Ο Σίμος Σιμόπουλος αναλαμβάνει πρόεδρος στην ΡΑΕΜ

Ο απερχόμενος πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών στην κυβέρνηση του κ. Παναγιώτη Πικραμμένου και πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, κ. Σίμος Σιμόπουλος πρόκειται να αναλάβει πρόεδρος της νέας Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), η οποία θα έχει κεντρικό ρόλο στην επερχόμενη απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών συγκοινωνιών.

Ο απερχόμενος πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών στην κυβέρνηση του κ. Παναγιώτη Πικραμμένου και πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, κ. Σίμος Σιμόπουλος πρόκειται να αναλάβει πρόεδρος της νέας Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), η οποία θα έχει κεντρικό ρόλο στην επερχόμενη απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδής θα παρουσιάσει τον κ. Σιμόπουλο την Παρασκευή στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, η οποία θα κληθεί να συνεδριάσει και να διατυπώσει γνώμη για το προεδρείο της ΡΑΕΜ.
Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», ο υπουργός Υποδομών προωθεί –μεταξύ άλλων- για την θέση του αντιπρόεδρου της ΡΑΕΜ, τον οικονομολόγο και πολιτικό επιστήμονα, κ. Πασχάλη Αγανίδη, καθώς την νομικό, κυρία Κυριακή Σταμαδιάνου, στη θέση του μέλους του προεδρείου.
Σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο για τα ΚΤΕΛ, που συντάχθηκε από τον κ. Κωστή Χατζηδάκη, αλλά προωθήθηκε στη Βουλή από τον κ. Χρυσοχοΐδη, προβλέπεται η οργάνωση της αγοράς των υπεραστικών συγκοινωνιών σε τρεις τύπους:
Τις υπεραστικές γραμμές, στις οποίες η χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης στον ανάδοχο θα γίνει με ταυτόχρονο καθορισμό του ανώτατου κομίστρου και την εξασφάλιση ελάχιστων απαιτήσεων.
Τις υπεραστικές γραμμές όπου, λόγω των προϋπολογιζόμενων εσόδων, η χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης δεν επαρκεί ώστε να προσελκύσει ενδιαφέρον, θα προβλέπεται η χορήγηση αντισταθμίσματος, όμως το ανώτατο κόμιστρο θα καθορίζεται από τη ρυθμιστική αρχή.
Τις ανοιχτές γραμμές στον ανταγωνισμό, δηλαδή αυτές στις οποίες κρίνεται ότι υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον και στις οποίες δεν θα δίδεται αποζημίωση ούτε και θα υπάρχει αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης. Οι γραμμές θα «ανοίγουν» είτε με πρωτοβουλία των ενδιαφερομένων είτε με πρόταση των περιφερειών είτε από την ίδια την ρυθμιστική αρχή, η οποία όμως θα καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας.
Η ΡΑΕΜ θα έχει κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό του δικτύου και τη διενέργεια των διαγωνισμών, οι οποίοι θα γίνονται με γεωγραφική βάση οργάνωσης τις περιφερειακές ενότητες, ώστε λόγω του μεγέθους του μεταφορικού έργου να είναι δυνατή η συμμετοχή στους διαγωνισμούς και μικρών ή μεσαίων επιχειρήσεων μεταφορών ή κοινοπραξιών.
Οι περιφέρειες θα υποβάλλουν προτάσεις στη ΡΑΕΜ για τα δίκτυα των δρομολογίων και την χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος ή την αποζημίωση του αναδόχου, με τα πλέον κρίσιμα δεδομένα να είναι οι ανάγκες του επιβατικού κοινού, η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης και οι εκτιμήσεις για την εξέλιξή της.
Η ΡΑΕΜ θα καθορίσει το δίκτυο των υπεραστικών γραμμών ανά γεωγραφική περιοχή, θα αποφασίσει για το ποιες γραμμές θα έχουν αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης και ποιες αποζημίωση, ενώ θα εκτελεί δημόσιους διαγωνισμούς και θα καθορίζει ελάχιστες απαιτήσεις ανά γραμμή, ανώτατο κόμιστρο ανά χλμ. και το ύψος της επιδότησης.
Οι συμβάσεις θα έχουν διάρκεια τουλάχιστον οκτώ με δέκα έτη και θα δίδεται η δυνατότητα παράτασης. Η ΡΑΕΜ θα μπορεί να αναθέτει μεταφορικό έργο χωρίς διαγωνισμό σε έκτακτες περιστάσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση των δρομολογίων, και να κάνει απευθείας αναθέσεις ενώ σε απομακρυσμένες περιοχές με μικρό έργο .
Ο νέος φορέας θα λαμβάνει ποσοστό 0,5% από τις ακαθάριστες εισπράξεις όλων των επιχειρήσεων που εκτελούν υπεραστικές οδικές μεταφορές, αλλά και από τέλη χρήσης δημόσιων σταθμών.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.