Μοιάζει βγαλμένο από την εποχή των «δεινοσαύρων». Των οχημάτων ελευθέρου χρόνου που θέλησαν να αναρριχηθούν στην κορυφή της «τροφικής πυραμίδας» αυξάνοντας δυσανάλογα τα μεγέθη τους. Με μια δεύτερη ματιά βέβαια αντιλαμβάνεσαι πως το νέο Audi Q7 ουδεμία σχέση διατηρεί με τους μακρινούς προγόνους του. Επιλέγοντας τον πιο ευθύ και σύντομο σχεδιαστικό δρόμο ώστε να εξωτερικεύσει την ιδιαιτερότητα των προδιαγραφών που χαρακτηρίζει τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του, κατάφερε να μεγιστοποιήσει τα οφέλη που προκύπτουν από την οριακή υποχώρηση των εξωτερικών διαστάσεών του.
Χαμηλότερο βάρος, υψηλότερες προσδοκίες
Η ικανότητα του κορυφαίου, στη σημερινή γκάμα της Audi, SUV να «κρύβει» το πραγματικό του μέγεθος δεν οφείλεται αποκλειστικά στους υπεραπλουστευμένους σχεδιαστικούς κανόνες που έχει ακολουθήσει. Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας οδήγησε στον θεαματικό περιορισμό του συνολικού βάρους.
Εξίσου θεαματική είναι και η μεταστροφή που παρατηρείται στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το μήκος των 5 μέτρων εξακολουθεί να θέτει περιορισμούς ως προς την κίνηση του Q7 μέσα στην πόλη, ωστόσο η ευελιξία που εξασφαλίζει ο συνδυασμός του νέου και σαφώς ικανότερου πλαισίου με τον κινητήρα diesel των 3,0 λίτρων και το Τiptronic των οκτώ ταχυτήτων αφήνει ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο.
Τα νούμερα των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα) επιβεβαιώνουν πως οι 272 ίπποι και τα 600 Nm ροπής όχι μόνο αρκούν αλλά περισσεύουν, την ίδια στιγμή που το βελτιωμένο και ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σύστημα τετρακίνησης εγγυάται την άριστη αξιοποίησή τους.
Με τη σειρά της, η προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση προσυπογράφει την ικανότητα του Q7 να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης.
Παρουσία της, το drive select, μέσω του οποίου καλείσαι να επιλέξεις το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης, αποκτά μια επιπλέον λειτουργία (allroad mode) και το αμάξωμα την ικανότητα να αυξάνει περαιτέρω την απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος κατά 2,5 ή 6 εκατοστά.
Ψηφιακό μέλλον
H πολυδιαφημισμένη ποιότητα κατασκευής αποτελεί μια διαπιστωμένη κατάκτηση για το σύνολο των προτάσεων της Audi. Προσπερνώντας λοιπόν τα επενδεδυμένα με δέρμα και alcantara καθίσματα, τη νέα γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ή ακόμη και τις απαραίτητες στις ημέρες μας εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, οφείλεις να σταθείς στην έγχρωμη οθόνη των 11,2 ιντσών που διαδραματίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, φιλοξενώντας πλήθος ψηφιακών ενδείξεων.
Πέρα από την ποιότητα, δεδομένη στο εσωτερικό του νέου Q7 θα πρέπει να θεωρείται και η ευρυχωρία. H παρουσία τρίτης σειράς καθισμάτων (στον προαιρετικό εξοπλισμό) αποτελεί ένα μόνο δείγμα της γενναιοδωρίας που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών, ένα μόνο δείγμα της ανωτερότητας που διακρίνει κάθε πτυχή του γερμανικού SUV.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
