Αρχίζει η Τηλεματική σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Χρειάστηκε ωρίμανση οκτώ ετών, επεξεργασία και διαπραγματεύσεις τριών χρόνων και θητεία έξι υπουργών Υποδομών και τριών διευθυνόντων συμβούλων, αντίστοιχα, για να προχωρήσει η πολυαναμενόμενη Τηλεματική στα οδικά δημόσια μέσα μεταφοράς της Αθήνας.

Χρειάστηκε ωρίμανση οκτώ ετών, επεξεργασία και διαπραγματεύσεις τριών χρόνων και θητεία έξι υπουργών Υποδομών και τριών διευθυνόντων συμβούλων, αντίστοιχα, για να προχωρήσει η πολυαναμενόμενη Τηλεματική στα οδικά δημόσια μέσα μεταφοράς της Αθήνας.

Την Δευτέρα 30 Ιουνίου υπεγράφη η Σύμβαση Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για το έργο της Τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού, AdvancedTransport Telematics, την οποία συνέστησε ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης, Intrasoft – Intrakat.

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση ενός ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ της ΟΣΥ.
Το σύστημα της Τηλεματικής περιλαμβάνει την εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ για την παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου σε πραγματικό χρόνο, αλλά και την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού για την εκτέλεση των δρομολογίων μέσω 1.000 «έξυπνων» στάσεων. «Παράλληλα θα λειτουργεί διαδραστικό σύστημα πληροφόρησης κοινού για το σύνολο των γραμμών και των δρομολογίων μέσω διαδικτύου» αναφέρει το υπουργείο Υποδομών.
Hσύμβαση, η οποία θα διαρκέσει 12 χρόνια, προβλέπει την κατασκευή και υλοποίηση του έργου εντός 18 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής και τη διαχείριση και λειτουργία του έργου για 10 χρόνια και 6 μήνες από τον ανάδοχο.«Ο ανάδοχος θα αποπληρώνεται κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου στη βάση λεπτομερούς μηχανισμού πληρωμών που θα ελέγχει συνεχώς την καλή λειτουργία του έργου» αναφέρει το υπουργείο Υποδομών.
Μετά το πέρας των 12 ετών το σύστημα θα μεταβιβαστεί στον ΟΑΣΑ. Η υλοποίηση του Έργου συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα »Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ, το πρόγραμμα Jessica και ιδιωτικούς πόρους. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 52 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή του δημοσίου θα είναι κατ’ ανώτατο ποσοστό 40 εκατ. ευρώ
Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού κλήθηκαν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές τα σχήματα Intracom IT Services – Intrasoft International – Intracom Telecom – Intrakat, Indra Sistemas, Τέρνα Ενεργειακή – LG – CNS CO, ΑΤΕΣΕ, Άκτωρ Παραχωρήσεις – Unisystems και Ericsson Hellas.
Στη συνέχεια εγκρίθηκαν εγκριθεί οι υποψηφιότητες INTRACOM IT SERVICES – INTRACOM ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – UNISYSTEMS, ELSAG DATAMAT – SWARCO, G4S HELLAS HOLDING – G4S TELEMATIX, ERICSSON HELLAS και ΑΤΕΣΕ.
Το Σύστημα Τηλεματικής θα αποτελείται από:
– Το Κέντρο Διαχείρισης Συστήματος (ΚΔΣ), στο οποίο θα βρίσκονται εγκατεστημένα όλα τα υπολογιστικά συστήματα και ο βασικός επικοινωνιακός κόμβος. Επίσης, θα παρέχει διεπαφές μελλοντικής διασύνδεσης με αντίστοιχα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων συγκοινωνιακού έργου.
– Τα δύο Κέντρα Διαχείρισης Οχημάτων (ΚΔΟ), ένα για τον έλεγχο του στόλου των θερμικών λεωφορείων , και ένα για τον έλεγχο των ηλεκτρικών λεωφορείων
– Το Κέντρο Εποπτείας ΟΑΣΑ (ΚΕ), το οποίο θα άμεσα διαθέσιμο το σύνολο της πληροφορίας, όλες τις δυνατότητες παρακολούθησης, εποπτείας, ελέγχου και παρακολούθησης και αξιολόγησης της απόδοσης όλου Συστήματος.
– Το Κέντρο Διαχείρισης Έξυπνων Στάσεων (ΚΔΕΣ), το οποίο θα διαχειρίζεται τις 1000 «έξυπνες στάσεις», αλλά και το σύνολο της ηλεκτρονικής πληροφόρησης των 8000 στάσεων του συστήματος.
– Τα Τηλεματικά υποσυστήματα οχημάτων σε περίπου 2.000 οχήματα, τα οποία θα εξοπλισθούν με συστήματα εντοπισμού θέσης, τηλεπικοινωνίας κτλ.
– Τα τηλεματικά υποσυστήματα των 11 αμαξοστασίων και τα τηλεματικά υποσυστήματα των «έξυπνων» στάσεων.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.