Τη στρατηγική της τελευταίας τριετίας που οδήγησε και στην ανασύνταξη της εταιρείας ανέλυσε την Τετάρτη στους εκπροσώπους του Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind κ. Νάσος Ζαρκαλής.
Όπως τόνισε, το νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Wind στηρίχθηκε σε τρεις άξονες: τον εμπορικό μετασχηματισμό, την αλλαγή της δομής κόστους της εταιρείας και την επιδίωξη στρατηγικών κινήσεων που δημιουργούν νέα δεδομένα (game changers).
Όπως είπε ο κ. Ζαρακλής, το κόστος της εταιρείας μειώθηκε κατά 40%, κάτι που επέτρεψε και τη μείωση των τιμών κατά 27%, και όλα αυτά εν μέσω κρίσης, αφού η αγορά της κινητής έχει συρρικνωθεί κατά 51% από το 2008.
Ο μετασχηματισμός της εταιρείας, όπως σημείωσε ο κ. Ζαρκαλής, στηρίχθηκε στον διαρκή εκσυγχρονισμό του δικτύου και των τηλεπικοινωνιακών υποδομών που επέτρεψαν την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη.
Επίσης, περιελάμβανε την ανανέωση της εικόνας της Wind και την αλλαγή της τοποθέτησης των προϊόντων της, με το λανσάρισμα απλών προϊόντων όπως το συμβόλαιο «W», που προσφέρει εντός παγίου απεριόριστη χρήση φωνής και δεδομένων.
Όπως ανέφερε ο κ. Ζαρκαλής, η αναδιάρθρωση της δομής κόστους της εταιρείας οδήγησε στη δημιουργία ενός λιτού οργανισμού, με απλές διαδικασίες και πιο αποτελεσματική λειτουργία. Αυτό το όφελος, είπε, πέρασε στους πελάτες της Wind με μείωση τιμών που έφτασε το 27%.
Ο επικεφαλής της Wind χαρακτήρισε ως «game changers» τη στρατηγική συνεργασία της Wind με τον Όμιλο του κ. Πάνου Γερμανού και τα Public στη λιανική αγορά, και αντίστοιχα, την πρόσφατη συμφωνία με τη Vodafone για τη μερική κοινή χρήση του δικτύου κινητής επικοινωνίας 2G/3G των δύο εταιρειών στο επίπεδο των υποδομών.
Για τη συνεργασία με τoν Όμιλο του κ. Γερμανού σημείωσε ότι πρόκειται για εξαιρετικούς επαγγελματίες, με τους οποίους υπάρχει παρόμοια κουλτούρα, ενώ παρατήρησε ότι η εν λόγω σύμπραξη πηγαίνει καλά.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Wind, η επόμενη στρατηγική κίνηση της εταιρείας θα εκτυλιχθεί στην αγορά της σταθερής τηλεφωνίας, όπου εκτίμησε ότι θα υπάρξουν τάσεις συγκέντρωσης μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών.
Όπως παρατήρησε, αποτέλεσμα αυτού του νέου μοντέλου λειτουργίας είναι η ενίσχυση της εταιρείας και η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητάς της. «Καταφέραμε να έχουμε μια ισχυρή εταιρεία με ρευστότητα δεκάδων εκατομμυρίων και επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων» είπε και συμπλήρωσε ότι ο μετασχηματισμός της Wind έχει αποδώσει και εμπορικά, καθώς το 2012 ήταν θετική στη φορητότητα κατά 12.000 ενώ παραμένει θετική και στη διάρκεια του 2013.
Αναφερόμενος στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας ο κ. Ζαρκαλής επισήμανε ότι το 2012 η πτώση εσόδων από υπηρεσίες άγγιξε το 20%, ποσοστό το οποίο αποτελεί και ιστορικά τον υψηλότερο ρυθμό πτώσης από την αρχή της κρίσης. Μάλιστα, εκτίμησε ότι το 2013 η πτώση του κλάδου θα κυμανθεί στο 15%, κυρίως λόγω της μείωσης στα τέλη τερματισμού, ενώ προέβλεψε ότι τα πρώτα σημάδια σταθερότητας θα φανούν το 2014.
Ο επικεφαλής της Wind σημείωσε ότι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών προετοιμάζει τεχνολογικά τη μετάβαση της εταιρείας σε δίκτυο 4G, αφού όλος ο νέος εξοπλισμός της είναι LTE ready –δηλαδή το δίκτυο μπορεί να μετατραπεί σε υπερυψηλών ταχυτήτων δια της αναβάθμισης λογισμικού. Ωστόσο, η απόφαση για την εμπορική διάθεση 4G θα ληφθεί όταν θα καταγραφεί ικανή καταναλωτική ζήτηση και θα συνοδευτεί από την απόκτηση επιπλέον φάσματος, που θα προκύψει από το ψηφιακό μέρισμα.
Παράλληλα, σχολίασε και τη συνεργασία για την κοινή χρήση του δικτύου με τη Vodafone στην επαρχία, στόχος της οποίας, όπως είπε, είναι η δημιουργία ενός εξαιρετικού δικτύου. Επίσης, τόνισε ότι για την υλοποίηση της συμφωνίας σημαντικό ρόλο καλείται να διαδραματίσει και η δημόσια διοίκηση, αφού οφείλει να θέσει σε εφαρμογή το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των κεραιών, δίνοντας τέλος σε παλινωδίες είκοσι ετών.
Ο κ. Ζαρκαλής στάθηκε και στη φορολογία της κινητής, από την οποία, όπως είπε, χάνουν όλοι (εταιρείες, καταναλωτές και Δημόσιο), όμως ομολόγησε ότι είναι δύσκολο σε αυτή τη φάση να υπάρξει μείωση φόρων.
Επίσης, σημείωσε ότι η εταιρεία επιφυλάσσεται να δει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στο αίτημα της Vodafone προς την ΕΕΤΤ για εξέταση της πολιτικής της Cosmote στην αγορά της καροτοκινητής.
Παράλληλα, ο κ. Ζαρκαλής τόνισε ότι, καθότι στην Ελλάδα η τιμή πώλησης του λεπτού ομιλίας στην κινητή είναι 5 λεπτά του ευρώ αντί 8 λεπτών του ευρώ στην Ευρώπη, το περιθώριο κέρδους ενός εικονικού παρόχου είναι πρακτικά ανύπαρκτο.
Άκόμη, προέβλεψε ότι λογιστικά το 2013 η εταιρεία θα εμφανίσει ζημιές, οι οποίες όμως πρακτικά δεν θα παίξουν ρόλο, ενώ παρατήρησε ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών τόσο για VDSL όσο και για συνδρομητική τηλεόραση είναι μειωμένο.