Οίκος Αδαμαντίνα: Κουλούρια και ζυμαρικά με τη συνταγή της γιαγιάς

Οι συνταγές της γιαγιάς, οι πρώτες ύλες από τη Λακωνία και η σωστή τιμή σε ποιοτικά ζυμαρικά και κουλούρια αποτελούν τους βασικούς λόγους της αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας τροφίμων Οίκος Αδαμαντίνα.

Οίκος Αδαμαντίνα: Κουλούρια και ζυμαρικά με τη συνταγή της γιαγιάς
Οι συνταγές της γιαγιάς, οι πρώτες ύλες από τη Λακωνία και η σωστή τιμή σε ποιοτικά ζυμαρικά και κουλούρια αποτελούν τους βασικούς λόγους της αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας τροφίμων Οίκος Αδαμαντίνα. Πρόκειται για μια οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε από δύο φίλους μαζί με τις συζύγους τους, στη Γλυκόβρυση Λακωνίας, απ’ όπου διανέμουν σήμερα τα τοπικά, παραδοσιακά και βιολογικά προϊόντα τους σε 1.500 σημεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, από την Αμερική ως την Κίνα.
Η Οίκος Αδαμαντίνα δημιουργήθηκε το 2007 από δύο φίλους, τον Λάμπρο Πολυμενάκο και τον Χρήστο Παρδάλη μαζί με τις συζύγους τους, την Αδαμαντία Μανιατάκου και την Κωνσταντίνα Παναρίτη, με στόχο να συμβάλουν στη χρήση τροφών με αποδεδειγμένη διατροφική αξία χρησιμοποιώντας συνταγές και πρώτες ύλες από τον τόπο τους, τη Γλυκόβρυση Λακωνίας, όπου διαθέτουν και την παραγωγική μονάδα. Παρότι και οι δύο μέτοχοι, Λάμπρος Πολυμενάκος και Χρήστος Παρδάλης, δεν είχαν άμεση σχέση με τον χώρο των τροφίμων, αποφάσισαν παράλληλα με τις δουλειές τους, φαρμακοποιός και αγρότης αντίστοιχα, να περάσουν στον χώρο του εμπορίου και της παραγωγής. Τα Σαββατοκύριακα, όπως ανέφερε ο κ. Χρήστος Παρδάλης, υπεύθυνος παραγωγής και πωλήσεων στην Αδαμαντίνα, καλλιεργεί εσπεριδοειδή και όλες τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας, από το πρωί ως το βράδυ, ασχολείται με την παραγωγή κουλουριών και ζυμαρικών.
Παράγουν 400.000 τόνους


Η ετήσια παραγωγή στο εργοστάσιο είναι 400.000 τόνοι, εκ των οποίων το 55% αφορά ζυμαρικά, ενώ το 25% των προϊόντων είναι βιολογικά. Το πρώτο εξάμηνο του 2014 η εταιρεία κινείται με ρυθμό ανάπτυξης 13,3% και απασχολεί 20 άτομα σε γραφείο, παραγωγή, πωλήσεις και διανομή. Η κρίση όμως δεν επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την εταιρεία διότι οι Ελληνες αγαπούν τα ζυμαρικά και τα καταναλώνουν τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και 10 κιλά κατά κεφαλήν ετησίως. Στον κλάδο τροφίμων γενικά στην Ελλάδα της κρίσης, προσθέτει ο ίδιος, είχε παρουσιαστεί πρόβλημα στα προϊόντα επιθυμίας και όχι στα προϊόντα ανάγκης όπως είναι τα παραδοσιακά ζυμαρικά, που λόγω μείωσης της ρευστότητας είναι η πιο πλήρης (αβγό, γάλα, σιμιγδάλι) και οικονομική διατροφική λύση για όλες τις οικογένειες, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους κ.ά. Οσον αφορά τα βιολογικά ζυμαρικά της εταιρείας, το 2011 υπήρχε μια πτώση λόγω της κρίσης, αλλά τώρα κινούνται ανοδικά, ενώ, σύμφωνα με τον επιχειρηματία, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στα βιολογικά προϊόντα.
Θετικές αντιδράσεις


Πρώτος σταθμός για την πορεία της εταιρείας ήταν οι θετικές αντιδράσεις από τους καταστηματάρχες και τους καταναλωτές από την πρώτη στιγμή που η εταιρεία έκανε την εμφάνισή της στην αγορά. Δεύτερος σταθμός είναι η είσοδός της στα ράφια των σουπερμάρκετ και τρίτος σταθμός η αποδοχή των προϊόντων της εταιρείας από τις αγορές του εξωτερικού. Το 2008 ένας ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας, τόνισε ο κ. Παρδάλης, επισκέφθηκε την Ελλάδα, γνώρισε τα ζυμαρικά και κουλούρια Αδαμαντίνη και αποφάσισε να τα προωθήσει σε ελληνικά παντοπωλεία στο Μανχάταν, ενώ σήμερα τα προϊόντα πωλούνται σε Αμερική, Κίνα, Βέλγιο, Αυστρία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Βουλγαρία και Κύπρο με μικρές και μεγαλύτερες τοποθετήσεις.
Πάντως το εξαγωγικό τμήμα, όπως ανέφερε ο επιχειρηματίας, δεν λειτουργεί ακόμη συντεταγμένα αλλά δέχεται προτάσεις συνεργασίας. Οπότε πρώτος στόχος της εταιρείας, προσθέτει ο ίδιος, «είναι να δημιουργήσουμε ένα εξαγωγικό τμήμα που θα στοχεύει σε αγορές, θα τις παρακολουθεί και θα τις αναπτύσσει. Δεύτερος στόχος είναι να έχουμε ισομερή ανάπτυξη σε Αμερική, Ευρώπη, Ρωσία και Κίνα». Στο εξωτερικό ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής, σύμφωνα με τον κ. Παρδάλη, «είναι η φήμη και η αίσθηση ότι οι Ελληνες δεν είμαστε συνεπείς στην ποιότητα και στη συνέπεια, οπότε χρειαζόμαστε περισσότερο κόπο και χρόνο για να αποδείξουμε το αντίθετο και να διεκδικήσουμε χώρο στα ράφια σε σχέση με την ιταλική βιομηχανία ζυμαρικών».
Η μεγαλύτερη επέκταση και οργάνωση στο εξωτερικό αναμένεται να πραγματοποιηθεί από το 2016, ενώ προτεραιότητα του Οίκου Αδαμαντίνα, σύμφωνα με τη διοίκησή του, είναι η εδραίωση στην Ελλάδα. Τα άμεσα σχέδια επέκτασης της εταιρείας είναι ρεαλιστικά και αφορούν την είσοδο σε νέα καταστήματα με βασική αρχή να κερδίζουν έναν πελάτη την ημέρα. Αλλωστε τα τελευταία χρόνια, τόνισε ο κ. Παρδάλης, «υπήρξε ανακατάταξη στην αγορά και έκλεισαν ή έφυγαν εταιρείες τροφίμων αφήνοντας κενά στον χώρο που θέλουμε να εκμεταλλευθούμε και να πάρουμε μερίδια». Ενα ακόμη σχέδιο της εταιρείας είναι η δημιουργία νέων προϊόντων, όπως νέα κριτσίνια από το φθινόπωρο.


Anassa Organics
Ελληνικά βότανα στην Ευρώπη με διαβατήριο το σύγχρονο branding

Η αξιοποίηση της παράδοσης μέσα από καινοτόμες ιδέες οδήγησε στη δημιουργία της ελληνικής εταιρείας ροφημάτων Anassa Organics, η οποία μετρά λίγους μήνες ζωής αλλά έχει ήδη κερδίσει βραβεία και έχει εξαπλωθεί στο εξωτερικό. Τα ελληνικά βιολογικά, αρωματικά φυτά όπως τσάι, μέντα κ.τ.λ. συσκευάζονται σε μικρά πακέτα με ιδιαίτερο και σύγχρονο branding και «ταξιδεύουν» ήδη σε ευρωπαϊκές αγορές, ενώ ετοιμάζονται να «βγάλουν» εισιτήριο και για Αμερική.
Η Anassa Organics είναι η υλοποίηση μιας ιδέας που είχαν οι κυρίες Αφροδίτη Φλώρου και Γιάννα Ματθαίου, οι οποίες διαθέτουν 20ετή εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις σε μεγάλες εταιρείες στο μάρκετινγκ και στις πωλήσεις.
Αρχικά, σύμφωνα με την ίδια, «τα προϊόντα σχεδιάστηκαν και προορίζονταν κυρίως για εξαγωγές, αλλά η αποδοχή και η ζήτηση από την εγχώρια αγορά ήταν μια ευχάριστη έκπληξη». Σήμερα διατίθενται δέκα είδη ροφημάτων, όλα αποτελούμενα από ελληνικά αρωματικά φυτά βιολογικής καλλιέργειας, συσκευασμένα είτε μόνα τους είτε σε μείγματα.
Στην Ελλάδα προς το παρόν η Anassa Organics έχει παρουσία σε περίπου 20 σημεία κυρίως στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη. Αυτή τη στιγμή εξάγει σε Δανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία και Βέλγιο. «Είμαστε σε συζητήσεις και με άλλες αγορές, κυρίως στην Ευρώπη, ενώ βρισκόμαστε στο στάδιο πιστοποιήσεων για εξαγωγές σε Ρωσία και HΠΑ, όπου υπάρχουν ήδη συμφωνίες» αναφέρει η κυρία Ματθαίου.
Ο σχεδιασμός της συσκευασίας και παρασκευής των ροφημάτων απαίτησε χρόνο και έρευνα. «Ηταν πολύ σημαντικό για εμάς τα ελληνικά αρωματικά φυτά να συσκευαστούν έτσι όπως τους αξίζει, ως μοναδικά και πολύτιμα. Η αγάπη μας για την καινοτομία από τη μία και η αφοσίωση στην παράδοση από την άλλη οδήγησαν στην έμπνευση του πρωτοποριακού τρόπου σερβιρίσματος των ροφημάτων. Αυτή μας την ιδέα έπρεπε να την “κλείσουμε” σε ένα κουτί με ιδιαίτερη αισθητική» αναφέρει η κυρία Ματθαίου.
Η εταιρεία ξεκίνησε με ίδια κεφάλαια των ιδρυτριών της και δεν έχει λάβει έως σήμερα χρηματοδότηση από κανέναν οργανισμό ή ίδρυμα, αλλά πρόσφατα ήταν μία από τις νικήτριες εταιρείες στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας που θα προσφέρει πρόσβαση σε χρηματοδότηση και παροχή συμβουλευτικής βοήθειας. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η κατασκευή ενός πλήρως εξοπλισμένου συσκευαστηρίου, οι συνεργασίες με επιστημονικές ομάδες και ιδρύματα με σκοπό την έρευνα και την ανάλυση και ο εμπλουτισμός της σειράς των ροφημάτων με άλλες γεύσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version