Ο δήμος Θεσσαλονίκης προτίθεται να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η Αττικό Μετρό τηρεί στάση αναμονής, οι μελετητές «διαγωνίζονται» για την καλύτερη μελέτη, ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας νίπτει τας χείρας του και το ευρύ κοινό βρίσκεται σε σύγχυση. Ο λόγος για τον βυζαντινό, μαρμαρόστρωτο δρόμο, που έχει αποκαλυφθεί στο σταθμό Βενιζέλος του μετρό της Θεσσαλονίκης και την απόφαση για την απόσπαση και τοποθέτησή του σε άλλο σημείο της πόλης, κάτι που έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις.

Την έλλειψη επαρκούς, ειδικής και λεπτομερούς αιτιολογίας, καταγγέλλει όμως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης για την σχετική εισήγηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου θεωρώντας ότι βασίσθηκε σε ανεπαρκή στοιχεία (δεν έγινε καν αυτοψία ) ενώ επιπλέον βρίσκεται εκτός των προϋποθέσεων που τίθενται από τον Αρχαιολογικό Νόμο. Για το σκοπό αυτό έχει ζητήσει από τον αν. υπουργό την αναπομπή του θέματος προς επανεξέταση στο ΚΑΣ αλλά επί του παρόντος απάντηση δεν υπάρχει.

Η στάση της Αττικό Μετρό που στην αρχή ισχυριζόταν ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση συνύπαρξης αρχαιοτήτων και σταθμού _για να αλλάξει άρδην όμως, μετά την παρουσίαση μελετών που προτείνουν έξι λύσεις ως αυτή τη στιγμή_ και η διαχείριση του ευρήματος από το υπουργείο, το οποίο σιωπά παρά τις ευνοϊκές για τα αρχαία εξελίξεις έχουν προκαλέσει πολλούς προβληματισμούς στους ενδιαφερόμενους. Ειδικά μάλιστα για το γεγονός, ότι οι προτεινόμενες λύσεις πολύ μικρή χρονική καθυστέρηση μπορεί να επιφέρουν ενώ ελάχιστη θα είναι και η οικονομική διαφορά.

Επιπλέον εξακολουθεί να είναι σε ισχύ η απόφαση για την μεταφορά του αρχαίου δρόμου στο στρατόπεδο Παύλου Μελά στη Σταυρούπολη. Από την Αττικό Μετρό μάλιστα έχει γίνει εδώ και καιρό η ανάθεση του έργου της απόσπασης, μεταφοράς και επανατοποθέτησης σε γνωστό επιστήμονα, ειδικευμένο σε παρόμοια έργα.