Από το 2013 ως και σήμερα το Υaris δεν αποτελεί απλώς τη δημοφιλέστερη πρόταση της κατηγορίας των… υπεραυτοκινήτων πόλης αλλά και το best seller της ελληνικής αγοράς θέτοντας τις βάσεις για την πρωτιά που απολαμβάνει επί τρία συναπτά έτη η Toyota. H επιστροφή λοιπόν στις ούτως ή άλλως αναβαθμισμένες προδιαγραφές του παραμένει πάντα επίκαιρη. Αφορμή για τη δική μας επιστροφή στο αριστερό κάθισμα του Yaris αποτέλεσε η παρουσία ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων δίπλα στον γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,33 λίτρων.
Ενας συνδυασμός που, αν και δεν διαθέτει την πολυπλοκότητα αλλά και την αποδοτικότητα ενός δοκιμασμένου στον χρόνο υβριδικού συνόλου, παραπέμπει –λόγω CVT και τιμής –στο Yaris HSD.
Για πάντα νέο
Το μεγαλύτερο μέρος των παρεμβάσεων που πραγματοποιήθηκαν στα μέσα του 2014 με αφορμή την ανανέωση των προδιαγραφών του Yaris φέρει –όχι τυχαία –την υπογραφή της Toyota Motor Europe.
Κρίνοντας λοιπόν από τον δυναμικότερο σχεδιασμό των επιφανειών του αμαξώματος αλλά και από την αισθητή αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας στον θάλαμο επιβατών, μπορείς με σιγουριά να δηλώσεις πως οι άνθρωποι της Toyota επιχείρησαν να χαρίσουν στο Yaris έναν πιο… ευρωπαϊκό αέρα.
Σε επίπεδο εξοπλισμού πάντως οφείλεις να ξεχωρίσεις το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών, την κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και τις εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας που συνθέτουν το Toyota Safety Sense.
Στον αυτόματο
Επιλέγοντας το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων αντί της μηχανικής μονάδας των έξι ταχυτήτων, πέρα από τα προφανή οφέλη που προκύπτουν σε σχέση με την ευκολία κίνησης του αυτοκινήτου σε αστικό περιβάλλον, μπορείς να ελπίζεις στην περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους. Οχι τόσο από τη διαφορά που παρατηρείται στην κατανάλωση καυσίμου όσο από τις χαμηλότερες φθορές που υπόσχεται μια τέτοια εφαρμογή.
Σεβόμενος τον χαρακτήρα της έκδοσης και αποφεύγοντας τους πειραματισμούς, το CVT ανταποκρίνεται με σχετική ευκολία στην όχι και τόσο απαιτητική αποστολή διαχείρισης των 99 ίππων και των 125 Nm ροπής του ατμοσφαιρικού κινητήρα.
Ο ρυθμός περιστροφής του τελευταίου σπάνια ξεπερνά τις 2.000 σ.α.λ. Εξίσου σπάνια ο θόρυβος που καταλήγει στον θάλαμο επιβατών γίνεται ενοχλητικός και η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου υπερβαίνει τα 7,0 λίτρα.
Η παραπάνω εικόνα αλλάζει από τη στιγμή που θα ενεργοποιήσεις τη λειτουργία Sport. Το τετρακύλινδρο σύνολο των 1.329 κ.εκ. δουλεύει πλέον ψηλότερα αφήνοντας να εννοηθεί πως είναι ικανό να κινήσει με πιο σβέλτο ρυθμό τα περίπου 1.100 κιλά του Yaris.
Tα πράγματα γίνονται ακόμη καλύτερα από τη στιγμή που θα αξιοποιήσεις τη χειροκίνητη διαμόρφωση του CVT. Oι επτά προεπιλεγμένες σχέσεις χαρίζουν την αίσθηση πως μπορείς να διεκδικήσεις κάτι περισσότερο, έστω και αν το αποτέλεσμα όπως αυτό περιγράφεται από τα νούμερα των επιδόσεων είναι λίγο-πολύ το ίδιο και σαφώς υποδεέστερο σε σύγκριση με εκείνο που μπορεί να επιτύχει σε παρόμοιες συνθήκες η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
