Κέρδος €800 τον χρόνο με κάρτα

Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνονται οι κάτοχοι των πιστωτικών καρτών που κάνουν χρήση των προγραμμάτων επιβράβευσης, μέσω των οποίων είναι δυνατή η εξοικονόμηση ως και 800 ευρώ τον χρόνο για ένα μέσο νοικοκυριό.

Κέρδος €800 τον χρόνο με κάρτα
Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνονται οι κάτοχοι των πιστωτικών καρτών που κάνουν χρήση των προγραμμάτων επιβράβευσης, μέσω των οποίων είναι δυνατή η εξοικονόμηση ως και 800 ευρώ τον χρόνο για ένα μέσο νοικοκυριό. Οι τράπεζες προχωρούν σε συνεχή εμπλουτισμό και ανανέωση των προϊόντων ανταμοιβής των πελατών τους, στο πλαίσιο της στρατηγικής τους για παροχή κινήτρων προς αντικατάσταση των μετρητών με «πλαστικό» χρήμα. Σε συνεργασία με επιχειρήσεις απ’ όλους τους κλάδους, τα πιστωτικά ιδρύματα προσφέρουν μια πλούσια γκάμα καρτών, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν αυτή που πραγματικά ταιριάζει στον τρόπο ζωής τους και στις ιδιαίτερες προτιμήσεις τους, ώστε το κέρδος να μεγιστοποιείται.
Εκτός από τα προγράμματα που βρίσκονται εν ισχύι καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, οι τράπεζες λανσάρουν και εποχικές προσφορές. Πρόκειται για τη μετεξέλιξη των εορτοδανείων που παλαιότερα χορηγούνταν κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι για τη χρηματοδότηση των αυξανόμενων αναγκών τής κάθε περιόδου. Ηδη τα τμήματα Μάρκετινγκ των πιστωτικών ιδρυμάτων έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία για τις πασχαλινές αγορές, δημιουργώντας ειδικά προνόμια για τους πελάτες τους με ανοιχτές και επαρκείς γραμμές πίστωσης.
Σε γενικές γραμμές οι καταναλωτές κάνοντας χρήση των πιστωτικών καρτών τους μπορούν να κερδίσουν ως εξής:
1) Εξαργύρωση με δώρα / εκπτώσεις ως 100%. Στην ελληνική αγορά λειτουργούν προγράμματα επιβράβευσης που προσφέρουν είτε άμεση έκπτωση είτε συγκέντρωση ευρώ/πόντων που μπορούν να εξαργυρωθούν σε επόμενες αγορές, πάντα εντός ενός συγκεκριμένου δικτύου επιχειρήσεων.
2) Επιστροφή μετρητών. Ορισμένες τράπεζες δεν θέτουν περιορισμούς ως προς το είδος της αγοράς που θα πραγματοποιηθεί με την κάρτα και επιστρέφουν, ανεξάρτητα από την επιχείρηση στην οποία έγινε, ένα ποσοστό της αξίας της στον κάτοχό της.
3) Συμμετοχή σε κληρώσεις. Οι τράπεζες διοργανώνουν κατά καιρούς κληρώσεις που αναδεικνύουν τυχερούς οι οποίοι κερδίζουν μετρητά, δώρα ή υπηρεσίες από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
4) Μετάθεση πληρωμών. Πέρα από τα παραπάνω, κίνητρο για την πραγματοποίηση αγορών με τις πιστωτικές κάρτες αποτελεί η δυνατότητα άτοκων δόσεων και μετάθεσης μιας πληρωμής ως και 50 ημέρες μετά τη συναλλαγή.
Ανοδος της χρήσης
Οπως επισημαίνει η Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, γενική διευθύντρια Καρτών Citibank & Diners Club, «η γνώση των Ελλήνων αναφορικά με τα προγράμματα ανταμοιβής διαφέρει σημαντικά ανάλογα με την εξοικείωσή τους με τις πιστωτικές κάρτες εν γένει». Σύμφωνα με την ίδια, «οι πιο εξοικειωμένοι κάτοχοι πιστωτικών καρτών –που αποτελούν και τους κύριους χρήστες των προγραμμάτων επιβράβευσης –είναι αρκετά ενημερωμένοι γι’ αυτά, αισθάνονται ότι ωφελούνται ουσιαστικά χρησιμοποιώντας τα προγράμματα επιβράβευσης, νιώθουν “έξυπνοι και ψαγμένοι” ως καταναλωτές, ενώ έχουν την τάση να ενθαρρύνουν τη χρήση τους στον περίγυρό τους».
Τα στοιχεία της Citibank δείχνουν ότι 3 στους 10 κατόχους πιστωτικών καρτών έκαναν χρήση τουλάχιστον μία φορά ενός προγράμματος επιβράβευσης το 2012, με μέσον όρο περίπου πέντε εξαργυρώσεις ετησίως. Από την άλλη, «στους καταναλωτές που είτε δεν διαθέτουν πιστωτική κάρτα είτε αν διαθέτουν τη χρησιμοποιούν περιστασιακά, υπάρχει μια ασάφεια τόσο ως προς τον μηχανισμό λειτουργίας των προγραμμάτων ανταμοιβής όσο και για το ακριβές κέρδος που μπορούν να αποκομίσουν» εξηγεί η κυρία Χριστοπούλου.
Οπως υπογραμμίζει το στέλεχος της Citibank, τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης οι καταναλωτές έχουν υποστεί σημαντικές μειώσεις στα εισοδήματά τους και προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα σε κάθε δοθείσα ευκαιρία. «Ως εκ τούτου παρατηρείται ένα συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον γύρω από τα προγράμματα επιβράβευσης» τονίζει η ίδια, προσθέτοντας ότι αυτό εκφράζεται με δύο κυρίαρχες τάσεις: «Η πρώτη τάση παρατηρείται σε πελάτες οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους προϊόντα που δεν παρέχουν επιβράβευση και οι οποίοι ψάχνουν να τα αντικαταστήσουν με προϊόντα που θα τους αποφέρουν κάποια οικονομικά οφέλη. Η δεύτερη τάση που παρατηρούμε σχετίζεται με τη συναλλακτική συμπεριφορά των υφιστάμενων χρηστών των προγραμμάτων επιβράβευσης, όπου βλέπουμε να “μετακυλίουν” συναλλαγές που παλαιότερα πραγματοποιούσαν με μετρητά στην κάρτα προκειμένου να επωφεληθούν από τα προγράμματα αυτά».

Χρήση σε καθημερινή βάση
Ενώ στο παρελθόν η πιστωτική κάρτα χρησιμοποιούνταν ως επί το πλείστον για να καλύψει περιστασιακές ανάγκες (ένδυση, υπόδηση, ηλεκτρικές συσκευές κτλ.), πλέον γίνεται μέσο πληρωμής για τις καθημερινές συναλλαγές, όπως στο σουπερμάρκετ, στα βενζινάδικα, για την πληρωμή των λογαριασμών κοινής ωφελείας, ακόμη και για την εξόφληση της Εφορίας, τονίζει η κυρία Χριστοπούλου.
Σύμφωνα με την ίδια, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι πέρυσι, μια χρονιά κατά την οποία η αγορά των πιστωτικών καρτών συνέχισε να βαίνει μειούμενη, η κάρτα Energy, που εκδίδεται σε συνεργασία με τα πρατήρια Shell. διπλασίασε το πελατολόγιό της, ως αποτέλεσμα της ανάγκης των καταναλωτών να μειώσουν το ετήσιο κόστος των καυσίμων τους. «Παρ’ όλα αυτά υπάρχει ακόμη και σήμερα ανεκμετάλλευτο δυναμικό όσον αφορά τα προγράμματα επιβράβευσης, ως απόρροια της ελλιπούς γνώσης γύρω από αυτά από σημαντική μερίδα των καταναλωτών» εκτιμά η Citibank.
Πώς μειώνονται τα έξοδα
Η Citibank επέστρεψε 7,5 εκατ. ευρώ το 2012 στους πελάτες της

Τα χρήματα που μπορεί να εξοικονομήσει ένα νοικοκυριό από τα προγράμματα επιβράβευσης διαφέρουν από κάρτα σε κάρτα, αλλά και από το ύψος των δαπανών ενός νοικοκυριού. Σύμφωνα με την κυρία Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, μια τετραμελής οικογένεια με ένα ετήσιο «καλάθι» της τάξεως των 20.000 ευρώ μπορεί να εξοικονομήσει 500-800 ευρώ τον χρόνο, τα οποία παρέχονται χωρίς κανένα κόστος, αν το σύνολο των αγορών εξοφλείται στην ώρα του. Η ίδια προσθέτει ότι οι πελάτες της Citibank και του Diners Club εξοικονόμησαν το 2012 πάνω από 7,5 εκατ. ευρώ μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης.
Για παράδειγμα, όταν ένα μέσο νοικοκυριό χρησιμοποιεί για όλες του τις αγορές την κάρτα Affinity, μπορεί να κερδίσει 500 ευρώ τον χρόνο, τα οποία είναι εξαργυρώσιμα σε όλα τα καταστήματα του ομίλου Inditex, καλύπτοντας έτσι σημαντικό μέρος των ετήσιων αναγκών του νοικοκυριού για είδη ένδυσης, υπόδησης ή σπιτιού.
Ομοίως αν επιλέξει να χρησιμοποιήσει την κάρτα Diners Vodafone θα κερδίσει ως και 400 ευρώ έκπτωση στον λογαριασμό της Vodafone και επιπλέον κατ’ ελάχιστον 197 ευρώ μέσω του προγράμματος ανταμοιβής Shop & Win που παρέχει το Diners Club, τα οποία μπορεί να ανέλθουν και σε 397 ευρώ αν μέρος των συναλλαγών πραγματοποιηθεί σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Οπως εξηγεί η διευθύντρια Καρτών της Citibank, τα ευρώ Shop & Win είναι εξαργυρώσιμα είτε για αγορές στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, όπως ενδεικτικά τα πρατήρια Shell για καύσιμα και πετρέλαιο θέρμανσης, για αγορές στα σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, στα πολυκαταστήματα Attica, στα καταστήματα Public, Jumbo, Intersport, για ταξιδιωτικές υπηρεσίες μέσω του Diners Cosmos Club, κ.ο.κ., είτε με τη μορφή επιστροφής μετρητών σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος.
Η κυρία Χριστοπούλου θεωρεί ότι οι καταναλωτές προτιμούν τα προγράμματα που έχουν απλό και ευέλικτο μηχανισμό συλλογής και εξαργύρωσης και προσφέρουν άμεσο όφελος στον χρήστη, ώστε να τον προδιαθέτει να το χρησιμοποιήσει και να μην τον «δυσκολεύει». Η ίδια προσθέτει ότι οι καταναλωτές θέλουν να μπορούν να συλλέγουν ευρώ από κάθε συναλλαγή που πραγματοποιούν με την κάρτα τους και η επιβράβευση να μπορεί να εξαργυρωθεί επιτόπου, υπό τη μορφή έκπτωσης δηλαδή, μειώνοντας το κόστος αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι μελλοντικές τάσεις
Τα προηγούμενα χρόνια παρατηρήσαμε μια μεγάλη επένδυση στα προγράμματα επιβράβευσης από τις τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αναφέρει η κυρία Χριστοπούλου.
Η τάση που προβλέπει να επικρατεί είναι η επικέντρωση των προγραμμάτων σε λίγες πολύ δυνατές επιχειρήσεις, οι οποίες εξυπηρετούν το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού, δεδομένου ότι το κόστος διαχείρισης μικρότερων συνεργασιών είναι υψηλό, χωρίς να παρέχει αντίστοιχα οφέλη στους καταναλωτές, τονίζει το στέλεχος της Citibank.
Σύμφωνα με την ίδια, η τράπεζα σκοπεύει να λανσάρει μια πρωτοποριακή μορφή επιβράβευσης για την ελληνική αγορά μέσω της κάρτας Citibank Platinum.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.
Exit mobile version