Επιστρέφει στο «Ελ. Βενιζέλος» η LOT Polish Airlines, η οποία ξεκινά την απευθείας σύνδεση μεταξύ της Αθήνας και της Βαρσοβίας, εκτελώντας τέσσερις πτήσεις ανά εβδομάδα από τις 2 Μαρτίου και προσφέροντας διηπειρωτικές πτήσεις μέσω της πολωνικής πρωτεύουσας.
Ειδικότερα, η εταιρεία, η οποία είναι μία από τις παλιότερες αερογραμμές της Ευρώπης, θα ξεκινήσει με τέσσερα δρομολόγια ανά εβδομάδα, τα οποία θα αναχωρούν για Βαρσοβία στις 04:25 και θα επιστρέφουν στην Αθήνα στις 22:00. Τη θερινή σεζόν τα δρομολόγια θα εκτελούνται σε καθημερινή βάση.
Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με Embraer jets, χωρίς μεσαίο κάθισμα, παρέχοντας τρεις κατηγορίες ναύλου: business class, premium economy classκαι economy class. Παράλληλα, οι πτήσεις μακρινών αποστάσεων από Βαρσοβία θα εκτελούνται με το υπερσύγχρονοBoeing787Dreamliner.
Η LOT επιστρέφει στην Αθήνα ύστερα από έναν χρόνο απουσίας, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης, η οποία ήταν προαπαιτούμενο από τις Βρυξέλλες προκειμένου να εγκριθούν ως σύννομες κρατικές ενισχύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί στην εταιρεία από την κυβέρνηση της Πολωνίας, η οποία ελέγχει το 68% του μετοχικού κεφαλαίου των αερογραμμών.
Σύμφωνα με την πρέσβειρα της Πολωνίας στην Αθήνα κυρία Άννα Μπαρμπαρζάκ, η Ελλάδα αποτελεί αναδυόμενο προορισμό για τους Πολωνούς, καθώς το 2015 κατέγραψε 700.000 τουρίστες από τη χώρα της ανατολικής Ευρώπης.
Παράλληλα, όπως δήλωσε ο υπεύθυνος επικοινωνίας της LOT κ. Άντριαν Κουμπίτσκι, η εταιρεία εκπονεί ένα πενταετές πλάνο αναδιάρθωσης που έχει στόχο την καθιέρωση της Βαρσοβίας ως κόμβου για διηπειρωτικές πτήσεις, καθώς ήδη πετάει προς Νέα Υόρκη, Σικάγο, Τορόντο, Πεκίνο και Τόκιο.
Για αυτό τον σκοπό η LOT έχει αποκτήσει έξι Dreamliner, ενώ του χρόνου θα παραλάβει άλλα δύο. Στην Ευρώπη και στην Πολωνία χρησιμοποιεί Boeing 737, Embraer τριών τύπων, αλλά και turboprop Bombardier.
Το κράτος πουλάει το μερίδιό του
Σε ερώτηση του «Βήματος» για το τι συμβαίνει με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, η οποία έχει διακόψει 15 δρομολόγια και έχει πουλήσει slots σε αντάλλαγμα της έγκρισης των κρατικών ενισχύσεων από τις Βρυξέλλες, o κ. Κουμπίτσκι σημείωσε ότι γίνονται διάφορες συζητήσεις με επενδυτές σε καθεστώς εμπιστευτικότητας.
Όπως τόνισε ο κ. Κουμπίτσκι, εξετάζονται τρεις επιλογές: Είτε θα υπάρξει πώληση πλειοψηφικού πακέτου και εκχώρηση του μάνατζμεντ σε ιδιώτη επενδυτή είτε θα δοθεί μειοψηφικό μερίδιο με αντάλλαγμα τη χρηματοδοτική ενίσχυση της εταιρείας ή η LOT θα μπει στο Χρηματιστήριο –αποτελεί και τον βασικότερο μοχλό του πολωνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων εδώ και πολλά χρόνια.
«Το περιβάλλον δεν είναι εύκολο και οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανταγωνιστούν εταιρείες χαμηλού κόστους αλλά και τις αεροπορικές του Περσικού Κόλπου» σημείωσε. Μάλιστα, παρατήρησε ότι οι αερομεταφορείς της Ευρώπης και των τρίτων χωρών δεν παίζουν «με τους ίδιους κανόνες», ενώ τόνισε ότι χρειάζονται τεράστιες επενδύσεις και συνεργασίες για την προμήθεια αεροσκαφών και την ανάπτυξη δικτύων.
Η LOT, η οποία κατέγραφε ζημιές για πολλά χρόνια, είναι από το 2014 κερδοφόρος. «Η LOT μπορεί να βάλει παραγγελίες για 10 με 15 αεροσκάφη και το δουλεύουμε. Με τον σωστό επενδυτή θα μπορεί να γίνει» τόνισε.
Αναδυόμενη αγορά η Ανατολική Ευρώπη
Σύμφωνα με τη διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κυρία Ιωάννα Παπαδοπούλου, η Ανατολική Ευρώπη είναι μία αγορά που αναπτύσσεται ταχύτατα για την Αθήνα, καθώς αυξήθηκε το 2015 κατά 25%, φτάνοντας τα 1,3 εκατ. επιβάτες και καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 11%.
Όπως τόνισε, η επιβατική κίνηση μεταξύ Αθήνας και Βαρσοβίας βαίνει αυξανόμενη, καθώς ενώ το 2014 προσέγγιζε τους 90.000 ταξιδιώτες, ενώ το 2015 ξεπέρασε τους 150.000. «Αυτή είναι μία εξαιρετική στιγμή για τη LOT, η οποία μπορεί να φέρει τόνωση της ζήτησης και να κεφαλοποιήσει αυτή τη δυναμική» σημείωσε.
Στο μεταξύ, όπως δήλωσε η κυρία Παπαδοπούλου, ο Φεβρουάριος του 2016 για το «Ελ. Βενιζέλος» τρέχει με ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης 11%, περίπου δηλαδή όπως και ο προηγούμενος μήνας.
