Honda ZR-V: Υβριδική ισορροπία

Τοποθετημένο ανάμεσα στα HR-V και CR-V, αυτό το μοντέλο είναι αναμφίβολα ένας «κρυμμένος άσος» στο μανίκι της Honda

Honda ZR-V: Υβριδική ισορροπία

Με την κατηγορία των κάθε είδους SUV να βρίθει από προτάσεις για κάθε γούστο και βαλάντιο, η σωστή τοποθέτηση ενός μοντέλου ανάμεσά τους προκαλεί συνήθως πονοκέφαλο στους δημιουργούς του. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, με το ZR-V να αποτελεί μια από αυτές καθώς η Honda – κυρίως λόγω κουλτούρας – επιλέγει να κάνει τα πράγματα με τον δικό της, συνήθως αποτελεσματικό, τρόπο.

Στην προκειμένη περίπτωση το μεσαίου μεγέθους SUV της βρίσκεται ανάμεσα στα HR-V και CR-V αξιοποιώντας όλες τις τεχνολογικά κρίσιμες παραμέτρους που διέπουν το Civic hatchback, με το οποίο μοιάζει πολύ (αλλά όχι εντελώς) σε οδική συμπεριφορά.

Ετσι καταφέρνει να προσφέρει έναν πειστικό συνδυασμό αποδοτικής υβριδικής λειτουργίας, πρακτικότητας και ποιοτικού εσωτερικού σε ένα πεντάθυρο αμάξωμα με σπορ προοπτική που το καθιστά αυτόφωτο, άρα διαφορετικό από τα παρόμοιου ύφους SUV άλλων κατασκευαστών που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Με την απήχηση της αισθητικής του, ωστόσο, να παραμένει υποκειμενικό ζήτημα, ας εστιάσουμε στα στοιχεία που αντικειμενικά κάνουν το ZR-V μια ενδιαφέρουσα επιλογή.

Ηρεμη δύναμη

Η υβριδική του υπόσταση δεν είναι πρωτόγνωρη για τη Honda, είναι όμως πολύτιμη για την ύπαρξή του καθώς – και – εδώ συνδυάζονται δύο ηλεκτροκινητήρες και ένας κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων, τεχνολογίας Atkinson, ο οποίος λειτουργεί τροφοδοτώντας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία ή δίνει ρεύμα στον άλλον ηλεκτροκινητήρα.

Η μέγιστη απόδοση φτάνει τους 184 ίππους και η ροπή τα 315 Nm, μεγέθη που αποτυπώνονται στον δρόμο μέσω του αυτόματου e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Πέρα από αυτά έχει μεγάλο ενδιαφέρον η εγγύτητα των θεωρητικών και ρεαλιστικών μεγεθών κατανάλωσης καυσίμου, με τη Honda να ανακοινώνει 5,7 – 5,8 λίτρα/100 χλμ. και την καθημερινή οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους να δείχνει, στη δική μας εμπειρία με το ZR-V Sport, 6,6 – 6,9 λίτρα/100 χλμ. Με επιτάχυνση από στάση σε 7,8 – 8,0 δευτερόλεπτα (ανάλογα με την έκδοση Elegance, Sport, Advance) και μέγιστη ταχύτητα 173 χλμ./ώρα (προσωπικά τη θεωρώ ένδειξη πολιτικής ορθότητας, όχι αδυναμία για κάτι περισσότερο) το ZR-V είναι οδηγικά ακόμη ένα πολύ ενδιαφέρον μοντέλο Honda.

Ισως όχι τόσο ενδιαφέρον όσο το Civic, το οποίο έχει αναμφίβολα την ετικέτα «οδηγοκεντρικό», αλλά σίγουρα πολύ πιο διαδραστικό από σχεδόν όλα τα δημοφιλή SUV σε αυτό το μέγεθος. Με αυτό ως πλεονέκτημα εξαρτάται από τον οδηγό του πώς θα αξιοποιήσει τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ανάμεσα στα οποία το Normal αποτελεί προεπιλογή για ισορροπία δυνάμεων, το Sport ανεβάζει την ένταση του υβριδικού συστήματος e:HEV, το Econ κάνει ό,τι υπόσχεται και το Snow προσαρμόζει τη συμπεριφορά του σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Στον δρόμο το ZR-V είναι πραγματικά ευχάριστο, με την ανάρτηση να είναι σφιχτή αλλά όχι «ξερή» προσφέροντας καλύτερη ποιότητα κύλισης και περισσότερη άνεση από όση θα περίμενε κάποιος από ένα SUV που του αρέσει να «στρίβει», αν και εξ ορισμού οικογενειακό μοντέλο με δυνατότητα και αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για κάποια χιλιόμετρα.

Εσωτερικός κόσμος

Το ταμπλό και η εργονομία του ZR-V παραπέμπουν στο Civic με καθαρές γραμμές, φυσικούς διακόπτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής μόλις 9 ιντσών με παλιομοδίτικο στυλ αλλά άψογη λειτουργία του infotainment, με υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto. Ο επιλογέας ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα έχει αντικατασταθεί από κουμπιά για τις διαφορετικές λειτουργίες του κιβωτίου, απόφαση που δημιουργεί εργονομικά πλεονεκτήματα τα οποία αντισταθμίζουν τη σκούρα παραδοσιακή αισθητική του θαλάμου επιβατών με τα άνετα καθίσματα και τους καλούς χώρους για γόνατα και κεφάλια πίσω. Ο δε χώρος αποσκευών των 390 λίτρων δεν είναι ο κορυφαίος σε όγκο στην κατηγορία αλλά είναι λειτουργικός και εύκολα προσβάσιμος.

Συνυπολογίζοντας τα τρία διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, το Honda Sensing (τη σουίτα των χαρακτηριστικών ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης), την τιμή εκκίνησης των 39.950 ευρώ, την ξεχωριστή οδηγική εμπειρία που προσφέρει και την πολύ υψηλή βαθμολογία στο πεδίο της ποιότητας κατασκευής, το ZR-V είναι ένα SUV με premium χαρακτηριστικά, το οποίο λατρεύει τις ασφάλτινες διαδρομές και πατά χώμα, χάρη στην απόσταση των 18 εκατοστών από το έδαφος, σύγχρονος απόγονος μιας Honda που εξελίσσεται διατηρώντας το hi-tech ιαπωνικό ύφος της εκεί που η ίδια το κρίνει απαραίτητο.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version