Opel Grandland Hybrid 48V: Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τον «ισορροπιστή» των SUV

Ηπια υβριδικό και απόλυτα πρακτικό, το νέο Grandland αποδεικνύει καθημερινά το «βήμα παραπάνω» της Opel στην κατηγορία του αποπνέοντας ποιότητα και αυτοπεποίθηση

Opel Grandland Hybrid 48V: Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τον «ισορροπιστή» των SUV

Υπάρχουν αυτοκίνητα που σε κερδίζουν από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις και άλλα που σου κινούν την περιέργεια από την πρώτη ματιά. Το νέο Grandland πετυχαίνει και τα δύο καθώς δείχνει έμπρακτα πως με την έλευσή του κάτι έχει αλλάξει στον πλανήτη Opel. Στιβαρό και σύγχρονο χωρίς να προκαλεί, ανήκει περισσότερο στην κατηγορία των μοντέλων για τα οποία θα πεις «μου ταιριάζει» παρά σε εκείνη με τίτλο «θέλω να φανώ», επιλογή απολύτως λογική αν σκεφτούμε τον λόγο που υπάρχει.

Παρ’ όλα αυτά η χαρακτηριστική μάσκα Vizor στο εμπρός μέρος, τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα και οι καθαρές γραμμές του μήκους 4,65 μέτρων πεντάθυρου αμαξώματος αποδεικνύουν πως η Opel παίζει πλέον πολύ σοβαρά το παιχνίδι του design, δημιουργώντας με πρωτότυπες αποχρώσεις ή κομψές διχρωμίες διακριτικούς αλλά σύγχρονους συνδυασμούς που ταιριάζουν σε ένα οικογενειακό SUV με premium προθέσεις.

Διαθέσιμο σε ήπια υβριδική, Plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αλλά και σε τέσσερα διαφορετικά εξοπλιστικά επίπεδα, ανάλογα με το κινητήριο σύνολο, το Grandland απαντά σε διαφορετικά ζητούμενα προσφέροντας πριν και πάνω από όλα μια ισορροπία ανάμεσα στη χρηστικότητα και στην αισθητική που υπαγορεύει η ανάγκη για οικογενειακούς χώρους χωρίς σχεδιαστικές φλυαρίες.

Αγχολυτική εμπειρία

Ανοίγοντας οποιαδήποτε από τις τέσσερις πόρτες του θαλάμου επιβατών αντικρίζεις τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό του ταμπλό με τις δύο οθόνες του Pure Panel, αυτή των 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και εκείνη των 10 ή των 16 ιντσών για το infotainment. Με έμφαση στην εργονομία η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, τα καθίσματα άνετα (και πιστοποιημένα για τη στήριξη που παρέχουν) ενώ μας έκανε πολύ θετική εντύπωση η ευκολία των ρυθμίσεων αλλά και το πόσο φυσικά αισθανθήκαμε ήδη από τα πρώτα λεπτά πίσω από το τιμόνι. Ολα είναι εύχρηστα, το Apple CarPlay συνδέεται αμέσως και οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό είναι ευπρόσδεκτοι.

Στην έκδοση Hybrid το Grandland κινείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αξιοποιεί τον 1,2 λίτρων turbo κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων και ταυτόχρονα ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων (αλλά και μπαταρία 0,9 kWh) για περισσότερη δύναμη αλλά και ανάκτηση ενέργειας. Η συνδυασμένη απόδοση φτάνει τους 145 ίππους, αριθμός μετριοπαθής στα χαρτιά αλλά ικανοποιητικός στην πράξη καθώς το σύνολο λειτουργεί αρμονικότερα από άλλες αντίστοιχες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού.

Με αυτό ως όπλο, αλλά και με τον ισχυρισμό της Opel ότι είναι εφικτή η ολοκλήρωση ακόμα και του 50% των καθημερινών αστικών διαδρομών με ηλεκτρική ενέργεια (μετά την αναγκαία εξοικείωση, σημειώνουμε εμείς), διαπιστώσαμε ότι η μετακίνηση εντός πόλης φέρνει το Grandland Hybrid στο φυσικό του περιβάλλον παρά την αύξηση του μήκους του κατά 17,3 εκατοστά σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του. Το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη κάνει άψογη δουλειά, οι εναλλαγές είναι ανεπαίσθητες και το υβριδικό σύστημα φροντίζει να σβήνει και να εκκινεί τον κινητήρα ομαλά. Στη συνύπαρξή μας με το αυτοκίνητο η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε κοντά στα 6,3 λίτρα/100 χλμ., αριθμός αξιοσημείωτος για ένα SUV με αυτό το μέγεθος.

Μακριά από την πόλη, οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, το Grandland αποπνέει σταθερότητα και σιγουριά, με τη συνολική απόδοση να είναι επαρκέστατη για ασφαλείς προσπεράσεις και ταξίδια με άνεση. Η ηχομόνωση είναι υψηλού επιπέδου ενώ το προσαρμοζόμενο cruise control και το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας αποδείχθηκαν εξαιρετικοί σύμμαχοι σε ένα πολύωρο ταξίδι καθώς η Opel επέλεξε τα συστήματα να δρουν υποστηρικτικά, καθοδηγώντας μας ανάλογα με τις συνθήκες.

Σημειώστε εδώ ότι εκτός από τα προαναφερόμενα το Grandland είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται εκείνο για την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και κάμερες 360 μοιρών ενώ το γερμανικό μοντέλο έχει αποσπάσει υψηλές επιμέρους βαθμολογίες στις διαφορετικές κατηγορίες των δοκιμών ασφάλειας, εξασφαλίζοντας επιπλέον σιγουριά στους επιβάτες του. Προσθέτοντας σε αυτά και τον χώρο αποσκευών που ξεκινά ανάλογα με την έκδοση από τα 500+ λίτρα, η λέξη που χαρακτηρίζει το Grandland Hybrid περισσότερο από κάθε άλλη είναι η ισορροπία ανάμεσα στην αποδοτικότητα και την ευκολία, την τεχνολογία και την εργονομία, την οδηγική ευχαρίστηση και την οικογενειακή πρακτικότητα. Δεν προσπαθεί να είναι το πιο γρήγορο ή το πιο εξεζητημένο SUV, είναι όμως απόλυτα ειλικρινές, πρακτικό και σύγχρονο, σε τιμές από 33.900 ευρώ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.