Τουριστικά λεωφορεία εναντίον ΚΤΕΛ για τη μεταφορά προσφύγων

Για ρουσφετολογική ρύθμιση που δίνει «καταχρηστικά στα ΚΤΕΛ το δικαίωμα μεταφοράς προσφύγων», με την

Τουριστικά λεωφορεία εναντίον ΚΤΕΛ για τη μεταφορά προσφύγων

Για ρουσφετολογική ρύθμιση που δίνει «καταχρηστικά στα ΚΤΕΛ το δικαίωμα μεταφοράς προσφύγων», με την επίφαση της έκτακτης ανάγκης, κάνει λόγο επιστολή που απέστειλε σήμερα, η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού στον Πρωθυπουργό. Μάλιστα, τα μέλη της προειδοποιούν ότι είναι έτοιμα να προχωρήσουν σε άμεσες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Αντίδραση για το άρθρο 80 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και Λειτουργία Υπηρεσίας Ασύλου, Αρχής Προσφύγων, Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης (…) και άλλες διατάξεις», που εισάγεται σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή, υπήρξε και από τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.
Όπως αναφέρει ο δευτεροβάθμιος φορέας εκπροσώπησης των επιχειρήσεων τουριστικών λεωφορείων της χώρας: «Είναι απαράδεκτο κατά παρέκκλιση των Νόμων 711/77 και 2963/2001 καταχρηστικά να δίνεται στα ΚΤΕΛ το δικαίωμα μεταφοράς προσφύγων ως “ρουσφέτι”, όταν αυτή η μεταφορά αποτελεί αποκλειστικό έργο των τουριστικών λεωφορείων ΔΧ της χώρας, για τα οποία υφίσταται υπερεπάρκεια οχημάτων στο σύνολο της επικράτειας και άρα σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η επίκληση επείγουσας ανάγκης για την χρήση λεωφορείων των ΚΤΕΛ».
Η επιστολή μάλιστα αναφέρει πως «το ελληνικό κράτος επί σειρά ετών αναζητεί δικαιολογίες για να εξυπηρετεί τα ΚΤΕΛ ρουσφετολογικά και να τους δίνει έργο που έχει κατοχυρωθεί με σειρά νόμων και δικαστικών αποφάσεων από τα τουριστικά λεωφορεία, χωρίς αντίστοιχα να επιτρέπει στα τουριστικά λεωφορεία να πραγματοποιούν συγκοινωνιακό έργο, το οποίο έχει δοθεί με απευθείας ανάθεση στα ΚΤΕΛ και δεν έχει απελευθερωθεί, παρά τις συνεχείς πιέσεις όλων και του ΟΟΣΑ».
Σύμφωνα, με τις επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων, «αν κατ’ εξαίρεση τους δινόταν έργο μεταφοράς προσφύγων για έξι μήνες –όπως το άρθρο 80 του εν λόγω σχεδίου νόμου εισηγείται –αντίστοιχα θα έπρεπε να δοθεί δικαίωμα για το ίδιο διάστημα και στα τουριστικά λεωφορεία να πραγματοποιήσουν το συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ, ώστε να καλύψουν το κενό που θα δημιουργηθεί στις υπεραστικές γραμμές από τη χρήση λεωφορείων των ΚΤΕΛ για τους πρόσφυγες».
Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων και των τουριστικών λεωφορείων, όπως επισημαίνεται, είναι ανάστατος και σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψει την καταστρατήγηση της υπάρχουσας νομοθεσίας περί μεταφοράς επιβατών, προσφύγων εν προκειμένω. Μάλιστα, με σχετική επιστολή στις 22 Μαρτίου 2016 η Ομοσπονδία ενημέρωσε τους συναρμόδιους Υπουργούς για την αποκλειστικότητα του έργου, ενώ προειδοποιεί ότι είναι έτοιμη για απεργιακές απεργιακές κινητοποιήσεις, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην αρχή της τουριστικής περιόδου.
«Η μεταφορά προσφύγων αποτελεί αποκλειστικό έργο των τουριστικών λεωφορείων ΔΧ της χώρας, το πραγματοποιούμε από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η προσφυγική κρίση και δεν θα επιτρέψουμε στα ΚΤΕΛ να νομιμοποιήσουν έργο το οποίο κάνουν παράνομα με την επίφαση της έκτακτης ανάγκης. Τα τουριστικά λεωφορεία άλλωστε είναι τα μόνα που μπορούν αξιόπιστα να ανταποκριθούν άμεσα και με οποιαδήποτε διαθεσιμότητα απαιτηθεί οπουδήποτε στην Ελλάδα, καθώς ο αριθμός τους ξεπερνά τις 7500» κλείνει η επιστολή.
ΟΦΑΕ: Το ανατεθέν μεταφορικό έργο προσφύγων δεν έχει ακόμα πληρωθεί
Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας επισημαίνει με υπόμνημά της, ότι στο άρθρο 80 του σχεδίου νόμου, «προβλέπεται κατά παρέκκλιση από την κείμενη νομοθεσία που καταμερίζει το μεταφορικό έργο επιβατών σε τουριστικούς και συγκοινωνιακούς φορείς ανάλογα με τη φύση του δρομολογίου, το είδος της διαδρομής και τον τρόπο σχηματισμού της ομάδας επιβατών, η επί εξάμηνο ανάθεση του έργου της μεταφοράς των προσφύγων από κέντρα συγκέντρωσης σε λιμάνια, αεροδρόμια και λοιπά σημεία αναχώρησης και αντίστροφα, στα ΚΤΕΛ». Προθεσμία που μπορεί να παραταθεί, σύμφωνα με το υπόμνημα, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, τον οποίο η υπό ψήφιση διάταξη εξουσιοδοτεί σχετικά.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (ν. 711/1977, 2446/1996, 2963/2001), η μεταφορά σε γραμμές «κλειστής» διαδρομής (λιμάνια –μεθοριακοί σταθμοί κοκ) προσχηματισμένων ομάδων επιβατών συνιστά αποκλειστικό έργο των τουριστικών λεωφορείων και όχι των ΚΤΕΛ ή οποιουδήποτε άλλου φορέα. Οι αυτοκινητιστές τουριστικών λεωφορείων επισημαίνουν ότι χωρίς να αμφισβητούν την σοβαρή και επείγουσα ανάγκη της Πολιτείας, είναι αντίθετοι στην επίκληση της ανάγκης αυτής ως προσχήματος για την μετάθεση μεταφορικού έργου από τα τουριστικά λεωφορεία στα ΚΤΕΛ
Όπως επισημαίνουν, ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων είναι ο μόνος που μπορεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη για ευέλικτη και ανά πάσα χρονική στιγμή διάθεση μεγάλου αριθμού τουριστικών λεωφορείων για την μεταφορά προσφύγων σε όλη την Ελλάδα. «Αυτό δείχνει άλλωστε και η μέχρι τώρα άψογη ανταπόκριση του κλάδου, που ακόμα δεν έχει πληρωθεί, στο ανατεθέν μεταφορικό έργο προσφύγων».
Επικαλούμενοι την αντίθεση της σχεδιαζόμενης αυτής ρύθμισης στην αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού, οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών αναφέρουν: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η διατύπωση της διάταξης έγινε όχι σκόπιμα, αλλά εσπευσμένα και βιαστικά λόγω της πράγματι επείγουσας ανάγκης», και συνεχίζουν ζητώντας από την Κυβέρνηση να αποσύρει το άρθρο 80: «Αλλιώς δεν υπάρχει άλλο περιθώριο ερμηνείας παρά το ότι με αφορμή το προσφυγικό η κυβέρνηση επιχειρεί αθέμιτη ανακατανομή του μεταφορικού έργου σε βάρος των τουριστικών λεωφορείων διοχετεύοντας ανάλογα κονδύλια στα ΚΤΕΛ, πέρα από τις τακτικές τους επιδοτήσεις και διευρύνοντας τις αρμοδιότητές τους και μάλιστα με παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία».
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version