Eσπασε η γρουσουζιά που στοιχειώνει το λιανεμπόριο τα τελευταία χρόνια. Μετά από μια παρατεταμένη καταναλωτική ανομβρία τα καταστήματα είδαν έστω και μικρή αύξηση των πωλήσεων τους στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς κλείνοντας έτσι με χαμόγελο το δύσκολο 2017.

Είναι ενδεικτικό ότι για περισσότερα από ένα στα δύο εμπορικά καταστήματα οι πωλήσεις είτε παρουσίασαν αύξηση ή παρέμειναν ίδιες με πέρσι με όσες μέτρησαν απώλειες να ανέρχονται στο 42% του συνόλου από 76% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Αυτό δείχνουν τα τελικά στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για την κίνηση στην αγορά τις φετινές γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σε σύγκριση με προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με τους εμπόρους η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα για τον 1 στους 2 ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 29%, η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Φέτος ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων σχεδόν έξι στις δέκα επέλεξαν να πραγματοποιήσουν προσφορές..

Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%. Επιπλέον η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων λειτούργησε και τις τρεις Κυριακές κατά τη διάρκεια των εορτών με τον έναν στους τρεις να έχει ανοίξει την επιχείρησή του δύο από τις τρεις Κυριακές και ένας στους δέκα είτε άνοιξε μία Κυριακή είτε καμία.

Όσο για την επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δεν φαίνεται να επηρέασε θετικά παρά μόνο το 50% του επιχειρηματικού κόσμου.