Με ταχείς ρυθμούς ανακάμπτει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι μετά την καταστροφή του εργοστασίου γαλακτοκομικών προϊόντων που υπέστη τον περασμένο Δεκέμβριο. Σαφές στοιχείο αυτής της τάσης αποτελούν τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου τριμήνου του 2014, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις και η κερδοφορία της παρουσιάζουν ελαφρά μείωση, ενώ η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει ένα φιλόδοξο μέλλον, το νέο εργοστάσιο το οποίο ήδη κατασκευάζεται (θα είναι έτοιμο εντός του καλοκαιριού) και θα είναι διπλάσιας δυναμικότητας.
Εν τω μεταξύ η αλλαγή στρατηγικής στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, με νέα αιχμή το γιαούρτι αντί του παγωτού, δεν σημαίνει ότι το προϊόν το οποίο ανέδειξε την Κρι Κρι πρόκειται να εγκαταλειφθεί. Οπως επισημαίνεται σχετικά, «στον κλάδο του παγωτού κύριο άξονα της αναπτυξιακής μας στρατηγικής αποτελεί η αύξηση της αριθμητικής διανομής στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, παράλληλα με την ενίσχυση του κλαδικού λειτουργικού αποτελέσματος. Στο πλαίσιο αυτό προωθούμε το χτίσιμο των βασικών μας μαρκών και προσπαθούμε να αξιοποιούμε τις στρατηγικές μας συνεργασίες με τη Mars και την ION».
Παράλληλα στον κλάδο των γαλακτοκομικών το νέο εργοστάσιο «θα διαθέτει αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα και νέα αρχιτεκτονική που θα επιτρέπει τη διατήρηση χαμηλού κόστους επεξεργασίας. Ετσι εκτιμούμε ότι θα είναι εφικτή η συνέχιση της στρατηγικής μας για την προώθηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των προϊόντων μας (όπως π.χ. τη χρήση 100% γάλακτος ημέρας για την παραγωγή γιαουρτιών) με παράλληλη ενίσχυση του εξαγωγικού μας προσανατολισμού, ανταποκρινόμενοι στην αυξημένη ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι στις αγορές του εξωτερικού».
Αναλυτικότερα οι πωλήσεις της εταιρείας Κρι Κρι ΑΕ το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου ανήλθαν σε 11,267 εκατ. ευρώ έναντι 11,383 εκατ. ευρώ το 2013, σημειώνοντας κάμψη κατά 1%. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 758.000 ευρώ έναντι 929.000 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 371.000 ευρώ έναντι 404.000 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2013 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 411.000 έναντι 238.000 ευρώ.
Στον κλάδο των γαλακτοκομικών ωστόσο, λόγω των ελλείψεων που παρουσιάστηκαν στην αγορά το διάστημα των πρώτων εβδομάδων μετά την πυρκαγιά, οι πωλήσεις εμφανίζουν στο πρώτο τρίμηνο 2014 μικρή μείωση, της τάξεως του 4%, έναντι του 2013. Στον κλάδο του παγωτού –το πρώτο τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας –οι πωλήσεις εμφανίζουν αύξηση 10% και ανήλθαν σε 2,714 εκατ. ευρώ έναντι 2,470 εκατ. ευρώ το 2013.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως επισημαίνεται σχετικά, «στον τομέα του παγωτού η συνεχιζόμενη άσχημη οικονομική συγκυρία επιδρά αρνητικά στον κλάδο, πιέζοντας το συνολικό μέγεθος της αγοράς». Για αυτόν τον λόγο η διοίκηση της εταιρείας προώθησε την επέκταση του δικτύου της στην Ελλάδα και στις βαλκανικές χώρες, αξιοποιώντας παράλληλα τη στροφή της κατανάλωσης σε ελληνικά προϊόντα «που σε συνδυασμό με το χτίσιμο των βασικών μας μαρκών παγωτού (Master και Rodeo) μέσω της διαφημιστικής προβολής και των στρατηγικών μας συνεργασιών με τη Mars και την ΙΟΝ συμβάλλουν ουσιαστικά στην ισχυροποίηση της θέσης μας».
Επίσης προωθεί την παρουσία της σε νέες αγορές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον (π.χ. Σενεγάλη). Στον τομέα του γιαουρτιού «συνεχίσαμε την πολιτική ανταγωνιστικών τιμών προωθώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα προϊόντα γιαουρτιού που παράγουμε για την ελληνική αγορά» και ενισχύοντας τις εξαγωγές σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
HeliosPlus
