Tο franchise εξακολουθεί να αντέχει σε μια περίοδο ύφεσης, capital controls και έντονου ανταγωνισμού. Ο κλάδος αναπτύσσεται παρά το γεγονός ότι τα τελευταία επτά έτη έχουν κλείσει τουλάχιστον 230.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις από όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Aπό την άλλη μεριά ιδρύθηκαν περισσότερες από 200.000 επιχειρήσεις, με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά «θνησιμότητας» και μεταξύ αυτών αρκετές χιλιάδες νέα franchise καταστήματα που εξακολουθούν να προσφέρουν υπηρεσίες.
Η αυξημένη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί σε δίκτυα αποδίδεται στο ότι λειτουργούν με καλύτερα περιθώρια κέρδους, στην αξιοπιστία του brand/δικτύου που συνοδεύει τους δικαιοδόχους, επωφελούνται από προσφορές, προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις της μητρικής εταιρείας και ανανεώνουν συχνά concept και προϊοντικό μείγμα.
Οπως προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης KEM Franchise, τρεις στους δέκα επιχειρηματίες αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο της εστίασης και τρεις στους τέσσερις σχεδιάζουν να επενδύσουν έως 100.000 ευρώ ως αρχικό κεφάλαιο.
Οσον αφορά τη χρηματοδότηση των εταιρειών franchise ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο ένταξής τους στο ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις του Συνδέσμου Franchise Ελλάδος με τονυφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού,αρμόδιο για θέματα ΕΣΠΑκ. Αλέξη Χαρίτση.
Η μικρή εστίαση και ο καφές προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω του σχετικά μικρού αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται και των λιτών και ευέλικτων δομών ενώ υπάρχουν υψηλά περιθώρια μεικτού κέρδους. Ανοδο παρουσιάζει ωστόσο και ο κλάδος της ομορφιάς και των καλλυντικών καθώς και ο κλάδος λιανικής τροφίμων όπως είναι τα σουπερμάρκετ και μίνι μάρκετ.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος της ομορφιάς και των καλλυντικών παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον και υψηλό δείκτη ανάπτυξης, κυρίως μέσω των αλυσίδων αρωμάτων και προϊόντων περιποίησης. Παράλληλα, τα μίνι μάρκετ και σουπερμάρκετ κεντρίζουν διαχρονικά το επενδυτικό ενδιαφέρον, προσφέροντας επιχειρηματικές λύσεις με υψηλούς κύκλους εργασιών και κερδοφορία.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ και της ΕΛΣΤΑΤ την 5ετία 2010-2014 το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει αύξηση της απασχόλησης κατά 1,60%, σε αντίθεση με το σύνολο του λιανικού εμπορίου το οποίο παρουσιάζει μείωση κατά 7,15% και συνολικά με την ελληνική οικονομία η οποία παρουσιάζει μείωση κατά 19,44%. Εξαιτίας της αύξησης που παρουσιάζει το λιανεμπόριο τροφίμων και της ταυτόχρονης μείωσης των άλλων εμπορικών κλάδων, πλέον η απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% της απασχόλησης του λιανικού εμπορίου και το 31% συνολικά του λιανικού και χονδρικού εμπορίου.
Την περίοδο 13-15 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη η διεθνής έκθεση KEM Franchise, όπου οι επίδοξοι επιχειρηματίες από τη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις «έτοιμες» επιχειρηματικές λύσεις όπως αυτές λειτουργούν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

HeliosPlus