Την διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών 4ης γενιάς ανακοίνωσε την Τρίτη η Wind, η οποία για τους επόμενους δύο μήνες προσφέρει στους συνδρομητές της δωρεάν data σε ταχύτητες 4G.
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς, κ. Νάσος Ζαρκαλής, η εταιρία βάζει μπρος την εκτέλεση ενός τριετούς επενδυτικού πλάνου, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη υποδομών σταθερής και κινητής ευρυζωνικότητας με στόχο την παροχή υπηρεσιών νέας γενιάς.
«Η προτεραιότητά μας είναι να δημιουργήσουμε μία εταιρία που εξελίσσεται» είπε ο κ. Ζαρκαλής, τονίζοντας ότι στόχος είναι η μεγιστοποίηση της αξίας των χρημάτων που καταβάλουν οι συνδρομητές, με επενδύσεις στο δίκτυο, καλύτερες υπηρεσίες, βέλτιστη εμπειρία του πελάτη, καλά δίκτυα διανομής και προϊοντική επικέντρωση.
Ο επικεφαλής της Wind σημείωσε ότι η εταιρία θα επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στο λανσάρισμα νέων υπηρεσιών data και συνδυαστικών πακέτων.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, ήδη υπάρχει κάλυψη 4G στο μεγαλύτερο κομμάτι της Αττικής, την Άνοιξη θα ακολουθήσει η Θεσσαλονίκη, ενώ έως το τέλος του έτους το νέο δίκτυο θα έχει επεκταθεί στο 60% του πληθυσμού.
Τα δωρεάν δεδομένα σε ταχύτητα 4G θα είναι πραγματικότητα για τους συνδρομητές της εταιρίας για τους επόμενους δύο μήνες, όμως η κατανάλωσή τους θα υπόκειται σε πολιτική ορθής χρήσης.
Χρονιά ορόσημο το 2014
Παράλληλα, όπως τόνισε ο επικεφαλής της εταιρίας, το 2014 ήταν για την Wind έτος ορόσημο.
Το 2014, πρόσθεσε ο κ. Ζαρκαλής, η εταιρία έκλεισε με τζίρο λίγο μεγαλύτερο από 500 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 4%. Η λειτουργική κερδοφορία μετά από χρόνια συρρίκνωσης για πρώτη χρονιά σταθεροποιήθηκε στα 95 εκατ. ευρώ, δήλωσε και πρόσθεσε ότι η σταθεροποίηση ήταν αποτέλεσμα των καλών τάσεων τόσο στα συμβόλαια όσο και στην καρτοκινητή.
«Είδαμε σταθεροποίηση του μέσου εσόδου ανά πελάτη και μείωση του δείκτη αποσυνδέσεων» είπε και τόνιζε ότι στο πρόγραμμα W, το οποίο χαρακτήρισε ως «ναυαρχίδα» της εταιρίας, υπερδιπλασιάστηκε η πελατειακή βάση. Καλές ήταν και οι τάσεις στην καρτοκινητή, τόνισε.
Στην σταθερή τηλεφωνία, όπου κατεγράφη συρρίκνωση κατά 4%, η χρονιά ξεκίνησε με μεγάλη πτώση στην αρχή του έτους, όμως στο τελευταίο τρίμηνο επετεύχθη άνοδος του τζίρου, χάρη στην αύξηση της πελατειακής βάσης. Από τις 110 χιλιάδες νέες συνδέσεις LLU, η Wind πήρε περίπου το 35% σε επίπεδο έτους και το 50% των συνδέσεων σε βάθος 9μήνου.
Έτσι, πλέον η εταιρία μετρά 460 χιλιάδες πελάτες στην σταθερή τηλεφωνία, με αύξηση 10%. Μάλιστα, καθώς η στρατηγική της Wind είναι τα συνδυαστικά προϊόντα, η πελατειακή της βάση αυξάνεται, καθώς 4 στα 10 νοικοκυριά της σταθερής αγοράζουν κινητή από την Wind, ενώ 5 στους 10 πελάτες κινητής προμηθεύτηκαν σταθερή από την ίδια εταιρία.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, το 2014 ήταν η τρίτη θετική χρονιά στην φορητότητα, ενώ κατεγράφη αύξηση στα λεπτά ομιλίας των υπηρεσιών φωνής κατά 15%, κάτι που ήταν αποτέλεσμα της στρατηγικής για προώθηση προϊόντων με χρόνο ομιλίας προς όλους τους προορισμούς.
Επίσης, στην κινητή ευρυζωνικότητα υπήρξε αύξηση της χρήσης στα data κατά 180%, αλλά και αύξηση της διείσδυσης των smartphones κατά 25%. Το μερίδιο αγοράς της εταιρίας εκτιμάται στο 24%, είπε. Επίσης, περίπου το 50% των καταναλωτών έχει ακόμη συσκευές 2G, ενώ το μερίδιο εσόδων από τα data στην αγορά δεν πρέπει να πρέπει να υπερβαίνει το 20%, συνολικά.
Ο κ. Ζαρκαλής χαρακτήρισε το 2014 ως χρονιά με εξαιρετικά θετικό πρόσημο. «Πετύχαμε όλους τους στόχους μας και είδαμε σημαντική βελτίωση στα αποτελέσματα και τις τάσεις» τόνισε.
Παράλληλα, όπως σημείωσε το 2014 η εταιρία ανανέωσε το φάσμα των ραδιοσυχνοτήτων, ξεκίνησε το Network sharing με την Vodafone με πιλοτικά προγράμματα σε Καστοριά και Κορινθιακό κόλπο κι έβαλε μπρος την ανανέωση των καταστημάτων Wind, στο πλαίσιο επένδυσης 20 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, ήδη 50 καταστήματα λειτουργούν με το νέα αισθητική της εταιρίας και έως το τέλος του έτους θα φτάσουν τα 160. Όπως τόνισε ο κ. Ζαρκαλής, αυτή η ανανέωση στο δίκτυο λιανικής έφερε αύξηση της επισκεψιμότητας κατά 25%, της πώλησης υπηρεσιών και συσκευών κατά 30% και αξεσουάρ ή gadget κατά 180%.
Η αγορά σε αριθμούς
Η αγορά της κινητής είχε μείωση τζίρου για έκτη συνεχόμενη χρονιά, της τάξης 5,5% και «έσπασε» το φράγμα των 2 δισ. ευρώ, κυμαινόμενη στα 1,950 δισ. ευρώ. Έτσι, η συνολική πτώση από την αρχή της κρίσης έφτασε το 55%. Οι τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς ήταν το 2014 βελτιούμενες από τρίμηνο σε τρίμηνο.
Στην σταθερή η μείωση των εσόδων έφτασε το 3%, ενώ τα μεγέθη της αγοράς κυμάνθηκαν κάτω από τα 2,2 δις. ευρώ. Η αγορά του LLU (αδεσμοποίητηςπρόσβασης στον τοπικό βρόγχο) έσπασε το φράγμα των 2 εκατ. γραμμών, καταγράφοντας αύξηση συνολικά κατά 110 χιλιάδες γραμμές και αποτελώντας το 40% της αγοράς της σταθερής τηλεφωνίας.
Συνολικά, όπως τόνισε, τα τελευταία πέντε χρόνια η Wind έχει επενδύσει 500 εκατ. ευρώ από τους δικούς της πόρους. «Η χρονιά κλείνει έναν κύκλο δημιουργίας και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας για την εταιρία και μας δημιουργεί γερά θεμελιωμένη αισιοδοξία ότι είμαστε σε καλό σημείο για να πάρουμε το μερίδιο από την ανάπτυξη της αγοράς επικοινωνιών, το οποίο είμαστε σίγουροι ότι θα έρθει» είπε.
Ωστόσο, σημείωσε ότι η εταιρία διαπιστώνει στις αρχές του 2015 μία ελαφριά χειροτέρευση των καλών τάσεων που είχαν καταγραφεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2014 κάτι που ήταν αναμενόμενο, λόγω συγκυρίας, καθώς «η αβεβαιότητα δημιουργεί στον καναλωτή την ενστικτώδη τάση να συγκρατεί τα έξοδά του» είπε.
Ο κ. Ζαρκαλής αναφερόμενος στην ρύθμιση σημείωσε ότι «η ρύθμιση αποτελεί ενδιαφέρον κεφάλαιο, ιδίως όταν υπάρχει ρυθμιστής», σημειώνοντας ότι το κενό από την αποχώρηση του κ. Κωνσταντίνου Λουρόπουλου από την προεδρία της ΕΕΤΤ πρέπει να πληρωθεί το συντομότερο δυνατόν, «αλλά και με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο». «Υπάρχουν σημαντικά θέματα για την ρύθμιση της αγοράς, δεν είμαστε από αυτούς που μιλάμε συνέχεια για την ρύθμιση, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διαπιστώνουμε σημαντικές στρεβλώσεις».

Στο μεταξύ, όπως τόνισε, μετά την αναδιάρθρωση της εταιρίας, πλέον γίνονται προσλήψεις, ο κατώτατος μισθός στη Wind είναι 1000 ευρώ και το 92% του προσωπικού παίρνει πάνω από 1200 ευρώ το μήνα.