Ελπίδες για την αναβίωση του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου έρχονται από τον Τύπο της Ελβετίας.
Η ελβετική Tages-Anzeiger φιλοξένησε προχθές, 1η Απριλίου 2025, εκτενές δημοσίευμα αναφορικά με τις φιλοδοξίες του Ελβετού πρέσβη στην Αθήνα, Στέφαν Έστερμαν, να αναβιώσει τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου, σε συνεργασία με τον φιλέλληνα καθηγητή Χωρικού Σχεδιασμού του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης, Μπερντ Σολ.
«Για να γίνει αντιληπτή η σημασία της σιδηροδρομικής γραμμής για την Ελλάδα, αρκεί να λάβει κανείς υπόψιν τις υποδομές της, […] η αξία των οποίων ανέρχεται σύμφωνα με τον καθηγητή Σολ κοντά στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ».
Αναβίωση του τουρισμού της Πελοποννήσου
Η αναβίωση του σιδηροδρόμου θα συμβάλλει μεταξύ άλλων και στην ανάπτυξη «του τουρισμού της Πελοποννήσου. «Πρόκειται για μία περιοχή με πλούσιο πολιτισμό και σημαντικές πόλεις, όπως το Ναύπλιο, που ήταν η πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας, αρχαιολογικούς χώρους, όπως η Ολυμπία, απ’ όπου ξεκίνησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, και καλλιεργήσιμες εκτάσεις για παραγωγή ελαιόλαδου, κρασιού, πορτοκαλιών και μελιού», εξηγεί ο Έστερμαν» στην εφημερίδα. Ο Ελβετός πρέσβης βλέπει τον σιδηρόδρομο ως ένα μέσο «για τη σύνδεση όλων αυτών των στοιχείων».
Απεξάρτηση από τις τουριστικές σεζόν
Παράλληλα, με την επαναλειτουργία της γραμμής «η περιοχή θα περιορίσει την εξάρτησή της από τις τουριστικές σεζόν, ενώ οι άνθρωποι θα μπορούν να επισκέπτονται τα αξιοθέατα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου», συνεχίζει το ελβετικό μέσο ενημέρωσης.
Λιγότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ το κόστος της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου
Ο στόχος είναι να εκπονηθεί ήδη φέτος μία μελέτη για το εγχείρημα, «η οποία θα αναδείξει κατά πόσο θα μπορεί ο σιδηρόδρομος να είναι βιώσιμος και οικονομικά συμφέρων. Το κόστος, το οποίο υπολογίζεται σε λιγότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ, θα συγκεντρωθεί από επενδυτές από την Ελλάδα και την ΕΕ. Πιθανοί χρηματοδότες είναι μεταξύ άλλων το ελληνικό κράτος, ο ΟΣΕ, αλλά και ιδιώτες επενδυτές».
