Το πρόγραμμα απομείωσης του ελληνικού χρέους (PSI) ίσως καθυστερήσει την σχεδιαζόμενη συγχώνευση της Alpha και της Eurobank λόγω της αβεβαιότητας για τις απώλειες που θα προκαλέσει η ανταλλαγή των οµολόγων (PSI).
Aλλες είναι οι απώλειες και άρα οι ανάγκες κεφαλαιακής ενίσχυσης αν το πρόγραμμα επιφέρει απώλειες 50% και άλλες 70% µε όρους καθαρής παρούσας αξίας (NPV) λένε στην αγορά την ώρα που η έκθεση της Eurobank στα ελληνικά ομόλογα είναι σχεδόν δύο φορές μεγαλύτερη σε σχέση με την Alpha Bank.

Οι επίσημες ανακοινώσεις των δύο τραπεζών, ήταν σε διαφορετική μάλλον γραμμή η μία από την άλλη. Η Alpha υποστήριξε ότι το PSI καθιστά ασαφές το χρονοδιάγραμμα της συγχώνευσης, ενώ η Eurobank από την πλευρά της επισήμανε ότι δεν συντρέχει λόγος καθυστέρησης.

Το Χρηματιστήριο Αθηνών ανέστειλε την διαπραγμάτευση των δύο μετοχών. Πριν την εξέλιξη αυτή, η μετοχή της Alpha είχε καταγράψει άλμα 9,4% στα 1,28 ευρώ, ενώ η μετοχή της Eurobank έχανε 0,25% στα 0,80 ευρώ.

Η αγορά εκτιμά, αναφέρουν αναλυτές, ότι θα αλλάξουν οι όροι της συμφωνίας υπέρ της Alpha Bank, καθώς η Εurobank έχει μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο με ελληνικά ομόλογα και θα έχει μεγαλύτερες ζημιές (NPV) στο πλαίσιο του PSI και άρα μεγαλύτερες κεφαλαιακές ανάγκες.

Η έκθεση της Eurobank στα ελληνικά ομόλογα είναι δύο φορές μεγαλύτερη σε σχέση με την Alpha, πράγμα που σημαίνει ότι οι ζημίες που θα έχει από το PSI θα είναι μεγαλύτερες από όταν κλείστηκε η συμφωνία. «Υπάρχει διαφορά εάν οι ζημιές (NPV) είναι 60%, 65% ή 70% », δήλωσε στο Reuters στέλεχος της Alpha Bank. «Αυτό δεν σημαίνει ότι η συμφωνία συγχώνευσης καταρρέει ή δεν θα ισχύσει», πρόσθεσε.

Τον Νοέμβριο, οι μέτοχοι Alpha και Eurobank ενέκριναν την συγχώνευση των δύο ιδρυμάτων. Τραπεζική πηγή κοντά και στις δύο τράπεζες δήλωσε στο Reuters ότι υπάρχει διάσταση απόψεων για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της συγχώνευσης και ότι οι δύο πλευρές θα συνεχίσουν τις σχετικές συζητήσεις.

«Η Alpha ζητάει καθυστέρηση, τίποτα περισσότερο, αλλά έχει ρίσκο», δήλωσε η πηγή. «Θα υπάρξουν συζητήσεις για να γεφυρωθούν οι διαφορετική απόψεις για την ταχύτητα της συγχώνευσης».