Μια αυτοκινητοβιομηχανία σαν τη Skoda, με ιστορία 119 ετών, έχει σίγουρα πολλά πράγματα να θυμάται, ελάχιστα ωστόσο είναι τα πραγματικά ορόσημα. Η εξαγορά της από τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών –αυτόν της VW –και η διεύρυνση της γκάμας της, η οποία σήμερα αριθμεί επτά διαφορετικά μοντέλα με περισσότερες από 40 εκδόσεις, είναι μάλλον τα σημαντικότερα.
Η γεωμετρική αύξηση των πωλήσεών της οδήγησε στη φετινή υπέρβαση του στόχου παραγωγής ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων σε ένα ημερολογιακό έτος. Ο αριθμός είναι εντυπωσιακός αν σκεφτεί κανείς ότι από το 1905 ως τον Φεβρουάριο του 2013 η Skoda είχε συνολικά κατασκευάσει 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Το εκατομμυριοστό μοντέλο είναι μια λευκή νέα Fabia με κινητήρα 1,2 λίτρων, ένα αυτοκίνητο που δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες στην ηγεσία της για το «ηλικιακό downsizing» της φίρμας και αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους τον Ιανουάριο.
Παράλληλα με αυτή την αντίστροφη μέτρηση, υπάρχει μια ακόμη που θα ολοκληρωθεί στα μέσα Φεβρουαρίου, όταν η Skoda θα παρουσιάσει στην Πράγα την τρίτη γενιά του Superb.
Βασισμένo στην πλατφόρμα MQB –η οποία αξιοποιείται ήδη όχι μόνο από την Octavia αλλά και από τα σημαντικότερα μοντέλα του ομίλου VW, όπως το Audi A3, το Seat Leon και τα VW Golf και Passat –το Superb θα διαδραματίσει τον ρόλο της ναυαρχίδας στις αγορές που πρόκειται να διατεθεί.
Πέρα από τo κλασικό για τη Skoda πλεονέκτημα της σχέσης αξίας/τιμής και τον εντυπωσιακό διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, το νέο Superb θα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα μηχανικών συνόλων που είχε από το 2001, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, και ιδιαίτερη έμφαση στα στοιχεία πολυτέλειας και τεχνολογίας που θα κάνουν τη ζωή μαζί του λιγότερο συμβατική από ό,τι στο παρελθόν.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
