Ενα μακροβούτι στα παγωμένα νερά της Δανίας έκανε η μετοχή της εταιρείας κατασκευής στερεοφωνικών συστημάτων και τηλεοράσεων πολυτελείας Bang & Olufsen την περασμένη Παρασκευή, όταν η εδρεύουσα στην Κοπεγχάγη εταιρεία ανακοίνωσε μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες ζημιές. Η Β&Ο ανακοίνωσε συγκεκριμένα για το τρίμηνο που έληξε στα τέλη Φεβρουαρίου 2014 προ τόκων και φόρων ζημιές 28 εκατ. δανέζικες κορόνες (3,75 εκατ. ευρώ).
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι η Β&Ο είχε ανακοινώσει ζημιές 114 εκατ. κορόνες (15,27 εκατ. ευρώ). Η βελτίωση είναι εμφανής, αλλά οι ειδικοί είχαν προβλέψει ότι οι ζημιές θα περιορίζονταν στα μόλις 13,4 εκατ. κορόνες (1,8 εκατ. ευρώ). Ετσι, η μετοχή της εταιρείας έχασε σε μία μόνο συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου της Κοπεγχάγης το 13% της αξίας της. Να σημειωθεί ότι ο τζίρος της Β&Ο αυξήθηκε κατά 3% το τρίμηνο που πέρασε και έφθασε στα 675 εκατ. κορόνες (90,4 εκατ. ευρώ).
Η διάσημη για τις «ντιζαϊνάτες» αλλά και ακριβές ηλεκτρονικές συσκευές της εταιρεία κατάφερε να αναζωογονήσει τις τριμηνιαίες επιδόσεις της στις ευρωπαϊκές αγορές –πρέπει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο τρίμηνο περιλαμβάνεται η περίοδος των Χριστουγέννων. Ωστόσο, δεν τα πήγαν καθόλου καλά (μειώθηκαν κατά 25%) οι πωλήσεις στην γκάμα των φθηνότερων συσκευών της Β&Ο. Αυτό φυσικά οφείλεται στο γεγονός ότι η οικονομική κρίση δεν πλήττει τα υψηλά εισοδήματα, αλλά τους νέους και τις μεσαίες εισοδηματικές τάξεις, τους καταναλωτές δηλαδή στους οποίους απευθύνονται τα συγκριτικά φθηνότερα προϊόντα της επιχείρησης.

«Η απογοητευτική οικονομική επίδοση του τριμήνου οφείλεται στο γεγονός ότι η B&O επέλεξε να στρατολογήσει νέους πελάτες προωθώντας μια γκάμα προϊόντων που δεν ικανοποιούν την παραδοσιακή πελατεία της εταιρείας, όσους δηλαδή έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη και απαιτήσεις για προϊόντα υψηλής απόδοσης και αισθητικής»
, δήλωσε στους «Financial Times» ο Λαρς Τόπχολμ, επικεφαλής ερευνών της Carnegie Investment Bank, που συνιστά «πώληση» της μετοχής της B&O. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τούε Μαντόνι απέδωσε τις αστοχίες του τριμήνου στην ολιγωρία προώθησης νέων μοντέλων και προανήγγειλε αύξηση κεφαλαίου και χρηματοδότηση του κλάδου έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ