29 g/kg είναι η ελάχιστη θαλάσσια αλατότητα. Παρατηρείται στον Αρκτικό Ωκεανό και στις εκβολές του Γάγγη

41 g/kg είναι μία από τις πλέον αυξημένες τιμές που έχουν καταγραφεί. Παρατηρήθηκε στα βόρεια της Ερυθράς Θάλασσας

85% της εξάτμισης νερού λαμβάνει χώρα στους ωκεανούς. Σε αυτούς πέφτουν και τα δύο τρίτα του νερού
της βροχής

Το μνημείο του «αγνώστου σκύλου

Και όμως, υπάρχει τέτοιο μνημείο. Πού βρίσκεται; Εξω από την Αγία Πετρούπολη. Για ποιον λόγο; Για τα ζώα που θυσιάστηκαν στα πρώτα διαστημικά ταξίδια του τότε σοβιετικού καθεστώτος. Και αυτά ήταν κατά προτίμηση σκύλοι. Αντίθετα από τους Αμερικανούς που προτιμούσαν πιθήκους, οι Σοβιετικοί χρησιμοποίησαν σκύλους διότι δεν εκνευρίζονταν τόσο εύκολα όσο τα ανθρωποειδή, ήταν λιγότερο ευαίσθητα σε πιθανά κρυολογήματα και ήταν πιο απλό να τα ντύσουν. Μην ξεχνάμε ότι το πρώτο ζωντανό πλάσμα που βρέθηκε σε τροχιά στο Διάστημα ήταν η άτυχη σκυλίτσα Λάικα. Που την είχαν μαζέψει από τον δρόμο, ίσως γιατί θα ήταν πιο ανθεκτική στις κακουχίες και τέτοιες μέρες, Νοέμβριο του 1957, εκτοξεύθηκε, χωρίς μάλιστα προστατευτική στολή. Ηταν άτυχη διότι τέσσερις ώρες μετά την εκτόξευση παρουσιάστηκε, λόγω βλάβης, υπερθέρμανση του θαλάμου και έτσι δεν μπόρεσε να ζήσει περισσότερο.

Αφού τα νετρόνια δεν έχουν φορτίο, πώς έχουν μαγνητικό πεδίο οι αστέρες νετρονίων;

Ενας αστέρας νετρονίων έχει μάζα που μπορεί να είναι από 1,5 ως και 3 φορές τη μάζα του Ηλίου. Οταν ένα άστρο όπως ο δικός μας Ηλιος εξαντλήσει το καύσιμό του, ο πυρήνας ψύχεται, μειώνεται η πίεση στο εσωτερικό και αρχίζει μια συρρίκνωση του άστρου προς τον πυρήνα. Η δύναμη βαρύτητας αυξάνεται όσο πλησιάζουμε προς το κέντρο διαλύοντας κυριολεκτικά τα άτομα στα συστατικά τους σωματίδια. Τα νετρόνια συγκεντρώνονται προς το κέντρο και ηλεκτρόνια και πρωτόνια σχηματίζουν έναν φλοιό με πάχος ένα δέκατο περίπου του όλου όγκου και από την κυκλοφορία τους εκεί έχουμε και τη δημιουργία του μαγνητικού πεδίου.

ΧΑΖΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Γιατί τα παράθυρα των πλοίων είναι στρογγυλά;

Οταν τα πλοία ήταν ξύλινα, τα ανοίγματα στο σκάφος τα έφτιαχναν ορθογώνια. Διότι το ξύλο, και μάλιστα όταν βραχεί, είναι αρκετά εύκαμπτο και απορροφά τις τάσεις. Αυτό που έμαθαν οι ναυπηγοί όταν άρχισαν τα πλοία να φτιάχνονται από χάλυβα ήταν ότι στις γωνίες οι κραδασμοί που προκαλούν τα κύματα καταπονούσαν πολύ το υλικό και ακριβώς στις τέσσερις γωνίες είχαμε ρωγμές. Ετσι τελικά αναγκάστηκαν να φτιάχνουν τα «παράθυρα» στρογγυλά