Διπλός κίνδυνος από τα παλαιά οχήματα στην Ελλάδα

Μείζον ζήτημα για την οδική ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος εγείρουν τα αποτελέσματα ερευνών που δημοσιοποιεί ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για την ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων στην ΕΕ. Ταυτόχρονα, ενώ το ποσοστό των αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων στις ευρωπαϊκές πόλεις αυξάνεται, η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς καθώς ο στόλος των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το 2017 είχε μέσο όρο ηλικίας 15,4 χρόνια, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ρουμανία (15,3 χρόνια) και η Εσθονία (15,1 χρόνια).

Διπλός κίνδυνος από τα παλαιά οχήματα στην Ελλάδα
Μείζον ζήτημα για την οδική ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος εγείρουν τα αποτελέσματα ερευνών που δημοσιοποιεί ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για την ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων στην ΕΕ. Ταυτόχρονα, ενώ το ποσοστό των αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων στις ευρωπαϊκές πόλεις αυξάνεται, η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς καθώς ο στόλος των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το 2017 είχε μέσο όρο ηλικίας 15,4 χρόνια, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ρουμανία (15,3 χρόνια) και η Εσθονία (15,1 χρόνια).
Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στις κορυφαίες θέσεις της λίστας βρίσκονται το Λουξεμβούργο (6,2 χρόνια), το Βέλγιο (7,7 χρόνια) και η Αγγλία (8,5 χρόνια), ενώ σε χειρότερες θέσεις από τη χώρα μας βρίσκονται μόνο η Λετονία (16,3 χρόνια), η Λιθουανία (16,7 χρόνια) και η Πολωνία (17,2 χρόνια). Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά κυκλοφορούντων επιβατικών στην κατηγορία Euro 3 (2000-2004), που καταλαμβάνουν το 27,9% του στόλου, σε σχέση με τα Euro 6, που καταλαμβάνουν ποσοστό μόλις 3,2%.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης στη χώρα μας προτείνεται η θέσπιση αντικινήτρων για την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων όπως η αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με sticker ελεύθερης εισόδου, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (π.χ. 20-70 ευρώ ετησίως), η επιβολή κυμαινόμενων τελών κυκλοφορίας αναλόγως της ηλικίας των οχημάτων, η πραγματοποίηση αυστηρών τεχνικών ελέγχων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, αλλά και έλεγχοι στον δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή έχουν υποβληθεί σε παράτυπες επισκευές χωρίς εγγύηση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.