Πειραιώτες: Ναι στην Cosco, όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Tην άποψη των κατοίκων του Πειραιά για μια σειρά ζητήματα αποτυπώνει η έρευνα «Πόλη - Λιμάνι» που έγινε για λογαριασμό της ιστοσελίδα Portnet, η οποία παρουσιάστηκε την Τετάρτη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη.

Πειραιώτες: Ναι στην Cosco, όχι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Tην άποψη των κατοίκων του Πειραιά για μια σειρά ζητήματα αποτυπώνει η έρευνα «Πόλη – Λιμάνι» που έγινε για λογαριασμό της ιστοσελίδα Portnet, η οποία παρουσιάστηκε την Τετάρτη στο Ίδρυμα Λασκαρίδη.

Στα βασικά ευρήματα της έρευνας της Public Issue σημειώνεται ότι τόσο η εικόνα του ΟΛΠ όσο και η εικόνα του νέου βασικού επενδυτή Cosco είναι θετική με ποσοστό θετικών κρίσεων 60% και 57% αντιστοίχως.
Ως προς τον ΟΛΠ, η εικόνα του διαμορφώνεται ευνοϊκότερα στους περιφερειακούς δήμους (61% έναντι 57% στον δήμο Πειραιά), γεγονός που δεν ισχύει για την Cosco η εικόνα της οποίας παρουσιάζεται ισοδύναμη (56% έναντι 58% στον δήμο Πειραιά).
Επίσης για το ΤΑΙΠΕΔ θετική άποψη έχει το 27% των κατοίκων της Α’ Πειραιά και 29% της Β’ Πειραιά. Γενικά στην περιοχή επικρατεί αρνητική εικόνα για το Ταμείο (51%).
Θετική η ανταπόκριση των Πειραιωτών για τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των λιμενεργατών (του ΟΛΠ και της πανελλαδικής ομοσπονδίας) ενώ οι κυβερνητική χειρισμοί στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης αποδοκιμάζονται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ερωτώμενων (75% κατά έναντι 16% υπέρ).
Ωστόσο σε γενικές γραμμές οι κάτοικοι του δήμου Πειραιά αντιμετωπίζουν περισσότερο ευνοϊκά το θέμα πώλησης του ΟΛΠ σε σύγκριση με τους κατοίκους περιφερειακών δήμων.
Με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ συντάσσεται το 37% της πειραϊκής κοινής γνώμης, δηλαδή σχεδόν 4 στους 10 πολίτες, ενώ διαφωνεί το 46% (σχεδόν ένας στους δύο) και παράλληλα το 17% δεν εκφέρει γνώμη.
Επιπροσθέτως το 38% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι η διαχείριση θα πρέπει να δοθεί σε ιδιώτες ενώ η πλειοψηφία που προσεγγίζει το 56% θεωρεί ότι πρέπει να παραμείνει στο κράτος.
Μισθοί και κυκλοφοριακό
Ακόμη από τους τομείς αναφορικά με τις ενδεχόμενες επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ η κοινή γνώμη του Πειραιά αναμένει επιδείνωση σε δυο κυρίως, στους μισθούς και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Βελτίωση αναμένει ωστόσο σε μια σειρά τομέων όπως στην ενίσχυση της διεθνούς θέσης, της υλοποίησης έργων υποδομής, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες, στις επιπτώσεις από την ανάπτυξη της περιοχής, και στις επεκτάσεις του εμπορικού και επιβατικού λιμανιού αλλά και για κρουαζιέρες.
Στην εκδήλωση το παρών έδωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας ο οποίος ανέφερε ότι μέχρι το καλοκαίρι (Ιούνιο – Ιούλιο) θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Όπως είπε, ανεξάρτητα από τις διαθέσεις καθενός, οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης από την πλευρά της κυβέρνησης και του ευρύτερου Δημοσίου θα ολοκληρωθούν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
Ο υπουργός σημείωσε ότι πλέον υπάρχουν μια σειρά από διαδικασίες στις εμπλέκεται το ελληνικό Δημόσιο, η Βουλή και η κυβέρνηση λέγοντας ειδικότερα ότι η συμφωνία θα ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα έρθει προς κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων και τελικά θα υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς. Και όλα αυτά προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι κάποιοι θα ήθελαν οι διαδικασίες είτε να «τρέξουν» πιο γρήγορα είτε να «καθυστερήσουν» επεσήμανε.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν πρώην και νυν βουλευτές του Πειραιά, εκπρόσωποι φορέων και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο μεγάλο λιμάνι κ.ά.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version