από metereologos.gr
Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Ιατρική – Βιολογία

Η Ελλάδα μια από τις χειρότερες χώρες για άτομα άνω των 60
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/09/2016 12:38Σχολιάστε
Δυσοίωνα και απολύτως απογοητευτικά είναι τα στατιστικά στοιχεία και οι προοπτικές μελέτες για την εξέλιξη του πληθυσμού της Ελλάδας. Η χώρα μας κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε γηράσκοντα πληθυσμό, ενώ στην ετήσια έκθεση της οργάνωσης Help Age International για την ποιότητα της ζωής των ηλικιωμένων η Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως μια από τις χειρότερες χώρες για να ζουν οι πολίτες άνω των 60 ετών.
Παυσίπονα αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας στους ηλικιωμένους
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 30/09/2016 11:35Σχολιάστε
Μια κατηγορία ευρέως χρησιμοποιούμενων αναλγητικών, τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ), αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας στους ηλικιωμένους, υποστηρίζουν Ιταλοί ερευνητές σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο British Medical Journal.
Τα γονίδια που κάνουν τον σκύλο κοινωνικό
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/09/2016 19:14Σχολιάστε
Για ποιο λόγο ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου; Πέντε γονίδια του ζώου μπορεί να εξηγούν αυτήν την ιδιαίτερη σχέση, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Scientific Reports».
Η Αμερική απαλλάσσεται επίσημα από την ιλαρά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/09/2016 17:04Σχολιάστε
Οι ελπίδες για οριστική εξάλειψη της ιλαράς από τον πλανήτη αναπτερώνονται μετά την ανακοίνωση ότι η ασθένεια έχει εκριζωθεί από την αμερικανική ήπειρο χάρη στους εμβολιασμούς. Η Ευρώπη, αντίθετα, δείχνει να απέχει αρκετά από τον στόχο.
Το βιολογικό ρολόι «μετράει» τον… θάνατο μας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/09/2016 11:08Σχολιάστε
Η ζωή δεν είναι δίκαιη για όλους. Ένα εσωτερικό «ρολόι» κάνει μερικούς ανθρώπους να γερνάνε πρόωρα και να πεθαίνουν πριν την ώρα τους, άσχετα με το αν στη ζωή τους ακολουθούν υγιεινό ή όχι τρόπο ζωής. Αυτό συμπέρανε μια νέα διεθνής επιστημονική μελέτη, που έρχεται να επιβεβαιώσει προηγούμενα σχετικά ευρήματα. Μάλιστα, δείχνει ότι το βιολογικό ρολόι συστηματικά τρέχει πιο αργά στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες, γι' αυτό οι πρώτες τείνουν να ζουν περισσότερο.
Συνθετικά οστά από… εκτυπωτή!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 29/09/2016 10:34Σχολιάστε
Ερευνητές στις ΗΠΑ χρησιμοποίησαν νέου τύπου συνθετικά οστά βγαλμένα από τρισδιάστατο εκτυπωτή για να αποκαταστήσουν με επιτυχία βλάβες στη σπονδυλική στήλη και στο κρανίο πειραματόζωων (τρωκτικών και μαϊμούδων). Σταδιακά, τα συνθετικά αυτά οστά ενσωματώνονται ομαλά στο σώμα και μετατρέπονται σε κανονικά οστά. Οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα σε μια πενταετία.
Τα πιο «φυσικά» τεχνητά αιμοφόρα αγγεία
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/09/2016 11:52Σχόλια (1)
Ερευνητές στις ΗΠΑ κατάφεραν για πρώτη φορά να δημιουργήσουν στο εργαστήριό τους τεχνητά αιμοφόρα αγγεία, τα οποία όχι μόνο μπορούν να αντικαταστήσουν πνευμονικές αρτηρίες, αλλά επιπλέον μπορούν να αναπτύσσονται κανονικά μέσα στο σώμα με το πέρασμα του χρόνου.
Μωρό από τρεις γονείς με επαναστατική τεχνική
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/09/2016 11:17Σχολιάστε
Γεννήθηκε στο Μεξικό από Αμερικανούς επιστήμονες ένα παιδί με τρεις γενετικούς γονείς, καθώς εκτός από το DNA της μαμάς και του μπαμπά του το αγοράκι περιέχει και ελάχιστο γενετικό υλικό -γύρω στο 0,1%- από ένα τρίτο πρόσωπο, μια γυναίκα δότρια ωαρίου.
Και όμως οι ναυτίες της εγκύου μπορεί να είναι καλό πράγμα!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2016 12:05Σχολιάστε
Οι πρωινές ναυτίες και οι εμετοί μπορεί να αποτελούν καλό πράγμα για τις εγκύους, κυρίως για όσες έχουν ιστορικό αποβολών, επειδή αυτά τα, κατά τα άλλα, δυσάρεστα συμπτώματα μπορεί να αποτελούν θετική ένδειξη πως την επόμενη φορά όλα θα πάνε καλά και δεν θα αποβάλουν ξανά, διαπίστωσε μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μοναχικότητα έχει και κληρονομικά χαρακτηριστικά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2016 11:32Σχολιάστε
Ανάμεσα σε όσα μπορεί κανείς να κληρονομήσει από τους γονείς του, είναι και η μοναχικότητα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα που διαπίστωσε ότι τα γονίδια ενός ανθρώπου μπορούν να τον προδιαθέσουν, ώστε να γίνει πιο μοναχικός. Η επίδραση του περιβάλλοντος πάντως παίζει σαφώς μεγαλύτερο ρόλο για την πρόκληση μοναχικότητας.
Συστατικό σε τρόφιμα, καλλυντικά και καθαριστικά ύποπτο για αλλεργίες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 13:17Σχολιάστε
Τα τεχνητά (γενετικά τροποποιημένα) ένζυμα που χρησιμοποιούνται συχνά σε απορρυπαντικά, προϊόντα καθαρισμού, τρόφιμα, καλλυντικά, φάρμακα και άλλα χημικά προϊόντα της καθημερινότητας, είναι δυνητικά αλλεργιογόνα, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα. Γι' αυτό θα πρέπει να υφίστανται ελέγχους, όπως άλλα εν δυνάμει επικίνδυνα χημικά. Τα εν λόγω ένζυμα χρησιμοποιούνται ευρέως πλέον για μια ποικιλία λόγων, π.χ. για να βοηθούν στη διάσπαση των δύσκολων λεκέδων, για να προσδίδουν αρώματα και γεύσεις, για να δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό ενός προϊόντος ως «φυσικού» κ.ά.
Νευρώνες από κύτταρα δέρματος!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 26/09/2016 11:07Σχολιάστε
Νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου (νευρώνες) από κύτταρα ανθρώπινου δέρματος δημιούργησαν στο εργαστήριο επιστήμονες του Ελληνικού Ινστιτούτου Παστέρ, στο πλαίσιο ερευνών που στοχεύουν στην αποκωδικοποίηση της νόσου Πάρκινσον και στη εύρεση θεραπείας.
Ελληνική μελέτη για το Πάρκινσον
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/09/2016 15:52Σχολιάστε
Tο ζεύγος Ζάκερμπεργκ οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς ασθένειες
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/09/2016 15:34Σχόλια (5)
Όταν ήρθε στον κόσμο η Μαξ το Δεκέμβριο του 2015, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ και η Πρισίλα Τσαν δεσμεύτηκαν ότι θα δωρίσουν στη διάρκεια της ζωής τους το 99% των μετοχών τους στο Facebook - περίπου 45 δισ. δολάρια με σημερινές τιμές - για να βοηθήσουν να βελτιωθεί ο κόσμος που θα ζήσει η κόρη τους. Αυτή η υπόσχεση πήρε τη μορφή της «Πρωτοβουλίας Τσαν-Ζάκερμπεργκ», η οποία ανακοινώθηκε ότι θα χρηματοδοτηθεί με 3 δισ. δολάρια για τα πρώτα 10 χρόνια, με απώτερο στόχο να εξαλειφθούν, να ιαθούν ή να προληφθούν όλες οι ασθένειες πριν το 2100.
Δώστε νωρίτερα αβγά και φιστίκια στα μωρά λένε οι ειδικοί
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/2016 11:35Σχολιάστε
Τα μωρά που ήδη από τον τέταρτο μήνα της ζωής τους τρέφονται με αβγά και φιστίκια, αντιμετωπίζουν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης αλλεργικών αντιδράσεων απέναντι σε αυτές τις τροφές αργότερα, σύμφωνα, με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, την μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα.
1|2|3|4|5|...27