισμού, τρόφιμα, καλλυντικά, φάρμακα και άλλα χημικά προϊόντα της καθημερινότητας, είναι δυνητικά αλλεργιογόνα, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα. Γι' αυτό θα πρέπει να υφίστανται ελέγχους, όπως άλλα εν δυνάμει επικίνδυνα χημικά. Τα εν λόγω ένζυμα χρησιμοποιούνται ευρέως πλέον για μια ποικιλία λόγων, π.χ. για να βοηθούν στη διάσπαση των δύσκολων λεκέδων, για να προσδίδουν αρώματα και γεύσεις, για να δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό ενός προϊόντος ως «φυσικού» κ.ά.
Νευρώνες από κύτταρα δέρματος!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 11:07Σχολιάστε
Νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου (νευρώνες) από κύτταρα ανθρώπινου δέρματος δημιούργησαν στο εργαστήριο επιστήμονες του Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ, στο πλαίσιο ερευνών που στοχεύουν στην αποκωδικοποίηση της νόσου Πάρκινσον και στη εύρεση θεραπείας.
Ελληνική μελέτη για το Πάρκινσον
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/09/2016 15:52Σχολιάστε
Tο ζεύγος Ζάκερμπεργκ οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς ασθένειες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/09/2016 15:34Σχόλια (5)
Όταν ήρθε στον κόσμο η Μαξ το Δεκέμβριο του 2015, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και η Πρισίλα Τσαν δεσμεύτηκαν ότι θα δωρίσουν στη διάρκεια της ζωής τους το 99% των μετοχών τους στο Facebook - περίπου 45 δισ. δολάρια με σημερινές τιμές - για να βοηθήσουν να βελτιωθεί ο κόσμος που θα ζήσει η κόρη τους. Αυτή η υπόσχεση πήρε τη μορφή της «Πρωτοβουλίας Τσαν-Ζάκερμπεργκ», η οποία ανακοινώθηκε ότι θα χρηματοδοτηθεί με 3 δισ. δολάρια για τα πρώτα 10 χρόνια, με απώτερο στόχο να εξαλειφθούν, να ιαθούν ή να προληφθούν όλες οι ασθένειες πριν το 2100.
Δώστε νωρίτερα αβγά και φιστίκια στα μωρά λένε οι ειδικοί
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/2016 11:35Σχολιάστε
Τα μωρά που ήδη από τον τέταρτο μήνα της ζωής τους τρέφονται με αβγά και φιστίκια, αντιμετωπίζουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης αλλεργικών αντιδράσεων απέναντι σε αυτές τις τροφές αργότερα, σύμφωνα, με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, την μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα.
Οι δραματικές ταινίες λειτουργούν ως αναλγητικό!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/2016 11:22Σχολιάστε
Η παρακολούθηση ενός δακρύβρεχτου φιλμ όπως ο «Τιτανικός» ή η «Λίστα του Σίντλερ» βοηθά τους ανθρώπους αφενός να νιώθουν πιο ανθεκτικοί στον σωματικό πόνο και αφετέρου να νιώσουν πιο κοντά, επειδή απελευθερώνει στον εγκέφαλό τους τις ενδορφίνες. Αυτές οι χημικές ουσίες αποτελούν ένα φυσικό παυσίπονο και παράλληλα ευνοούν τους κοινωνικούς δεσμούς, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Βρήκαν το μυστικό των πιο σκληροτράχηλων ζώων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/2016 10:54Σχόλια (2)
Ιάπωνες επιστήμονες ανακάλυψαν για πρώτη φορά το γενετικό μυστικό που επιτρέπει στα βραδύπορα, τα μικροσκοπικά ζώα μήκους περίπου ενός χιλιοστού, να αντέχουν σε βραστό νερό, στην κατάψυξη και στις διαστημικές ακτινοβολίες, κάτι που τους έχει προσδώσει τον χαρακτηρισμό των πιο σκληροτράχηλων ζώων του πλανήτη μας.
Να το φάω ή να μην το φάω;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/09/2016 11:38Σχόλια (2)
Είναι μύθος η ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι αν κάτι φαγώσιμο πέσει στο πάτωμα, πιάνει μικρόβια μόνο αφότου έχουν περάσει πέντε δευτερόλεπτα. Στην πραγματικότητα, η τροφή μπορεί να μολυνθεί σχεδόν αμέσως, άσχετα με το πόσο γρήγορα θα το σηκώσει κανείς, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Πώς εξημερώνονται οι αλεπούδες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2016 17:26Σχόλια (1)
Πολλοί προσπάθησαν να κρατήσουν αλεπούδες ως κατοικίδια, όλοι όμως κατέληξαν με κατεστραμμένα σπίτια. Κι όμως, ένα πείραμα που ξεκίνησε στη Σοβιετική Ένωση και συνεχίζεται εδώ και 50 χρόνια στη Σιβηρία αποδεικνύει ότι οι επιλεκτικές διασταυρώσεις μπορούν να κάνουν αυτό το επιθετικό ζώο ήρεμο σαν σκυλάκι.
Μεταλλαγμένα: Τα καλά και τα κακά νέα για το περιβάλλον
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2016 15:01Σχολιάστε
Η καθιέρωση των γενετικά τροποποιημένων καλλιεργειών στις ΗΠΑ έφερε ανάμεικτα αποτελέσματα ως προς τη χρήση γεωργικών φαρμάκων, δείχνει μελέτη που ανέλυσε 14 χρόνια δεδομένων: η χρήση εντομοκτόνων όντως μειώθηκε όπως υπόσχονταν οι κατασκευαστές, ωστόσο η χρήση ζιζανιοκτόνων έχει αρχίσει να αυξάνεται καθώς τα αγριόχορτα αποκτούν ανθεκτικότητα.
Απολιθώματα 3,8 εκατ. ετών έκρυβαν τις αρχαιότερες διατηρημένες πρωτεΐνες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2016 13:49Σχολιάστε
Μέχρι πριν από μια δεκαετία, κανείς δεν περίμενε ότι τα απολιθώματα μπορούν να διατηρούν μαλακούς ιστούς και ευαίσθητα βιολογικά μόρια. Φαίνεται όμως ότι αυτό όντως συμβαίνει σε σπάνιες περιπτώσεις, αναφέρουν ερευνητές που εντόπισαν πρωτεΐνες σε απολιθώματα 3,8 εκατομμυρίων ετών.
Ο δεινόσαυρος με το καμουφλάζ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/09/2016 11:23Σχολιάστε
Ερευνητές του Πανεπιστήμιου του Μπρίστολ με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Current Biology» αναφέρουν ότι οι Ψιττακόσαυροι είχαν αναπτύξει ένα μάλλον σπάνιο για τον κόσμο των δεινοσαύρων αμυντικό μηχανισμό. Οπως διαπίστωσαν το δέρμα των Ψιττακόσαυρων είχε μεγαλύτερη φωτεινότητα στην κάτω πλευρά του ζώου και ήταν πιο σκούρο στην πάνω πλευρά του. Σύμφωνα με τους ερευνητές αυτός ο συνδυασμός μέσα στο περιβάλλον τους δάσους «έκρυβε» τους Ψιττακόσαυρους από τους εχθρούς του.
Οι πολλές ξένες γλώσσες ακονίζουν το μυαλό
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/09/2016 05:00Σχόλια (1)
Οσο περισσότερες ξένες γλώσσες μαθαίνουμε τόσο αυξάνεται η πλαστικότητα του εγκεφάλου καθώς και η ικανότητά του να κωδικοποιεί πληροφορίες. Αυτό ανακάλυψαν ερευνητές της Ανώτερης Σχολής Οικονομικών (ΗSE) του Εθνικού Ερευνητικού Πανεπιστημίου στη Μόσχα της Ρωσίας σε συνεργασία με συναδέλφους τους του Πανεπιστήμιου του Ελσίνκι, όπως ανέφεραν στην επιθεώρηση «Scientific Reports».
Νέο είδος κορακιού χρησιμοποιεί... εργαλεία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/09/2016 10:48Σχόλια (2)
Το κοράκι της Χαβάης έρχεται να προστεθεί στο ξαδερφάκι του, το κοράκι της Νέας Καληδονίας, ως ένα ακόμη σπάνιο είδος πουλιού που εκ προθέσεως χρησιμοποιεί εργαλεία (συνήθως κλαράκια) για να βρει την τροφή του, όπως έντομα χωμένα μέσα σε κορμούς δέντρων και στη βλάστηση.
Η σιέστα για πάνω από ώρα συνδέεται με διαβήτη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 15/09/2016 10:32Σχολιάστε
Η συχνή μεσημεριανή «σιέστα» για πάνω από μια ώρα τη μέρα μπορεί να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι για την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη ιαπωνική επιστημονική έρευνα.
1|2|3|4|5|...27