από metereologos.gr
Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Ιατρική – Βιολογία

Η εποχή «κλειδί» για την επιλόχειο κατάθλιψη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/10/2017 15:47Σχολιάστε
Οι γυναίκες που γεννάνε στη διάρκεια του χειμώνα ή της άνοιξης, έχουν μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν στη συνέχεια επιλόχεια κατάθλιψη, σε σχέση με όσες γεννάνε το φθινόπωρο ή το καλοκαίρι, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Ο εγκέφαλος ικανοποιεί πρώτα τις δικές του ανάγκες και μετά των μυών
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/10/2017 10:39Σχολιάστε
Αν κανείς πρέπει ταυτόχρονα να βάλει το μυαλό και τους μυς του να δουλέψουν σκληρά, σε ποιον από τους δύο τομείς, θα έχει τις μεγαλύτερες απώλειες; Στους μυς, απαντούν βρετανοί ερευνητές.
Οι λίγες ώρες ύπνου στην εγκυμοσύνη «εγκυμονούν» διαβήτη κύησης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/10/2017 08:40Σχολιάστε
Οι γυναίκες που έχουν γεννήσει γνωρίζουν καλά το μαρτύριο της… άγρυπνης νύχτας στην εγκυμοσύνη (ειδικά στην προχωρημένη φάση της) παρότι η κούραση είναι συνεχής και αφόρητη. Τώρα μια νέα αμερικανική μετα-ανάλυση μελετών έρχεται να δείξει ότι οι λίγες ώρες ύπνου στην εγκυμοσύνη… εγκυμονούν διαβήτη κύησης.
Με ποιο συστατικό του πρωινού χορταίνετε και αδυνατίζετε ταυτόχρονα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/10/2017 14:12Σχολιάστε
Αν το πρωινό είναι για σας το πιο βασικό γεύμα της ημέρας, τότε αν ακολουθήσετε τις συμβουλές των ερευνητών του Πανεπιστημίου της Μινεσότα θα αισθάνεστε χορτάτοι όλη μέρα. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Appetite, όταν το πρωινό γεύμα περιέχει μανιτάρια το άτομο αισθάνεται πιο χορτάτο και πεινάει λιγότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Δύο ωρες περπάτημα τη βδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/10/2017 10:46Σχολιάστε
Δεν χρειάζεται κανείς να φθείρει τις σόλες των παπουτσιών του στο περπάτημα, για να έχει όφελος στην υγεία του. Ακόμη και δύο ώρες το πολύ την εβδομάδα αν περπατά κανείς, πάλι θα έχει μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη.
Τα προϊόντα ελιάς προστατεύουν το σώμα από το οξειδωτικό στρες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/10/2017 14:35Σχολιάστε
Τα προϊόντα της ελιάς μπορούν να προστατέψουν το σώμα από το σύνδρομο του οξειδωτικού στρες, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού και του Διεθνούς Παρατηρητηρίου Οξειδωτικού Στρες και του Εργαστηρίου Επεξεργασίας Τροφίμων και Μηχανικής, του Τμήματος Γεωπονίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Στα μάτια ίσως κρύβεται η αιτία της δυσλεξίας, σύμφωνα με γαλλική μελέτη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/10/2017 11:42Σχολιάστε
Γάλλοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν μια παθολογική και ενδεχομένως αντιμετωπίσιμη αιτία της δυσλεξίας. Σύμφωνα με άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Proceedings of the Royal Society B, στα άτομα με δυσλεξία οι κυτταρικοί υποδοχείς του φωτός έχουν πανομοιότυπη διάταξη και στα δύο μάτια, ενώ στους υπόλοιπους ανθρώπους τα εν λόγω ζωτικά για την όραση κύτταρα είναι ασυμμετρικά, ώστε να διαφέρουν στα δύο μάτια.
Καμουφλάζ από τη σουπιά!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/10/2017 13:02Σχολιάστε
Οι σουπιές δεν θολώνουν τα νερά για να ξεφύγουν από τους εχθρούς τους μόνο με το μελάνι τους. Τα πονηρά σύμφωνα με τη λαϊκή αντίληψη κεφαλόποδα, όπως και τα χταπόδια, είναι μετρ στην τέχνη του καμουφλάζ. Αντλώντας έμπνευση, αλλά κυρίως πληροφορίες από αυτές τις μεταμορφώσεις ερευνητές από τις ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα συνθετικό υλικό που κάνει ακριβώς το ίδιο.
Ποιοι ήταν οι πρώτοι κάτοικοι της Νήσου του Πάσχα;
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/10/2017 10:37Σχολιάστε
Το ποιοι ήταν οι πρώτοι κάτοικοι της απομονωμένης στον Ειρηνικό ωκεανό Νήσου του Πάσχα με τα εντυπωσιακά πέτρινα αγάλματα, αποτελεί εδώ και χρόνια ένα μυστήριο. Τώρα το μυστήριο γίνεται ακόμη μεγαλύτερο με μια νέα ανάλυση του DNA των κατοίκων της.
Ανακαλύφθηκαν γονίδια που καθορίζουν την απόχρωση του δέρματος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/10/2017 08:46Σχολιάστε
Νέα στοιχεία για τη χρωματική ποικιλομορφία του ανθρώπινου είδους φέρνει στο φως αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Science. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια ανακάλυψαν γονιδιακές μεταλλάξεις που θα βοηθήσουν μεταξύ άλλων στην καλύτερη κατανόηση του καρκίνου του δέρματος και άλλων παθήσεων.
Εργαστηριακοί μίνι εγκέφαλοι αλλάζουν τη μελέτη των νευρολογικών παθήσεων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/10/2017 13:00Σχολιάστε
Αμερικανοί επιστήμονες ανέπτυξαν μια βελτιωμένη τεχνική δημιουργίας απλοποιημένου ανθρώπινου εγκεφαλικού ιστού από βλαστικά κύτταρα. Επειδή αυτοί οι μίνι εγκέφαλοι μιμούνται τους ανθρώπινους εγκεφάλους στον τρόπο που αναπτύσσονται και μεγαλώνουν, θεωρούνται ζωτικής σημασίας στην μελέτη περίπλοκων νευρολογικών παθήσεων.
Ανθρώπινο έντερο εργαστηρίου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 11/10/2017 08:40Σχολιάστε
Ανθρώπινο έντερο καλλιεργήθηκε στο εργαστήριο και μεταμοσχεύθηκε σε αρουραίους ανοίγοντας τον δρόμο για νέες θεραπείες ενάντια σε σοβαρές νόσους όπως η νόσος του Crohn ή ο καρκίνος του εντέρου. Το επίτευγμα που ανήκει σε ειδικούς της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ στη Βοστώνη και δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Nature Communications» ελπίζεται ότι θα βοηθήσει να μπει ένα τέλος στην έλλειψη μοσχευμάτων καθώς υπόσχεται τη δημιουργία ιστών στο εργαστήριο οι οποίοι δεν θα απορρίπτονται από τον οργανισμό του λήπτη.
Τα παιδιά των πόλεων κινδυνεύουν από την ατμοσφαιρική ρύπανση ενώ περπατούν για το σχολείο
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/10/2017 08:40Σχολιάστε
Τα παιδιά των πόλεων που περπατούν για να πάνε κάθε ημέρα στο σχολείο εκτίθενται σε ατμοσφαιρικούς ρύπους οι οποίοι μπορούν να έχουν άκρως επιβλαβή επίδραση στη γνωστική ανάπτυξή τους. Αυτό έδειξε μελέτη ειδικών από το Ινστιτούτο για την Παγκόσμια Υγεία της Βαρκελώνης (ISGlobal) η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Environmental Pollution». Είναι η πρώτη φορά που μια μελέτη καταγράφει το πιθανό «κόστος» που έχει για τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών η έκθεσή τους στην ατμοσφαιρική ρύπανση κατά τη μετακίνησή τους από και προς το σχολείο.
Η πολλή ζάχαρη επικίνδυνη και για τους φαινομενικώς υγιείς
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/10/2017 08:26Σχολιάστε
Μια διατροφή πλούσια σε ζάχαρη σχετίζεται με ανθυγιεινά υψηλά επίπεδα λιπους στο αίμα και το ήπαρ, σύμφωνα με βρετανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Clinical Science.
Τρία στα τέσσερα μέλια περιέχουν νεονικοτινοειδή
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/10/2017 17:48Σχολιάστε
Τρία στα τέσσερα δείγματα μελιού (75%) και από τις έξι ηπείρους της Γης βρέθηκαν να περιέχουν νεονικοτινοειδή φυτοφάρμακα, αν και σε ποσότητες εντός των ορίων ασφαλείας για τη διατροφή των ανθρώπων. Όμως το πρόβλημα φαίνεται να είναι πιο σοβαρό για τις μέλισσες.
1|2|3|4|5|...27