Με νέο πιλότο η Ford στην… ειδική του ανταγωνισμού

Ο Τζέιμς Χάκετ είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Ford Motors σε μια ξαφνική αλλαγή σκυτάλης που εξέπληξε ακόμη και τον αμέσως ενδιαφερόμενο. Η κίνηση της εταιρείας αποδεικνύει ότι είναι τουλάχιστον περιορισμένη η ανοχή του διοικητικού της συμβουλίου αλλά κυρίως του προέδρου της Μπιλ Φορντ σε ενέργειες που δεν ευνοούν την ανάπτυξη της εταιρείας.

Ο Τζέιμς Χάκετ είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Ford Motors σε μια ξαφνική αλλαγή σκυτάλης που εξέπληξε ακόμη και τον αμέσως ενδιαφερόμενο. Η κίνηση της εταιρείας αποδεικνύει ότι είναι τουλάχιστον περιορισμένη η ανοχή του διοικητικού της συμβουλίου αλλά κυρίως του προέδρου της Μπιλ Φορντ σε ενέργειες που δεν ευνοούν την ανάπτυξη της εταιρείας.
Παρότι κατά τη διάρκεια της επίσημης ανακοίνωσης του προβιβασμού του Χάκετ, ο κληρονόμος της κορυφαίας αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επαίνεσε τη διοίκηση του απερχόμενου Μαρκ Φιλντς, δεν δίστασε να σχολιάσει ότι ο ανταγωνισμός απαιτεί τη λήψη αποφάσεων με ταχύτερο ρυθμό. «Αν θέλουμε να κερδίσουμε σε αυτόν τον νέο κόσμο πρέπει να καταργήσουμε την ιεραρχία και να ενδυναμώσουμε την ομάδα. Πρέπει να κινηθούμε γρήγορα και πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ανθρώπους μας να κινηθούν γρήγορα» είπε χαρακτηριστικά ο Φορντ.
Ο ηλικίας 62 ετών Χάκετ μέχρι πρόσφατα ηγούνταν της μονάδας ανάπτυξης αυτοκινούμενων οχημάτων της Ford. Αν και η τοποθέτησή του στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αποτέλεσε έκπληξη, η αμφισβήτηση στο πρόσωπο του Φιλντς φούντωνε για αρκετό διάστημα. Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη ρεκόρ το 2015 αλλά έκτοτε βρίσκεται υπό πίεση καθώς οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ πέφτουν συνεχώς.
Οι προκλήσεις
Την περασμένη εβδομάδα η αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για περικοπή 1.400 θέσεων λευκού κολάρου (διοικητικοί) ενώ αναμένεται να εξετάσει περαιτέρω σημαντικές περικοπές δαπανών τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες σύμφωνα με αξιωματούχους της εταιρείας που μίλησαν στο Reuters υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας.
Οπως σημειώνει ταυτόχρονα το πρακτορείο ειδήσεων, οι επενδυτές βλέπουν τη Ford ως ουραγό στην κούρσα για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων και επίσης στην τεχνολογία των αυτοκινούμενων οχημάτων. Η χρηματιστηριακή αξία της Ford είναι περίπου 44 δισ. δολάρια, 7 δισ. δολάρια μικρότερη από εκείνη τής κατά… 100 χρόνια νεότερης αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, η οποία είναι πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο Μπιλ Φορντ έχει θέσει τρεις κύριες προτεραιότητες με στόχο να ξανακάνει πρωταγωνίστρια την εταιρεία που ίδρυσε ο προπάππος του το 1903: να εντείνει την εκτέλεση των καθημερινών της λειτουργιών, να εκσυγχρονίσει τη Ford με τη χρήση των τελευταίων τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και η παραγωγή 3D και, τέλος, να αναπτύξει νέες δραστηριότητες για το μέλλον.
Η επιλογή του Χάκετ στο τιμόνι της εταιρείας χαρακτηρίστηκε από τον Φορντ ως η καταλληλότερη για να εκπληρώσει αυτούς τους στόχους και να μετατρέψει και πάλι την εταιρεία σε πρωτοπόρο. Μάλιστα, το αφεντικό της Ford εκθείασε τον αμερικανό μάνατζερ χαρακτηρίζοντάς τον ως «αποδεδειγμένα μεταρρυθμιστή ηγέτη» και «οραματιστή στοχαστή».
«Αυτός κι εγώ μοιάζουμε σε πολλά. Πάντα συμφωνούμε όταν πρόκειται για το μέλλον» είπε ο Φορντ. Και πρόσθεσε ότι ο Χάκετ έχει επίσης «την ισχυρή επιχειρησιακή εμπειρία που απαιτείται για την εκτέλεση των βασικών δραστηριοτήτων της Ford».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.