Toyota Hybrid: Υβριδικά εφ’ όλης της ύλης

Εν έτει 1994 μια μικρή ομάδα μηχανικών της Toyota με επικεφαλής τον σημερινό πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ιαπωνικής φίρμας, Takeshi Uchiyamada, εργάστηκε

Toyota Hybrid: Υβριδικά εφ’ όλης της ύλης
Εν έτει 1994 μια μικρή ομάδα μηχανικών της Toyota με επικεφαλής τον σημερινό πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ιαπωνικής φίρμας, Takeshi Uchiyamada, εργάστηκε με απόλυτη μυστικότητα πάνω σε ένα φιλόδοξο project που έφερε την κωδική ονομασία G21.
Ελάχιστοι ήταν εκείνοι που γνώριζαν τη δραστηριότητα των μετρημένων στα δάχτυλα του ενός χεριού μηχανικών, καθώς η Toyota είχε φροντίσει να τους προστατεύσει ακόμη και από τα αδιάκριτα βλέμματα των συναδέλφων τους. Οι φήμες στο εσωτερικό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τη μυστική ομάδα και το άγνωστο project οργίαζαν.
Περίπου έναν χρόνο αργότερα, τον Οκτώβριο του 1995, η πρωτότυπη εκδοχή του Prius αποκαλύπτεται στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου στο Τόκιο. Πίσω στην Toyota City η μάχη με τον χρόνο συνεχιζόταν. Θα χρειαστούν 49 ημέρες –και νύχτες –ώστε οι μηχανικοί να λύσουν το πρόβλημα που δεν επέτρεπε στο υπό εξέλιξη Prius να πραγματοποιήσει τα πρώτα του μέτρα, αλλά μόλις δύο χρόνια ώστε το δημοφιλέστερο στις ημέρες μας υβριδικό να βρεθεί στη γραμμή παραγωγής.
Από εκείνη την ημέρα ως και σήμερα η Toyota έχει διαθέσει σε ολόκληρο τον πλανήτη περισσότερα από 8 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα, οδηγώντας στην εξοικονόμηση 22 εκατομμυρίων λίτρων βενζίνης και αποτρέποντας την έκλυση 58 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Το παράδειγμα ενός πραγματικού πρωτοπόρου ακολούθησαν πολλά από τα επόμενα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας, διαμορφώνοντας σήμερα την πληρέστερη γκάμα υβριδικών προτάσεων στην ευρωπαϊκή αγορά
Toyota Yaris Hybrid


Πρόκειται για τη μικρότερη υβριδική πρόταση στην γκάμα της Toyota και τη μοναδική στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Στην «καρδιά» του υβριδικού συνόλου του Yaris HSD βρίσκεται ένας κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων, στο έργο του οποίου συμβάλλει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 45 kW. Το CVT κιβώτιο αναλαμβάνει να μεταφέρει τη συνδυαστική ισχύ των 100 ίππων στους μπροστινούς τροχούς, ενώ οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου επιτρέπουν την κάλυψη μερικών χιλιομέτρων με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Με τον τρόπο αυτόν η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου περιορίζεται στα 3,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 75 γρ./χλμ., καθιστώντας το Yaris Ηybrid την αποδοτικότερη επιλογή στην κατηγορία του.
Τoyota Auris Hybrid


Διατηρώντας το προφίλ ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback, το Auris Hybrid αποτέλεσε το 2015 τη δημοφιλέστερη υβριδική πρόταση της ευρωπαϊκής αγοράς. Οι λύσεις που υιοθετεί προέρχονται από το Prius, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,8 λίτρων να συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Αν και η απόσταση που μπορεί να καλύψει το Auris Hybrid αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που βρίσκεται αποθηκευμένη στις μπαταρίες νικελίου μετάλλου δεν ξεπερνά τα δύο χιλιόμετρα, η συνδυαστική λειτουργία του ηλεκτρικού και του θερμικού κινητήρα αρκεί ώστε η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να μην ξεπερνά τα 3,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 79 γρ./χλμ. Αντιστοίχως, οι 136 ίπποι του υβριδικού συνόλου επιτρέπουν στο Auris HSD να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 10,9 δευτερόλεπτα.
Toyota RAV4 Hybrid


Η πρόσφατη σχεδιαστική και εξοπλιστική ανανέωση του Toyota RAV4 πρόσθεσε στην γκάμα του καταξιωμένου SUV το πρώτο υβριδικό σύνολο της ιστορίας του. Στις δικίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου η απόδοση των 197 ίππων προκύπτει από τη συνδυαστική λειτουργία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,5 λίτρων και ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Δύο ηλεκτροκινητήρες διαθέτει το τετρακίνητο RAV4 Hybrid, με τον δεύτερο να αναλαμβάνει την κίνηση των πίσω τροχών υπενθυμίζοντας τον διττό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Τις τεχνικές προδιαγραφές του υβριδικού SUV συμπληρώνουν οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων που εκτός των άλλων διαθέτει και χειροκίνητη διαμόρφωση. Η μέση κατανάλωση του RAV4 Hybrid διαμορφώνεται στα 4,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 115 γρ./χλμ.
Toyota Prius


Μετρώντας 3,6 εκατομμύρια πωλήσεων σε διάστημα 18 ετών, το Prius αποτελεί συνώνυμο της υβριδικής τεχνολογίας. Σήμερα, στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του, η θεαματική βελτίωση που παρουσιάζει δεν οφείλεται αποκλειστικά στο αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο με το οποίο εφοδιάζεται αλλά και στη νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει βασιστεί. Η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, το χαμηλότερο κέντρο βάρος και η νέα διάταξη της πίσω ανάρτησης διαμορφώνουν ένα ικανότερο σε όλα τα επίπεδα σύνολο. Mε τη σειρά τους, οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τόσο στον κινητήρα βενζίνης των 1,8 λίτρων όσο και στα ηλεκτρικά μέρη του Hybrid Synergy Drive έχουν οδηγήσει στη δημιουργία μιας αποδοτικότερης, κατά 21%, μονάδας ισχύος. Οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου όπως και το CVT έχουν διατηρήσει τη θέση τους, την ώρα που η μέγιστη συνδυαστική ιπποδύναμη έχει υποχωρήσει στους 122 ίππους και η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου στα 3,0 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version