Volvo S60 Cross Country D4: Ανήσυχο πνεύμα

Το στυλιζαρισμένο προφίλ και οι κλασικές αναλογίες ενός premium, με όλη τη σημασία της λέξης, sedan δεν αποτέλεσαν ουσιαστικό εμπόδιο.

Volvo S60 Cross Country D4: Ανήσυχο πνεύμα
Το στυλιζαρισμένο προφίλ και οι κλασικές αναλογίες ενός premium, με όλη τη σημασία της λέξης, sedan δεν αποτέλεσαν ουσιαστικό εμπόδιο. Το S60 της Volvo όχι μόνο απέκτησε την απαραίτητη, για ένα crossover, απόσταση από το έδαφος αλλά και εκείνες τις ιδιότητες που του επιτρέπουν –αν δεν του επιβάλλουν –να χαράξει μια πολύ διαφορετική πορεία.
Εχοντας ήδη γνωρίσει το αντίστοιχων προδιαγραφών V60, η εικόνα του S60 Cross Country δεν προκαλεί καμία απολύτως έκπληξη. Πρόκειται για την ίδια ακριβώς «συνταγή», η οποία ωστόσο προσαρμόζεται για πρώτη φορά στα μέτρα και στα σταθμά ενός τετράθυρου αμαξώματος.
Χωρίς προηγούμενο
Τα σκουρόχρωμα προστατευτικά πλαστικά που καλύπτουν τους θόλους των τροχών, οι «ποδιές» στον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα και η εμφανώς μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος επιτρέπουν ακόμη και στον μη υποψιασμένο παρατηρητή να αντιληφθεί τη διαφορετικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Τη μοναδικότητά της, καθώς η εν λόγω κατηγορία δεν διαθέτει προηγούμενο, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την ενσωμάτωση σχεδιαστικών ή μη χαρακτηριστικών που θα μπορούσαν με τη σειρά τους να οδηγήσουν στη δημιουργία ενός λιγότερο ή περισσότερο συνειδητοποιημένου crossover.
Προσθέτοντας στα παραπάνω τις ειδικού σχεδιασμού ζάντες ελαφρού κράματος μεγέθους 18 ιντσών, ο λόγος περνά στις εξοπλιστικές, κατά κύριο λόγο, ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει το εσωτερικό.
Τα σπορ, δερμάτινα καθίσματα κάνουν την αρχή, προσφέροντας πλευρική στήριξη που δύσκολα θα καταφέρεις να εξαντλήσεις και άνεση στην οποία εξίσου δύσκολα θα καταφέρεις να αντισταθείς.
Οι λιτές και απέριττες σχεδιαστικές γραμμές δεν υπηρετούν αποκλειστικά αυτό που έχουμε συνηθίσει να περιγράφουμε ως σκανδιναβικό design αλλά και τη δημιουργία ενός εργονομικού περιβάλλοντος.
Το πλήθος των διακοπτών που φιλοξενεί η κεντρική κονσόλα εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες λειτουργίες άνεσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με την έγχρωμη οθόνη των 5,0 ιντσών να αναλαμβάνει, μερικά εκατοστά ψηλότερα, την οπτικοποίησή τους.
Ξεχωριστή θέση στον κατάλογο του εξοπλισμού κατέχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, υπενθυμίζοντας με τη λαμπερή παρουσία του την τεχνολογική υπεροχή της σουηδικής πρότασης.
Ουσιαστικότερη, αναμφίβολα, είναι η συμβολή των αναρίθμητων εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας, όπως του συστήματος αυτόνομης πέδησης City Safety, το οποίο είναι ικανό να αποτρέψει μια ενδεχόμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα.
Αφ’ υψηλού
Ακόμη και αν αμφισβητήσεις τις εκτός δρόμου ικανότητες του δικίνητου στην προκειμένη περίπτωση S60 Cross Country, το γεγονός ότι στέκεσαι σε απόσταση 20,1 εκατοστών από το έδαφος είναι από μόνο του αρκετό για να δικαιολογήσει την παρουσία σου μακριά από την άσφαλτο.
Οχι τυχαία τα ελαστικά έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο προφίλ, η ανάρτηση την ανοχή που λείπει από τις «συμβατικές» εκδόσεις του αυτοκινήτου και το πλαίσιο μια διαλλακτικότερη στάση απέναντι στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Στην άσφαλτο, τα παραπάνω μεταφράζονται σε υψηλότερη άνεση. Στο χώμα, εμπνέουν ασφάλεια και τη σιγουριά ότι το S60 Cross Country μπορεί να ανταποκριθεί σε απαιτητικότερους ρόλους.
Σε κάθε περίπτωση, τα διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά απόσβεσης έχουν ενισχύσει την ποιότητα κύλισης του σουηδικού sedan χωρίς παρ’ όλα αυτά να αμβλύνουν τη δυναμική του.
Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν φτάνουν στο σημείο να υπονομεύσουν την ισορροπία του πλαισίου. Μάλιστα, δεδομένης της πληθωρικότητας που χαρακτηρίζει την απόδοση του δίλιτρου-υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα, φαντάζει πιο εύκολο να υπερβάλλεις με τη χρήση του δεξιού πεντάλ, παρά να προκαλέσεις με οποιονδήποτε άλλον τρόπο τη λήψη αποτελεσματικότερων μέτρων.
To S60 Cross Country με τα διακριτικά D4 έχει στη διάθεσή του 190 ίππους και 400 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα).
Παρουσία, πάντως, του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (Torque Vectoring Control), η διαχείριση των παραπάνω μεγεθών από τους μπροστινούς τροχούς μπορεί να κριθεί επιτυχημένη.
H τετρακίνηση λείπει, όχι όμως και η δυνατότητα της επιλογής ως προς το σύστημα μετάδοσης. Η εναλλακτική του μηχανικού κιβωτίου των έξι ταχυτήτων ακούει στο όνομα «geartronic», προσφέρει δύο επιπλέον σχέσεις και την ευκολία χρήσης που συνήθως αποζητείς από μια αυτόματη μονάδα.
Αν και η οικονομική επιβάρυνση που προκύπτει από την ενσωμάτωσή της στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου φτάνει τα 3.000 ευρώ, εξακολουθεί να αποτελεί την πιο ταιριαστή και φιλική προς τον χρήστη επιλογή.
Σύστημα διεύθυνσης
Στις εκδόσεις που εφοδιάζονται με τη νέα γενιά κινητήρων Drive-E το σύστημα διεύθυνσης υποστηρίζεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απαλλάσσοντας το κινητήριο σύνολο από ένα επιπλέον φορτίο και χαρίζοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει τον βαθμό της υποβοήθησης.
Geartronic
To αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως στη χειροκίνητη διαμόρφωση η επιλογή των ταχυτήτων μπορεί να γίνει από τον επιλογέα ή από τα προαιρετικά διαθέσιμα paddles, ενώ σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα ECO+ και οι συνθήκες το επιτρέψουν, το σύστημα μετάδοσης απεμπλέκεται από τους κινητήριους τροχούς ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Ψηφιοποίηση
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αποδίδει με τη μέγιστη δυνατή ευκρίνεια όλες τις απαραίτητες, για τον οδηγό, πληροφορίες. Οι τρεις διαθέσιμες διαμορφώσεις –Eco, Elegance και Performance –προσφέρουν τη δυνατότητα να προσαρμόσεις στα μέτρα σου τις ενδείξεις που θα προβάλλονται σε αυτόν.
HIGHLIGHTS

Επιστροφή στο μέλλον
Ηταν το 1997 όταν η Volvo περνούσε στην παραγωγή το V70 Cross Country συνδυάζοντας για πρώτη φορά τις αρετές ενός κλασικού station wagon με τα χαρακτηριστικά ενός offroader. Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά η σουηδική φίρμα έχει δημιουργήσει μια σπάνια παράδοση στην κατηγορία που η ίδια ίδρυσε, διαθέτοντας μια γκάμα η οποία απαρτίζεται από τρεις πολύ διαφορετικές μεταξύ τους προτάσεις.

Κινητήριος δύναμη
Το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 2,0 λίτρων ανήκει στην οικογένεια κινητήρων Drive-E ξεχωρίζοντας για την αποδοτικότητά του. Με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ με τη συμβολή του συστήματος start&stop η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται, ανεξαρτήτως συνθηκών, σε μονοψήφια νούμερα.
Σημείο επαφής
Τα ελαστικά υψηλού προφίλ δεν αποτελούν μια τυχαία επιλογή, καθώς συμβάλλουν -μεταξύ άλλων –στη μείωση του θορύβου κύλισης, προσφέροντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη προστασία στις ζάντες ελαφρού κράματος των 18 ιντσών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version