Χαρακτηριστικά όπως οι επιβλητικές διαστάσεις, τα εξεζητημένα στοιχεία εξοπλισμού, τα λιγότερο ή περισσότερο αυστηρά σχεδιαστικά μοτίβα και οι εκτός δρόμου δυνατότητες δεν έλειπαν ποτέ από μια κατηγορία αυτοκινήτων που καλώς ή κακώς έχει συνδέσει το όνομά της με την αυτάρεσκη υπερβολή. Οι εποχές βέβαια αλλάζουν και μαζί τους αλλάζουν και οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού. Σε αυτή την αλλαγή κλήθηκε να ανταποκριθεί και η Mercedes-Benz αντικαθιστώντας, έστω και με καθυστέρηση, τον εκπρόσωπό της στην κατηγορία των μεσαίων διαστάσεων SUV.
Εκλεπτυσμένος δυναμισμός
O τίτλος του premium ενδεχομένως να περιγράφει με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια την κατηγορία στην οποία η νέα Mercedes-Benz GLC πρόκειται να δραστηριοποιηθεί, χωρίς ωστόσο να προδικάζει και τον προσανατολισμό της. Εφοδιασμένο με το οπτικό πακέτο AMG και τις αναλόγου ύφους ζάντες των 20 ιντσών το γερμανικό SUV δεν θυμίζει σε τίποτε τον καθωσπρεπισμό που διακρίνει τις προτάσεις του ανταγωνισμού του. Η φαντασία στον σχεδιασμό του επέστρεψε μαζί με τις καλοσχηματισμένες καμπύλες, διαμορφώνοντας ένα σύνολο που ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί. Το πιο έμπειρο μάτι μπορεί να διακρίνει τις ομοιότητες με τη C-Class, όπως άλλωστε και την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων συγκριτικά με την GLK.
Το μήκος των 4,65 μέτρων αποτελεί άλλωστε εχέγγυο της άνεσης που έχεις την ευκαιρία να απολαύσεις σε μία από τις πέντε θέσεις του θαλάμου επιβατών. Σε εκείνη που βρίσκεται σε απόσταση μόλις λίγων εκατοστών μακριά από το γεμάτο πληροφορία τριάκτινο τιμόνι, η GLC με τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 211 ίππων κρύβει ακόμη περισσότερες εκπλήξεις. Το αριστοτεχνικό ζύγισμα της ανάρτησης με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ εκμηδενίζει την απόσταση που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος και «κρύβει» το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.735 κιλών, δίνοντας την αίσθηση ότι οδηγείς μια αμιγώς ασφάλτινη πρόταση.
Το δικό του λιθαράκι στη διαμόρφωση ενός εξαιρετικού, σε όλα τα επίπεδα, συνόλου βάζει με τη σειρά του το νέο, αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων. Το 9G-TRONIC δεν αφήνει περιθώρια κριτικής, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και παράλληλα την εμπιστοσύνη του οδηγού με την αμεσότητα και την ομαλότητα εκτέλεσης των αλλαγών. Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα) πιστοποιούν την αποτελεσματικότητα του συστήματος κίνησης-μετάδοσης, το οποίο συμπληρώνεται από το κεντρικό διαφορικό, την καρδιά του 4ΜΑΤΙC. Το τελευταίο αναλαμβάνει να μεταφέρει το 55% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα και να επαναφέρει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης το ενδεχόμενο μιας εκτός δρόμου περιπλάνησης.
Η δύναμη της επιλογής
Μια διαπραγμάτευση που καταλήγει σε ένα απρόσμενο για πολλούς αποτέλεσμα, από τη στιγμή μάλιστα που ανάμεσα στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου περιλαμβάνεται το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο Οff-Road Engineering και συνεπώς τα εξειδικευμένα, για την εκτός δρόμου κίνηση, προγράμματα οδήγησης.
Ενα ακόμα πολύτιμο «εργαλείο» στα χέρια του οδηγού αναδεικνύεται ο διακόπτης του Dynamic Select, μέσω του οποίου καλείσαι αυτή τη φορά να επιλέξεις το πιο ταιριαστό στην περίσταση πρόγραμμα οδήγησης, ενισχύοντας είτε τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (Sport και Sport+) είτε την άνεση και την αποδοτικότητά του (Comfort και Eco).
Η απόλυτη ελευθερία των επιλογών που εξασφαλίζει η βενζινοκίνητη GLC αποτελεί στο τέλος της ημέρας και το μεγαλύτερο προσόν της. Με επιδόσεις και συμπεριφορά που θα ζήλευε οποιαδήποτε ασφάλτινη πρόταση, το μεσαίων διαστάσεων SUV της γερμανικής φίρμας δεν διστάζει να κινηθεί πέρα από τα όρια που επιβάλλει η αριστοκρατική καταγωγή του, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το τεχνολογικό οπλοστάσιο που απλόχερα του προσφέρει η Mercedes-Benz.
info:
Κινητήρας: 1.991κ.εκ.
Ισχύς: 211 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 350 Nm/1.200 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχ.: Αυτόματο 9 σχέσεων
Κατανάλωση: 6,5 λίτρα/100 χλμ.
0-100χλμ.: 7,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχ.: 223 χλμ./ώρα
Service: 25.000 χλμ. ή 12 μήνες
Ρύποι: 152 γραμμ./χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: € 258,4
Τιμή πώλησης: € 46.050
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
