Το σκάνδαλο VW απειλεί χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη

Αναχώματα κάθε είδους για να αντέξει σε ένα τσουνάμι προστίμων, δικαστικών αποζημιώσεων και χρηματικών ποινών

Το σκάνδαλο VW απειλεί χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Αναχώματα κάθε είδους για να αντέξει σε ένα τσουνάμι προστίμων, δικαστικών αποζημιώσεων και χρηματικών ποινών, που απειλεί να τη σαρώσει τους επόμενους μήνες, ετοιμάζει με εντατικούς ρυθμούς η Volkswagen. Αντιλαμβανόμενος ο γερμανικός όμιλος ότι τα 6,5 δισ. ευρώ που έχει βάλει στην άκρη για να πληρώσει εναντίον του αγωγές και εν γένει χρηματικές καταδίκες δεν αρκούν, την περασμένη Τρίτη ανακοίνωσε την απόφασή του να μειώσει τις επενδύσεις του κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Ταυτόχρονα η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη (το πρώτο εξάμηνο του 2014 και στον κόσμο) ανακοίνωσε ότι, δίχως να εγκαταλείπει την τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων υψηλής απόδοσης, πρόκειται να δώσει έμφαση στην τεχνολογία των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων. «Η αλλαγή πορείας της Volkswagen προς την ηλεκτροκίνηση μοιάζει σαν ένα απότομο τετακέ με χειρόφρενο που κάνει εξαιτίας του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων των ντιζελοκινητήρων της» γράφει ο οικονομικός αναλυτής του BBC Θίο Λέγκετ.
Απειλούνται και… ΑΕΠ


Την ώρα, ωστόσο, που η VW κατασκευάζει αναχώματα, πληθαίνουν οι φόβοι για το μέλλον εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας του γερμανικού ομίλου αλλά και των προμηθευτών του σε πολλές χώρες της Ευρώπης. «Είναι αλήθεια ότι τις τελευταίες εβδομάδες πολλοί συνεργάτες μας, πολλοί προμηθευτές αλλά και στελέχη τραπεζών με τις οποίες συνεργαζόμαστε εκφράζουν τη συμπάθειά τους σε μας και ζητούν με ενδιαφέρον να μάθουν νέα για τη σχέση μας με τη Volkswagen» δήλωσε στους «Financial Times» ο Τσέζαρι Πιζκόφσκι, εκτελεστικός διευθυντής του πολωνικού ομίλου Boryszew Group, ο οποίος προμηθεύει ελαστικά, πλαστικά μέρη, χερούλια θυρών και εξαρτήματα κλιματισμού σε εργοστάσια κατασκευής της Volkswagen σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

«Εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις εξελίξεις στον όμιλο. Διότι δεν είναι μόνο η φίρμα Volkswagen που επηρεάζεται από το σκάνδαλο. Ο όμιλος έχει άλλες ένδεκα επωνυμίες εκτός από τη VW. Από την Bentley Bugatti μέχρι τη Skoda και τη Seat»
γράφει σε ανταπόκρισή του από τη Ρώμη ο ρεπόρτερ των «FT» Τζέιμς Πολίτι. Σε κάποιες χώρες, όπως είναι η Τσεχία, η Ουγγαρία και η Πολωνία, όπου ο γερμανικός όμιλος λειτουργεί μονάδες κατασκευής, η ανησυχία είναι μεγαλύτερη. Διότι ο ρόλος της αυτοκινητοβιομηχανίας στις αγορές εργασίας και εν γένει στις οικονομίες των χωρών αυτών είναι πολύ μεγάλος. Στην Τσεχία περίπου το 2,2% του εργατικού δυναμικού απασχολείται στον κλάδο συνεισφέροντας κατά περισσότερο από 8% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ της χώρας. Στην Ουγγαρία τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 3,5% και 5,5%, ενώ στην Πολωνία είναι 2,5% και 2,3%.
Το χειρότερο σενάριο


Σύμφωνα με έκθεση της Bank of America, το χειρότερο σενάριο για τις χώρες αυτές προβλέπει μείωση των ΑΕΠ της Ουγγαρίας και της Τσεχίας κατά μία έως μιάμιση ποσοστιαία μονάδα την επόμενη χρονιά εξαιτίας του σκανδάλου της Volkswagen, ενώ για τα ΑΕΠ της Πολωνίας και της Ρουμανίας προβλέπεται πτώση περίπου μισής ποσοστιαίας μονάδας.
Τις μεγαλύτερες απώλειες, ωστόσο, θα τις υποστούν οι μηχανικοί του ομίλου, σημειώνει ο καθηγητής στο Ινστιτούτο Επιστημών και Τεχνολογίας του Παρισιού ParisTech Αρμάν Ατσιέλ. Σε άρθρο του στη «Le Monde» που τιτλοφορείται «Η χαμένη τιμή των μηχανικών της Volkswagen», ο γάλλος καθηγητής γράφει: «Παραβίαση του νόμου, υποτίμηση της επιστήμης, έκθεση του άλλου σε κίνδυνο: το σκάνδαλο ακουμπά στα τρία ταμπού της ταυτότητας του μηχανικού».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version