Εβδομήντα έξι σακιά κοκαΐνης με προορισμό την ελληνική αγορά ξεφορτώθηκαν τον Ιούλιο του 1998 κοντά στη Λήμνο! Η κοκαΐνη προερχόταν από την Κολομβία και μεταφέρθηκε στη χώρα μας με πλοίο του ελληνοκολομβιανού καρτέλ στο οποίο συμμετείχαν οι πλοιοκτήτες και επιχειρηματίες Η. Καλής, Ι. Κατελούζος, Ι. Καρτσωνάκης, Π. Χαϊκάλης και άλλοι. Πρόκειται για την εντυπωσιακά μεγαλύτερη ποσότητα κοκαΐνης ­ υπερβαίνει ίσως τον ενάμισιη τόνο ­ που εκφορτώθηκε στην Ελλάδα και αποτελεί ένα νέο δεδομένο σε υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών στη χώρα μας.


Το εντυπωσιακό όσο και άγνωστο ως σήμερα στοιχείο για τη διάθεση αυτής της τεράστιας ποσότητας κοκαΐνης στην Ελλάδα αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της κατάθεσης ­ 15 Νοεμβρίου 1999 στο δικαστήριο του Χιούστον στο Τέξας ­ του έλληνα υποπλοιάρχου του πλοίου «China Breeze», το οποίο φέρεται να μετέφερε τα ναρκωτικά στη χώρα μας. Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 1999, έπειτα από συνεργασία των αξιωματικών της Ασφάλειας Αττικής και των αρχών Δίωξης Ναρκωτικών των ΗΠΑ (DEA), εντοπίστηκε ανοικτά του Παναμά το πλοίο «China Breeze» έμφορτο τέσσερις τόνους κοκαΐνης. Ακολούθησαν πολυήμερες έρευνες των αστυνομικών που οδήγησαν στη σύλληψη τουλάχιστον 10 ελλήνων πλοιοκτητών και επιχειρηματιών, οι οποίοι οργάνωναν σε συνεργασία με το καρτέλ της Κολομβίας τη μεταφορά, σε αλλεπάλληλα ταξίδια, δεκάδων τόνων κοκαΐνης από τη χώρα αυτή της Νοτίου Αμερικής. Με τα στοιχεία όμως που είχαν παρουσιαστεί ως σήμερα για την υπόθεση, η κοκαΐνη αυτή φέρεται να είχε προορισμό τις ΗΠΑ και τα κράτη της Δυτικής Ευρώπης, ενώ η χώρα μας δεν αναφερόταν μέχρι στιγμής ως παραλήπτης του φορτίου.


Ωστόσο στη δίκη που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 1999 στις ΗΠΑ, τα πρακτικά της οποίας αποκαλύπτει «Το Βήμα», με κατηγορουμένους τους πέντε Ουκρανούς, μέλη του πληρώματος του «China Breeze», υπήρξε αποκάλυψη σειράς νέων στοιχείων για τη μεταφορά της κοκαΐνης ­ σε προηγούμενα ταξίδια του ίδιου πλοίου ­ ως και τη χώρα μας!


Βασικός μάρτυρας σε αυτή τη δίκη ήταν ο 55 ετών έλληνας υποπλοίαρχος του πλοίου, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε στο τελευταίο ταξίδι του «China Breeze» ως πληροφοριοδότης της DEA. Γι’ αυτόν τον λόγο μάλιστα η ίδια υπηρεσία αλλά και η Διεύθυνση Τελωνείων των ΗΠΑ του έδωσαν, τελικώς, συνολική αμοιβή της τάξεως των 500.000 δολαρίων, δηλαδή περίπου 200 εκατ. δρχ. Ο υποπλοίαρχος, λοιπόν, αποκάλυψε στο δικαστήριο (σελ. 556-560 των πρακτικών) ότι στο πρώτο ταξίδι του με το «China Breeze» ­ παλαιότερα ονομαζόταν «Stella» ­ που άρχισε στις 9 Ιουλίου 1998 η εκφόρτωση της κοκαΐνης πραγματοποιήθηκε κατά το ήμισυ αρχικά στην Ιταλία, όπου εκφορτώθηκαν 76 σακιά, και λίγες ημέρες αργότερα στην Ελλάδα, όπου παραδόθηκε η ίδια ποσότητα σε θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Εύβοια και στη Λήμνο. Για την παραλαβή της κοκαΐνης στο Αιγαίο φέρεται να προσέγγισε το πλοίο ένα μεγάλο αλιευτικό. Ακολούθως το πλοίο σταμάτησε σε νησί κοντά στη Λήμνο και ύστερα κατευθύνθηκε στην Κωνσταντινούπολη.


Σημειώνεται ότι «Το Βήμα» επικοινώνησε την Παρασκευή με υψηλόβαθμους αξιωματικούς της Ασφάλειας Αττικής, οι οποίοι ανέφεραν ότι είχαν μια άτυπη ενημέρωση για την εκφόρτωση μεγάλης ποσότητας κοκαΐνης στη χώρα μας, δεν ήταν όμως δυνατόν να συγκεντρωθούν περισσότερα στοιχεία για τους παραλήπτες της.


Επιπλέον είναι χαρακτηριστικές ορισμένες αναφορές που περιλαμβάνονται στην κατάθεση του έλληνα υποπλοιάρχου, όπως αυτές για τις εντολές που ελάμβανε από τους πλοιοκτήτες. Μάλιστα ένας εξ αυτών, ο Η. Καλής, φέρεται να του υποδεικνύει να μην κρυφτεί η κοκαΐνη στα ανοίγματα των αμπαριών αλλά στη δεξαμενή αποβλήτων προς αποφυγήν ενδεχόμενου αστυνομικού ελέγχου. Επίσης με fax οι έλληνες πλοιοκτήτες έδιναν εντολές για την αναγραφή ψευδών στοιχείων στα βιβλία του πλοίου, έτσι ώστε να δικαιολογηθεί η καθυστέρηση από τη μεταφορά κοκαΐνης.


Στο δικαστήριο του Τέξας κατέθεσαν δύο στελέχη του εν Ελλάδι γραφείου της DEA, τα οποία αναφέρθηκαν στον τρόπο στρατολόγησης του πληροφοριοδότη. Επίσης αναφέρθηκαν στη δραστηριότητα της εταιρείας Mocca Marine που ήταν η «βιτρίνα» των έκνομων επιχειρήσεων των μεταφορέων κοκαΐνης.