Σε αυτόν τον συνεχώς μεταβαλλόμενο
κόσμο που ζούμε πρέπει να συνηθίζουμε την ιδέα ότι και η εργασία δεν είναι κάτι το σταθερό και δεδομένο. Ετσι λοιπόν, ένα από τα σημαντικά συστατικά για μια επιτυχημένη καριέρα είναι και η γνώση κάποιων μεθόδων που θα σας οδηγήσουν στην αποτελεσματική αναζήτηση εργασίας. Αν βρίσκεστε και εσείς στη διαδικασία αναζήτησης εργασίας, πρέπει να προετοιμαστείτε για μια εντατική έρευνα και όχι να καταφύγετε μόνο στη γνωστή λύση της αγγελίας, αφού υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσεγγίσετε τον πιθανό εργοδότη σας. Η σωστή επιλογή εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της κάθε εργασίας και φυσικά από τις δυνατότητες και προσβάσεις του κάθε υποψήφιου εργαζομένου.


Μια από τις πιο κλασικές μεθόδους είναι η αναζήτηση μέσω των εφημερίδων. Οι εφημερίδες μπορεί να είναι εξειδικευμένες στην καταχώρηση αγγελιών ή διάφορες κλασικές γενικού περιεχομένου. Μεγαλύτερη επιτυχία συνήθως έχουν οι ενδιαφερόμενοι που απευθύνονται στις εξειδικευμένες ως προς το περιεχόμενό τους εφημερίδες (π.χ. οικονομικές, νομικές). Αν και σύμφωνα με μελέτες έχει αποδειχθεί ότι αυτή η προσέγγιση δεν επιφέρει τις περισσότερες φορές θετικά αποτελέσματα, αφού το ποσοστό αποτυχίας αγγίζει το 90%.


Ενας άλλος τρόπος προσέγγισης πιθανών εργοδοτών είναι μέσω δημόσιων υπηρεσιών για την απασχόληση του εργατικού δυναμικού. Τέτοιες υπηρεσίες, όπως είναι ο ΟΑΕΔ, μπορούν να αποτελέσουν μια καλή ευκαιρία για εξεύρεση εργασίας αν και η αποτελεσματικότητά τους αρκετές φορές αποτελεί αντικείμενο κριτικής. Στον χώρο της απασχόλησης δραστηριοποιούνται επίσης και ιδιωτικές εταιρείες συμβούλων, οι οποίες πολύ συχνά αποτελούν μια καλή λύση για το πρόβλημα της εξεύρεσης εργασίας. Οι εταιρείες αυτές μπορεί να είναι αρκετά εξειδικευμένες και να ασχολούνται μόνο με λογιστές, δικηγόρους, διοικητικό προσωπικό ή ακόμη και με άλλου είδους επαγγέλματα, π.χ. μπέιμπι σίτερς, καθαρίστριες κ.ά.


Μια αρκετά νέα μέθοδος εξεύρεσης εργασίας, η οποία έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και πιστεύεται ότι θα είναι μια από τις επιτυχημένες του μέλλοντος, είναι αυτή μέσω Διαδικτύου. Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παροχή επιχειρηματικών συμβουλών περιλαμβάνουν πια στις ιστοσελίδες τους και αγγελίες πελατών τους για κενές θέσεις εργασίας. Υπάρχουν επίσης και ανάλογες αγγελίες σε διάφορες διευθύνσεις που παρέχουν μόνο τέτοιου είδους υπηρεσία και μπορούν εύκολα να ανιχνευθούν μέσω των μηχανών αναζήτησης του Διαδικτύου. Ακόμη και οι ίδιες οι εταιρείες βάζουν αγγελίες στις ιστοσελίδες τους, αν υπάρχει κάποια ανάγκη αναπλήρωσης προσωπικού.


Για να διευκολύνουμε την έρευνά σας, καταθέτουμε μια μελέτη από το βιβλίο του Richard Nelson Bolles «The 1997 what colour is your parachute?» που αναφέρει τις καλύτερες και χειρότερες μεθόδους αναζήτησης εργασίας με τα αντίστοιχα ποσοστά επιτυχίας και αποτυχίας.


* Αναζήτηση εργασίας μέσω φίλων, γνωστών, μελών της οικογενείας και ατόμων του περιβάλλοντός σας (33% επιτυχία).


* Αναζήτηση εργασίας «χτυπώντας τις πόρτες» των εργοδοτών για τους οποίους θα σας άρεσε πραγματικά να δουλέψετε (47% επιτυχία).


* Από μόνοι σας, χρησιμοποιώντας τον Χρυσό Οδηγό και τηλεφωνώντας στους εργοδότες στους οποίους θα επιθυμούσατε πραγματικά να εργαστείτε και ιδιαιτέρως στην πόλη που ζείτε (69% επιτυχία).


* Σε συνεργασία με άλλα πρόσωπα ακολουθείτε την προηγούμενη διαδικασία (84% επιτυχία).


* Κάνοντας αρκετή δουλειά από μόνοι σας και δημιουργώντας ένα πλάνο προσέγγισης των εταιρειών στις οποίες θα θέλατε να δουλέψετε. Αυτό σημαίνει μελέτη του χώρου όσον αφορά τη δραστηριοποίηση, τα προϊόντα και τα πιθανά προβλήματά τους. Αφού ετοιμαστείτε πλήρως, προσπαθήστε να έρθετε σε επαφή μαζί τους είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω κάποιων γνωστών. Στη συνάντηση μαζί τους πρέπει να είστε έτοιμοι με επιχειρήματα προκειμένου να αποδείξετε το πώς μπορείτε να βοηθήσετε την εταιρεία και να δώσετε λύση στα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει (86% επιτυχία).


Οι πέντε χειρότερες μέθοδοι


* Ταχυδρόμηση βιογραφικών στην τύχη (93% αποτυχία).


* Απάντηση σε αγγελίες από εφημερίδες εξειδικευμένες στο αντικείμενο εργασίας σας (93% αποτυχία).


* Απάντηση σε αγγελίες από εφημερίδες που βρίσκονται σε άλλα σημεία της χώρας (90% αποτυχία).


* Απάντηση σε αγγελίες από εφημερίδες που βρίσκονται μόνο στην περιοχή της χώρας που διαμένετε (80% αποτυχία).


* Αναζήτηση εργασίας μέσω ιδιωτικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο (75% αποτυχία).


Τα προαναφερόμενα ποσοστά ισχύουν μόνο αν χρησιμοποιηθεί ξεχωριστά η κάθε μέθοδος. Για τη μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία χρειάζεται να γίνει ο κατάλληλος συνδυασμός των μεθόδων.