Τη ραγδαία μετατόπιση της αγοράς προς προϊόντα χαμηλού κόστους φαίνεται ότι αρχίζουν να λαμβάνουν υπ’ όψιν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές έξυπνων κινητών (smartphones) του κόσμου. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που βγήκε στο Mobile World Congress, τη μεγαλύτερη ετήσια εμπορική έκθεση του κλάδου, που διοργανώθηκε πρόσφατα στη Βαρκελώνη.
Αναλυτές, ομιλητές και θεατές του διεθνούς συνεδρίου παραδέχτηκαν ότι η στροφή σε νέες και φθηνότερες συσκευές είναι η καλύτερη ελπίδα ανάπτυξης της αγοράς κινητών τηλεφώνων. Τα φθηνά smartphones, που συχνά θυσιάζουν τις μεγάλες οθόνες, τη μνήμη και την ποιότητα της κάμερας, έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύσουν δυνητικά δισεκατομμύρια νέους καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές.
Σε πρόσφατη έρευνά της η αμερικανική ερευνητική και συμβουλευτική εταιρεία International Data Corporation (IDC), που ειδικεύεται στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών, επισήμανε πως παρά το γεγονός ότι η ζήτηση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων παρέμεινε ισχυρή μέχρι και το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, η εποχή των διψήφιων ποσοστών ετήσιας ανάπτυξης παρέρχεται σταδιακά. Παράλληλα, το μερίδιό τους στην αγορά αυξάνουν οι συσκευές χαμηλού κόστους (αξίας μικρότερης των 200 δολαρίων).
«Το 2013 είδαμε την αγορά των φθηνών smartphones να αυξάνεται σε 42,6% του συνολικού όγκου και τις πωλήσεις τους να φτάνουν τα 430 εκατ. δολάρια» δήλωσε ο Ράιαν Ρέιθ, επικεφαλής της IDC για τον κλάδο των κινητών τηλεφώνων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Wall Street Journal», ηγέτες στη τάση που διαμορφώνεται είναι επί του παρόντος οι κινεζικές εταιρείες. «Οι νέοι αυτοί παίκτες, ορισμένοι παγκοσμίου φήμης και άλλοι σχεδόν άγνωστοι έξω από την Κίνα, έχουν κάνει τεράστια άλματα στην απόκτηση του τεχνικού σχεδιασμού και της εμπειρίας που τους επιτρέπει να μειώνουν το κόστος παραγωγής χωρίς να θυσιάζουν κατ’ ανάγκη την ποιότητα» τονίζει χαρακτηριστικά η αμερικανική εφημερίδα.
Ανταποκρινόμενες στα νέα δεδομένα, μεγάλες εταιρείες, όπως η Samsung και η Nokia, προσαρμόζονται χρησιμοποιώντας πάντα ως ναυαρχίδα της εμπορικής πολιτικής τους τα προϊόντα υψηλού κόστους. Δημιουργούν έτσι μοντέλα έξυπνων συσκευών σε χαμηλότερες τιμές, τα οποία όμως συνδέονται με την επωνυμία των πιο ακριβών.
Η Samsung έχει κάνει ακριβώς αυτό με τη γραμμή «Galaxy», που αποτελεί πλέον το σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Συγκεκριμένα, δημιούργησε μοντέλα της συγκεκριμένης σειράς προϊόντων που προσφέρονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές απ’ ό,τι τα Ηigh-Εnd Note 3 και S4, αλλά αναγνωρίζονται από τους καταναλωτές ως ένα ακόμη προϊόν «Galaxy».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
