Η Φιξ κάνει μπίζνες με τους Δανούς της Carlsberg

Σε περίοδο δυναμικής ανασυγκρότησης και αντιπαράθεσης φαίνεται πως εισέρχεται η ελληνική αγορά της μπίρας, σε μια χρονιά που δείχνει εμφανή σημάδια σταθεροποίησης και ως εκ τούτου οι ελπίδες και οι προοπτικές για την επόμενη περίοδο αναζωπυρώνονται.

Η Φιξ κάνει μπίζνες με τους Δανούς της Carlsberg
Σε περίοδο δυναμικής ανασυγκρότησης και αντιπαράθεσης φαίνεται πως εισέρχεται η ελληνική αγορά της μπίρας, σε μια χρονιά που δείχνει εμφανή σημάδια σταθεροποίησης και ως εκ τούτου οι ελπίδες και οι προοπτικές για την επόμενη περίοδο αναζωπυρώνονται.
Κορυφαίο στοιχείο αυτής της διαδικασίας αποτελεί η απόφαση των κ.κ. Γιάννη Χήτου και Ηλία Γκρέκη να εκχωρήσουν μερίδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ –της εταιρείας που παράγει την μπίρα Fix –σε στρατηγικό επενδυτή και σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν, οι οποίες εμμέσως επιβεβαιώνονται από το περιβάλλον τους, έχουν επιλέξει ως προνομιακό συνομιλητή τη Μύθος Ζυθοποιία ΑΕ, που ανήκει στον δανέζικο όμιλο της Carlsberg.
Οι δύο επιχειρηματίες που κατόρθωσαν να κάνουν την έκπληξη στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων στην αγορά της μπίρας επανεισάγοντας για πολλοστή φορά το ιστορικότερο σήμα, ξεκίνησαν εκ του μηδενός «χτίζοντας» την παρουσία τους στον πιο δύσκολο κλάδο της ελληνικής αγοράς. Οι αρχικές προβλέψεις τους γρήγορα διαψεύστηκαν –εκπλήσσοντάς τους θετικά –και αναγκάστηκαν ξανά και ξανά να χρηματοδοτήσουν τη διεύρυνση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
Συνολικά, και μάλιστα την περίοδο της κρίσης, επένδυσαν περί τα 35 εκατ. ευρώ. Είναι προφανές ότι οι δύο επιχειρηματίες εξάντλησαν όλα τα περιθώρια χρηματοδότησης που είχαν σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Ακολουθώντας μια μάλλον συντηρητική πολιτική επέλεξαν να διατηρήσουν «φτωχικό» το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων τους και να στηρίξουν με αποφασιστικό τρόπο την παρουσία τους στην αγορά. Και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Το μερίδιό τους ανέρχεται σε 13% περίπου. Είναι εντυπωσιακό ότι αυτό το μερίδιο προέρχεται μόνο από δύο σήματα.
Από την άλλη πλευρά, λόγω της ιδιαιτερότητας των σημάτων (ιστορική προέλευση, ελληνικότητα, ιδιαίτερες γεύσεις κτλ.), στην περίπτωση που ολοκληρωθεί η μετοχική συνεργασία των δύο εταιρειών, τα συγκεκριμένα σήματα θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με αυτά της Μύθος Ζυθοποιία. Πηγές της αγοράς που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις εκτιμούν ότι το κρίσιμο σημείο είναι το τίμημα το οποίο οι Δανοί της Carlsberg είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν στους κ.κ. Χήτο και Γκρέκη, προκειμένου να αυξήσουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά της μπίρας κατά 13% σε ένα βράδυ.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο όμιλος της Carlsberg θα βρεθεί να ελέγχει περίπου το 30% της αγοράς μπίρας, ενισχύοντας αποφασιστικά τη θέση της έναντι του βασικού ανταγωνιστή της που είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, το μερίδιο της οποίας στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων έχει μειωθεί σημαντικά. Δεν υπερβαίνει πλέον το 55%. Αν και στη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων, στην περίοδο της κρίσης, η αγορά της μπίρας έχασε περίπου 30% των πωλήσεών της, σε αυτό το διάστημα παρατηρήθηκαν οι πιο δυναμικές μεταβολές από οποιονδήποτε άλλο κλάδο των τροφίμων και των ποτών. Εκτός από την περίπτωση της επιτυχούς σταδιοδρομίας της Fix, στην αγορά παρατηρείται η «άνοιξη της μικροζυθοποιίας» –σε περίπου 20 ανέρχονται οι μικρές εταιρείες, οι οποίες διακινούν περισσότερα από 100 διαφορετικά σήματα.

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version