Τα υδροπλάνα ξανάρχονται στη μόδα

Επειτα από 60 χρόνια στα αζήτητα, τα υδροπλάνα επιστρέφουν κατ' απαίτησιν όλο και περισσοτέρων τουριστών, έγραφαν πρόσφατα οι «Financial Times»

Τα υδροπλάνα ξανάρχονται στη μόδα
Επειτα από 60 χρόνια στα αζήτητα, τα υδροπλάνα επιστρέφουν κατ’ απαίτησιν όλο και περισσοτέρων τουριστών, έγραφαν πρόσφατα οι «Financial Times». Αφορμή για το ρεπορτάζ της βρετανικής οικονομικής εφημερίδας είναι η Αεροπορική Εκθεση της Σιγκαπούρης, που έγινε τον περασμένο μήνα. Εκεί ο εγγονός του ιδρυτή της Dornier ανακοίνωσε ότι, έπειτα από ένα διάλειμμα… οκτώ δεκαετιών, η ιστορική βιομηχανία θα ξεκινήσει και πάλι να βγάζει υδροπλάνα από τις γραμμές παραγωγής της.
Πρόκειται για το Seastar, ένα μοντέλο που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 12 επιβάτες με ταχύτητα μεγαλύτερη των 320 χλμ. την ώρα σε προορισμούς 1.600 χιλιομέτρων. Ο Κονράντο Ντορνιέ, εγγονός του Κλοντ Ντορνιέ που ίδρυσε την ομώνυμη γερμανική αεροναυπηγική βιομηχανία το 1914, είπε ότι έχει ήδη λάβει 11 παραγγελίες για υδροπλάνα Seastars.
Υψηλή ζήτηση


Προσέθεσε όμως ότι ελπίζει πως την επόμενη δεκαετία θα κατασκευάζει από 300 ως 350 υδροπλάνα ετησίως για να καλύψει την εκτινασσόμενη στα ύψη ζήτηση.
Για την κατασκευή των νέων, σύγχρονων υδροπλάνων η εδρεύουσα στο Ομπερπφαφενχόφεν της Γερμανίας Dornier συνεργάζεται με δύο κινεζικές εταιρείες, τη Wuxi Industrial Development Group και τη Wuxi Communications Industry Group. Διότι «στην Κίνα υπάρχουν και μια τεράστια αγορά και μια τεράστια ακτογραμμή με υποτυπώδεις συνήθως υποδομές που μπορούν να εξυπηρετηθούν με το υδροπλάνο που προσφέρει μεγάλα πλεονεκτήματα», όπως εξηγεί ο Ντορνιέ.
Ο γαλλικής καταγωγής γερμανός επιχειρηματίας (ο προπάππος του και πατέρας του ιδρυτή της Dornier ήταν γάλλος έμπορος κρασιών στη Γερμανία) θεωρεί ότι, παρά τη μεγάλη ζήτηση για τουριστικούς σκοπούς, το 50% των παραγγελιών του θα έλθει από κυβερνήσεις. Διότι τα υδροπλάνα είναι ιδανικά για περιπολίες των ακτών, για έρευνες και για διασώσεις –εύκολα φαντάζεται κανείς πόσο χρήσιμα θα ήταν για την αντιμετώπιση της σοβούσας προσφυγικής κρίσης στο Αιγαίο.
Στην Αεροπορική Εκθεση της Σιγκαπούρης δεν ήταν μόνο η Dornier που αποκάλυψε τα σχέδιά της να πρωταγωνιστήσει στην αναβίωση του υδροπλάνου ως μέσου μεταφοράς και «εργαλείου» της Ακτοφυλακής. Πολλές ακόμη εταιρείες, όπως η καναδική Viking, έχουν ήδη λάβει πρωτοβουλίες για να «παίξουν» στη νέα αυτή αγορά.
Δυσκολία στις άδειες


Οπως επίσης εμφανίστηκαν και πολλές νεοφυείς (startups) εταιρείες αερομεταφορών που διαθέτουν μόνο υδροπλάνα στον στόλο τους. Μία εξ αυτών είναι η ινδική Kerala Seaplane, η οποία ξεκινά πτήσεις στη Νοτιοδυτική Ινδία τον επόμενο μήνα με τα δύο 10θέσια Cessna 208 που διαθέτει. Πτήσεις υδροπλάνων για τουριστικούς σκοπούς έχουν ξεκινήσει προσφάτως στην Τουρκία, στο Βιετνάμ και στη Σρι Λάνκα, σύμφωνα με τους «FT».
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι στο δημοσίευμα γίνεται εκτενής αναφορά στις δυσκολίες εξασφάλισης αδειών που αντιμετωπίζουν όσοι ενδιαφέρονται να εμπλακούν στις αεροσυγκοινωνίες με υδροπλάνα. Κυρίως στην Ευρώπη, όπου εν προκειμένω η Ελλάδα δεν διεκδικεί το μονοπώλιο της γραφειοκρατίας και της… τρικλοποδιάς.
Ακόμη και στην Κροατία οι ανάλογες προσπάθειες αεροπορικής σύνδεσης προορισμών στις Δαλματικές Ακτές είχαν «κολλήσει» την προηγούμενη δεκαετία. Ωστόσο, η ιδρυθείσα από γερμανούς πιλότους καναδική European Coastal Airlines κατάφερε να «απογειωθεί» το 2014. Και εφέτος θα δρομολογήσει τα οκτώ υδροπλάνα της σε τουριστικούς προορισμούς στις ακτές της Κροατίας, ενώ θα πραγματοποιεί πτήσεις και στην Πεσκάρα της Ιταλίας. Στις προθέσεις της είναι να επεκτείνει τις πτήσεις της στη Βενετία αλλά και στο Μαυροβούνιο και στην Ελλάδα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version