από metereologos.gr
Τρίτη 19 Ιουνίου 2018

Ιατρική – Βιολογία

Τα άγνωστα θηρία που δεν συνάντησαν οι δεινόσαυροι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/06/2018 10:49Σχολιάστε
Εντοπίστηκαν σε μια περιοχή της δυτικής Ρωσίας τα απολιθώματα δύο άγνωστων μέχρι σήμερα ζώων που ανήκαν στην οικογένεια των συναψιδωτών (ή θηριοψιδών) η οποία περιλαμβάνει και τα θηλαστικά. Τα δύο είδη ζούσαν πριν από περίπου 300 εκ. έτη και αναφέρονται από τους ειδικούς ως «προθηλαστικά» είδη και πιστεύεται ότι είχαν στενή συγγένεια με τα θηλαστικά που έκαναν λίγο αργότερα την εμφάνιση τους. Ηταν δύο σαρκοβόρα ζώα που προϋπήρχαν των δεινοσαύρων.
Οι μέλισσες γνωρίζουν το μηδέν και το τίποτε
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/06/2018 11:42Σχολιάστε
Αυστραλοί και Γάλλοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν, μέσω πειραμάτων, πως οι μέλισσες μπορούν να «κατανοήσουν» την έννοια του μηδενός και του τίποτε, ένα απρόσμενο εύρημα όπως είπαν, που εγείρει το ερώτημα πόσο τελικά ξεχωριστοί είναι οι άνθρωποι.
Φυματίωση ηλικίας 245 εκ. ετών
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/06/2018 14:58Σχολιάστε
Επιστήμονες του Πάρκου Επιστημών και Ανθρώπινης Εξέλιξης στην Πολωνία μελέτησαν τα απολιθώματα ενός θαλάσσιου ερπετού που εντοπίστηκαν πριν από περίπου ένα αιώνα σε μια περιοχή της Πολωνίας που συνορεύει με την Τσεχία και αποτελεί σημείο όπου ανακαλύπτονται συχνά απολιθώματα πανάρχαιων ειδών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το θαλάσσιο ερπετό που ζούσε πριν από 245 εκ. έτη έπασχε από φυματίωση και πρόκειται φυσικά για το αρχαιότερο μέχρι σήμερα ίχνος της ασθένειας.
Το δηλητήριο της οχιάς έχει ένα... γλυκό μυστικό
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/06/2018 14:36Σχόλια (2)
Η οχιά Bothrops insularis που ζει στην Κεντρική και Νότιο Αμερική διαθέτει ένα πολύ ισχυρό δηλητήριο που ανάμεσα στα άλλα καταστρέφει τους νεφρούς και προκαλεί εγκεφαλικό. Ομάδα ερευνητών από την Βραζιλία και τις ΗΠΑ μελέτησαν το δηλητήριο από οκτώ είδη αυτής της οχιάς και ανακάλυψαν ότι στις πρωτεΐνες του δηλητηρίου τους βρίσκεται μια ομάδα σακχάρων η μελέτη των οποίων ανοίγει ανοίγει τον δρόμο για ανάπτυξη αποτελεσματικού αντίδοτου αλλά και νέων θεραπειών
Γρήγορο περπάτημα, «συνταγή» μακροζωίας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 04/06/2018 19:45Σχολιάστε
Ανοίξτε βήμα, αν θέλετε να επιμηκύνετε τη ζωή σας. Αυτή είναι η συμβουλή ερευνητών του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ και συναδέλφων τους από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, το Πανεπιστήμιο του Λίμερικ και το Πανεπιστήμιο του Ούλστερ, επικεφαλής των οποίων ήταν ο ελληνικής καταγωγής καθηγητής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ κ. Εμμανουήλ Σταματάκης.
Επαναστατικό αντικαρκινικό τεστ αίματος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/06/2018 14:03Σχολιάστε
Ερευνητές στις ΗΠΑ ανέπτυξαν μια επαναστατική εξέταση αίματος, η οποία υπόσχεται την ανίχνευση δέκα τύπων καρκίνου πολλούς μήνες ή ακόμη και κάποια χρόνια πριν κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα συμπτώματα στον ασθενή.
Γονιδιακή θεραπεία για τη νόσο Αλτσχάιμερ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/06/2018 13:03Σχολιάστε
Ερευνητική ομάδα από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασσαχουσέττης, το γνωστό ΜΙΤ, ανέπτυξε μια νέα γονιδιακή θεραπεία για τη νευροεκφυλιστική νόσο Αλτσχάιμερ.
Ξεκινά η καλλιέργεια ελαιοκάμβρης πλούσιας σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/05/2018 12:13Σχολιάστε
Όπως έγινε γνωστό η κυβέρνηση της Βρετανίας έδωσε το πράσινο φως για να καλλιεργηθεί, σε πειραματικό στάδιο αρχικά, ένα γενετικά τροποποιημένο φυτό γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Πρόκειται για ελαιοκάμβρη η οποία έχει τροποποιηθεί γενετικά για να περιέχει υψηλά επίπεδα ωμέγα 3 λιπαρών οξέων τα οποία έχει διαπιστωθεί ότι είναι ευεργετικά για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Ενα διαγνωστικό κέντρο μέσα στο σπίτι
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/05/2018 15:03Σχολιάστε
Μια start up εταιρεία δημιούργησε ένα επαναστατικό οικιακό διαγνωστικό σύστημα που ελέγχει τις ζωτικές και άλλες λειτουργίες ενός ατόμου
Επαναστατική μέθοδος αντιγήρανσης από επιστήμονες του Χάρβαρντ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/05/2018 10:25Σχόλια (6)
Επαναστατική μέθοδος αντιγήρανσης από επιστήμονες του Χάρβαρντ. Στόχος είναι να αυξάνεται η ηλικία ενός ατόμου αλλά να παραμένει νέος στο σώμα και την εγκεφαλική λειτουργία
Εντοπίστηκε ο υπεύθυνος μύκητας που σκοτώνει μαζικά τα αμφίβια
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/05/2018 15:02Σχολιάστε
Τα τελευταία 25 χρόνια έχει ξεσπάσει μια επιδημία που εξοντώνει μαζικά τα αμφίβια σε όλο τον πλανήτη και πιο ευάλωτοι έχουν αποδειχθεί οι βάτραχοι. Διεθνής ομάδα επιστήμονων εντόπισε την προέλευση του που είναι η Ανατολική Ασία
Ερευνητές «διάβασαν» το γονιδίωμα του τριαντάφυλλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/05/2018 09:05Σχολιάστε
Μια διεθνής επιστημονική ομάδα αποκωδικοποίησε για πρώτη φορά το πλήρες γονιδίωμα του τριαντάφυλλου. Η ανάγνωση του DNA του δημοφιλούς ρόδου μπορεί να οδηγήσει -με τις κατάλληλες γενετικές τροποποιήσεις- στο να έχει ακόμη πιο όμορφο άρωμα στο μέλλον, αλλά και μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων.
Υπήρχαν κάποτε γιγάντιοι βραδύποδες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/04/2018 16:49Σχολιάστε
Οι βραδύποδες είναι θηλαστικά της οικογένειας που ζουν στις τροπικές ζώνες της Κεντρικής και της Νότιας Αμερικής
Μοιραζόμαστε με τους σκύλους μας ακόμη και το… μικροβίωμά μας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/04/2018 10:43Σχόλια (1)
Ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου μοιράζεται μαζί του πολύ περισσότερα από όσα φανταζόμασταν, ακόμη και το… μικροβίωμα του εντέρου. Αυτό αποκάλυψε μια νέα μελέτη ειδικών του Ευρωπαϊκού Εργαστηρίου Μοριακής Βιολογίας (EMBL) που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Microbiome» .
Νέα θεωρία υποστηρίζει ότι οι δεινόσαυροι πέθαναν από τροφική δηλητηρίαση
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/04/2018 13:22Σχόλια (2)
Οι δεινόσαυροι εμφανίστηκαν πριν από περίπου 250 εκατ. έτη και κυριάρχησαν απόλυτα στην Γη για περίπου 200 εκατ. έτη. Εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς γεγονός που άνοιξε τον δρόμο στην κυριαρχία των θηλαστικών στον πλανήτη με τελικά κατάληξη την εμφάνιση του ανθρώπου. Εχουν διατυπωθεί διάφορες θεωρίες για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων και προστίθεται μια ακόμη που αναφέρει ότι πιθανώς να έπεσαν θύματα τροφικής δηλητήριασης.
1|2|3|4|5|...27