Toyota RAV4 Hybrid: Σε υβριδικά μονοπάτια

Το 75% των υβριδικών τετράτροχων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους ευρωπαϊκούς δρόμους - περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα - προέρχεται από την Toyota και τη Lexus.

Toyota RAV4 Hybrid: Σε υβριδικά μονοπάτια
Το 75% των υβριδικών τετράτροχων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους ευρωπαϊκούς δρόμους –περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα –προέρχεται από την Toyota και τη Lexus.
Οχι τυχαία, καθώς τις τελευταίες δύο δεκαετίες ο ιαπωνικός κολοσσός έχει επενδύσει όσο κανείς άλλος στην υβριδική τεχνολογία, αποτρέποντας την έκλυση 58 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα.
Η αρχή έγινε με το Prius, η συνέχεια βρήκε «ταπεινότερες» προτάσεις της Toyota να αποκομίζουν τα οφέλη της συνδυαστικής λειτουργίας ενός θερμικού και ενός ηλεκτρικού κινητήρα, προτού φτάσουμε στο 2016 και στην έλευση του πρώτου υβριδικού SUV στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας.
Διαχρονική αξία


Το RAV4 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ναι μεν το «φρεσκάρισμα» που δέχθηκε η τέταρτη κατά σειρά γενιά του έχει προσδώσει σε αυτή δυναμικότερα και ενδεχομένως ελκυστικότερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν στάθηκε από μόνο του αρκετό ώστε το καταξιωμένο SUV να κόψει τις «γέφυρες» με το πρόσφατο παρελθόν του.
Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για τον πληθωρικό θάλαμο επιβατών. Εκεί προτεραιότητα έχει δοθεί στην επικαιροποίηση του εξοπλισμού, στη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση της ηχομόνωσης.
Η οθόνη αφής μεγέθους 7,0 ιντσών είναι εκείνη που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, αποτελώντας τη «βιτρίνα» του προηγμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Touch 2. Mια άλλη πλατφόρμα, το Toyota Safety Sense, φιλοξενεί τις πολυάριθμες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα εντοπισμού πεζών και το ενεργό cruise control.
Το υβριδικό της διπλανής πόρτας


Αν και τα 2.494 κ.εκ. του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης δεν αποτελούν τον καλύτερο τρόπο για να ξεκινά κανείς τη μέρα του, το υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική ισχύ των 197 ίππων παραμένει αφοσιωμένο στην αποδοτικότητα.
Στην περίπτωση των δικίνητων εκδόσεων του RAV4 Hybrid, στο πλευρό του θερμικού κινητήρα στέκεται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 105 kW και 270 Nm ροπής.
Με ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο επιφορτίζεται με την κίνηση των πίσω τροχών, εφοδιάζονται οι τετρακίνητες εκδόσεις του. Με αυτόν τον τρόπο και χωρίς τις απώλειες που προκύπτουν από τα μηχανικά μέρη ενός παραδοσιακού συστήματος τετρακίνησης, το υβριδικό RAV4 αποκτά μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης σε απαιτητικότερες επιφάνειες. Το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων συμπληρώνει τις προδιαγραφές του υβριδικού συνόλου, διαθέτοντας αυτή τη φορά και χειροκίνητη διαμόρφωση με έξι προεπιλεγμένες σχέσεις μετάδοσης. Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις δεν λείπουν, όπως δεν λείπουν και οι αναβαθμίσεις σε πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης, δύσκολα θα καταφέρεις να αναδείξεις τη δυναμική πλευρά του υβριδικού RAV4.
Αντιθέτως, προσαρμόζοντας τις συνήθειές σου στις προδιαγραφές-ιδιαιτερότητες του υβριδικού συνόλου, η επιβράβευση δεν προκύπτει αποκλειστικά από τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και από τη… stress free εμπειρία οδήγησης που το δημοφιλές SUV είναι πλέον ικανό να προσφέρει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version