Η διαδρομή Αθήνα –Ντουμπάι – Αθήνα αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο και κερδοφόρο δρομολόγιο στο πτητικό δίκτυο τηςEmiratesστην Ευρώπη. Αυτό ανέφερε την Τετάρτη ο διευθυντής Ελλάδας και Αλβανίας της Emirates, κ. Μοχάμεντ Σαρχάν, στο πλαίσιο εταιρικής παρουσίας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, αποκαλύπτοντας, μάλιστα, ότι πολυτελή αυτοκίνητα πωλούνται από την Ελλάδα και μεταφέρονται στο εξωτερικό με εμπορευματικές πτήσεις των αερογραμμών.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο Cargo Manager της εταιρίας, κ. Ιωάννης Βεζυρτζής, η Emirates μεταφέρει από την Αθήνα προς εύπορες χώρες, όπως η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη, πολυτελέστατα αυτοκίνητα, όπως Ferrari και Lamborghini, τα οποία μεταπωλούνται από τους εν Ελλάδι ιδιοκτήτες τους στο εξωτερικό, ελλείψει αγοράς στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τον κ. Σαρχάν, το δρομολόγιο Ντουμπάι –Αθήνα είναι το πλέον κερδοφόρο της εταιρίας στην Ευρώπη και, μάλιστα, τον Απρίλιο και τον Μάιο παρουσίασε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης από όλες τις διεθνείς πτήσεις του «Ελ. Βενιζέλος», καθώς τον Απρίλιο το ποσοστό έφτασε το 25,6%, ενώ τον Μάιο ανήλθε σε 64,4%.
Μάλιστα, η εταιρία αύξησε την διαθέσιμη χωρητικότητα με την εισαγωγή Boeing 777-300ER στις πτήσεις από και προς την Ελληνική πρωτεύουσα, προσφέροντας κατά μέσον όρο 60% περισσότερες θέσεις από ότι το καλοκαίρι του 2012. Έτσι, όπως τόνισε, με αυτή την κίνηση, όλες οι θέσεις των θερινών πτήσεων ήταν κλεισμένες κατά 90%, κάτι που αποτελεί ένα ιδιαίτερα θετικό σενάριο για τον εισερχόμενο ελληνικό τουρισμό για το 2013.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2013, εκτός από την καθημερινή προγραμματισμένη πτήση με το Boeing 777-300, λειτούργησαν και δευτέρες ημερήσιες πτήσεις για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση από και προς Ελλάδα.
Συνολικά μέσω Αθηνών μεταφέρθηκαν από την Emirates 122.120 επιβάτες, εκ των οποίων εισερχόμενοι (από Ντουμπάι) ήταν 62.438 και εξερχόμενοι (προς Ντουμπάι) 59.682.
Επίσης, η εταιρία λόγω της μεγάλης ζήτησης, θα φέρει και πάλι στην Ελλάδα για εμπορική πτήση τη ναυαρχίδα της, δηλαδή Airbus Α380 στο «Ελ. Βενιζέλος» στις 15 Σεπτεμβρίου 2013.
Οι βασικοί προορισμοί της Emirates από την Ελλάδα (μέσω Ντουμπάι) είναι η Αυστραλία και η Νότια Αφρική, όπου υπάρχουν μεγάλες ελληνικές κοινότητες, τα Εμιράτα και η Μέση Ανατολή, τα νησιά του Ινδικού Ωκεανού η Κίνα, η Βόρεια Ασία και η Άπω Ανατολή και η Ινδική υποήπειρος.
Όπως τόνισε ο κ. Σαρχάν, η Emirates θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου απ’ευθείας πτήση Μιλάνο (MXP) –Νέα Υόρκη (JFK), η οποία θα αποτελέσει την συντομότερη διαδρομή για την Αμερικανική μητρόπολη από την Αθήνα. Το τμήμα της πτήσης Αθήνα –Μιλάνο θα εκτελείται από το υφιστάμενο δρομολόγιο της AEGEAN AIRLINES.
Παράλληλα, εντυπωσιακά αναπτύσσονται και οι εμπορευματικές μεταφορές των αερογραμμών στην Ελλάδα. Από την αρχή του έτους έως τον Ιούλιο του 2013, η Emirates Sky Cargo έκανε εισαγωγές 2.370 τόνων προϊόντων (αύξηση κατά 30% σε σχέση με το 2012), ενώ μετέφερε άλλους 260 τόνους τον Αύγουστο. Επίσης, μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, έκανε εξαγωγές 2.200 τόνων, και 280 ακόμη τον Αύγουστο, ενώ έγιναν και ad hoc εποχικές διπλές πτήσεις με Cargo 747, καθώς και ad hoc πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη.
Η Emirates απασχολεί 456 έλληνες, εκ των οποίων 346 είναι μέλη πληρωμάτων και 37 είναι πιλότοι.
Ο κ. Σαρχάν ανέφερε, παράλληλα, ότι η πρόσφατη συνεργασία της Emirates με την Αυστραλιανή Qantas ήδη αποφέρει καρπούς, καθώς οι δύο εταιρίες μέσα από συνέργειες συνδέουν την Ευρασία με την Ωκεανία. Είναι ενδεικτικό, τόνισε, ότι η Qantas επέστρεψε στην κερδοφορία, έπειτα από συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις. Επίσης, ερωτηθείς από «Το Βήμα», τόνισε ότι σε περίπτωση πολέμου στη Συρία και της συνεπακόλουθης ανόδου της τιμής του μπρεντ, θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων, αφού το κόστος του πετρελαίου ανέρχεται στο 40% του λειτουργικού κόστους της εταιρίας.
Η Emirates ξεκίνησε να πετάει το 1985, με στόλο δύο αεροσκαφών, τα οποία είχε πάρει με leasing από την Pakistan Airlines. Σήμερα, η εταιρία διαθέτει στόλο 201 αεροσκαφών (το μεγαλύτερο στόλο του κόσμου σε Boeing 777 και Airbus A380) και έχει παραγγείλει άλλα 192, συνολικής αξίας 71 δισ. δολαρίων. Από μεταφορά επιβατών η Emirates στο πρώτο εξάμηνο του 2013 είχε κύκλο εργασιών 9,7 δις. δολαρίων και καθαρά κέρδη 464 εκατ. δολαρίων, αντί 8,3 δις. δολαρίων και 225 εκατ. δολαρίων το 2012, αντίστοιχα. Η εταιρία πετάει σε 134 προορισμούς 76 χωρών.